HahahahaSå om du såg två friska hjärtan på ultraljud så blir det abort?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
HahahahaSå om du såg två friska hjärtan på ultraljud så blir det abort?
Flertalet missfall sker innan man knappt vet att man är gravid. Jag hade ett före vecka 12 och det var mer som mycket mens.Hur går ett missfall till åker man till läkare om det inträffar?
Vad är det att skatta åt?Hahahaha![]()
Det undrar jag med!Vad är det att skatta åt?
Hahahaha![]()
Finns de som gör abort för tex att det är fel kön. Vilket jag personligen tycker är stört.
Men att sen skratta åt det. Ser inte det roliga alls.
Jag har inte barn och för tillfället inte någon häst, det är just risken bli utbränd bla som gör mig tveksam till egen häst igen.Många blir utbrända i dagens samhälle.
Hade jag behållt hästen och behållt jobbet hade både jag och maken nog varit i riskzonen för utbrändhet.
Jag behövde helt klart ta ett steg nedåt i karriären och lönen för att få ihop vardagen. Den dosen resor mitt förra jobb krävde hade inte fungerat för oss i vardagen.
Det är ju dock svårt att styra om man får tvillingar eller inte.Tvillingar hade jag nog inte velat ha dels bor jag i lägenhet inte jättestor, dels för ekonomin, dels för tiden det tar, dels för att jag har hästar. Fast 2 personer jag är nära släkt med har tvillingar. Jag kom just på att jag också är över 40 snart ökad risk alltså för tvillingar och dessutom högt BMI vilket jag just forskade fram även ökar risken.![]()
Och jag hade nog blivit utbränd utan häst..Jag har inte barn och för tillfället inte någon häst, det är just risken bli utbränd bla som gör mig tveksam till egen häst igen.
Så om du såg två friska hjärtan på ultraljud så blir det abort?
Alla har vi olika ork och omständigheter, oavsett barn eller inteOch jag hade nog blivit utbränd utan häst..
Jag var sjuk och hade feber hela förra vintern och jag var i stallet flera gånger om dagen plus jobbade dom dagar jag inte var sjukskriven.Alla har vi olika ork och omständigheter, oavsett barn eller inteAtt välja barn några år och sedan ta upp hästeriet igen senare för att man vill ha barn är ju inget som gör att ens intresse var mindre stort än någon annans som höll igång detta under småbarnsåren. Kan lika gärna vara sjukdom som gör att hästeriet behöver vara på paus ett tag och då skulle väl ingen ha några åsikter om huruvida ens intresse var tillräckligt stort
![]()
Det viktigaste är att anpassas sig till sina förutsättningarOch jag hade nog blivit utbränd utan häst..
Exakt!Det viktigaste är att anpassas sig till sina förutsättningar![]()
Som om detta var något positivt och inte lär ha förlängt sjukdomen om du aldrig vilade...Jag var sjuk och hade feber hela förra vintern och jag var i stallet flera gånger om dagen plus jobbade dom dagar jag inte var sjukskriven.
Ja, med min foglossning och extremt svullna kropp, så hade jag inte kunnat ta hand om någon häst. Vi har inte häst hemma utan stallet drevs kollektivt, flera av hästarna hade olika täcken hit och dit samt benskydd. Min hästallergiska, icke hästkunniga man, hade inte kunnat hjälpa mig.Sen finns det mycket annat som inte är feber. Varav flera är sammankopplade med graviditet tex foglossning.