Bukefalos 28 år!

Barnvagnsnybörjare

Sv: Barnvagnsnybörjare

Faktum är att speciellt när barnet är riktigt liten ( nyfödd ) så är babyskyddet påfrestande för ryggen på många småttingar, det blir ju inget liggläge sas utan ryggen blir lite formad som en banan/ostbåge :)

Däremot så kan även småttingar protestera om det är obekvämt, men vi fick också rekomenderat från barnläkare att inte överanvända babyskydd/babysittern i början ..

Så sa bvc-läkaren till mig också :).
 
Sv: Barnvagnsnybörjare

japp sa de till mig med, efter en timme behöver de upp och sträcka på ryggen en stund enligt dem, men Moa får ofta sitta längre
 
Sv: Barnvagnsnybörjare

Måste kolla upp om vi har det här också, 500 för 9 månader är ju ingenting :)
 
Sv: Barnvagnsnybörjare

Lånar sista knappen igen

Att hyra babyskydd verkar ju jättesmart! Måste kolla upp om man kan göra det i mitt område också!

Jag håller med tidigare skribenter att det inte känns som om man vill ha bebis jättelånga stunder i babyskyddet. Visst, sover bebis och verkar nöjd så får ju bebis gärna fortsätta sova, men långa shoppingturer med bebis där i skulle jag inte göra. Snarare då att jag bara tar med babyskyddet när jag rusar in en snabbis på ICA, men ska jag gå längre stunder så lär jag ta med mig vanliga barnvagnen. Fast detta är första barnet för mig, så vad vet jag? Jag lär väl anpassa mig efter vad bebis vill.

Edit: Kollat på NTF's hemsida och man kan hyra babyskydd i mitt område också. Ska kolla upp det snarast, man kanske behöver köa?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Barnvagnsnybörjare

Att hyra babyskydd verkar ju jättesmart! Måste kolla upp om man kan göra det i mitt område också!

Jag håller med tidigare skribenter att det inte känns som om man vill ha bebis jättelånga stunder i babyskyddet. Visst, sover bebis och verkar nöjd så får ju bebis gärna fortsätta sova, men långa shoppingturer med bebis där i skulle jag inte göra. Snarare då att jag bara tar med babyskyddet när jag rusar in en snabbis på ICA, men ska jag gå längre stunder så lär jag ta med mig vanliga barnvagnen. Fast detta är första barnet för mig, så vad vet jag? Jag lär väl anpassa mig efter vad bebis vill.

Låter vettigt :bow: :)
 
Sv: Barnvagnsnybörjare

Måste kolla upp om vi har det här också, 500 för 9 månader är ju ingenting :)

Ja jag va tvungen att mejla dit och kolla om det verkligen stämmde med 500 för 9 månader och det gjorde det, så jag känner mig lugn nu, har fixat det viktigaste nu. Behöver bara åka in och hämta ut babyskyddet när det börjar närma sig förlossning!
 
Sv: Barnvagnsnybörjare

Lånar sista knappen igen

Att hyra babyskydd verkar ju jättesmart! Måste kolla upp om man kan göra det i mitt område också!..........
Edit: Kollat på NTF's hemsida och man kan hyra babyskydd i mitt område också. Ska kolla upp det snarast, man kanske behöver köa?

Jag mejlade till NTF, här i mitt område var det ingen kötid, man behövde inte ens förhandsboka, det va bara att åka dit och hämta ut ett när det började dra ihop sig, men kolla ändå för säkerhetsskull!!
 
Sv: Barnvagnsnybörjare

Jag mejlade till NTF, här i mitt område var det ingen kötid, man behövde inte ens förhandsboka, det va bara att åka dit och hämta ut ett när det började dra ihop sig, men kolla ändå för säkerhetsskull!!
Nu är jag inte så pigg på att avslöja vart jag bor (vill vara lite anonym), men skulle kunna tro att det kan vara lite svårare att hyra skydd här - bor i storstadsregion. Men ska kolla upp, det skadar ju inte!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi behöver byta vagn. Har en bugaboo men den har ingen fjädring så bebis blir sur så fort man kör på nåt annat än asfalt, och vi går...
2
Svar
23
· Visningar
3 699
Senast: Amk
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 121
Senast: ako
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 166
Senast: cirkus
·
Hästvård ***DISCLAIMER: Veterinär är inkopplad och har varit från början. Denna tråd är skapad för att få mer input plus att jag själv tycker det...
Svar
11
· Visningar
2 246

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp