Bästa ridkappan?

Bukefalos 30 år!

Anna_

Trådstartare
Vad tycker ni är bästa ridkappan och vilka bör man undvika? Jag vill ha en VARM men ändå så smidig att man kan träna ordentligt i den. Och prisvärd, kan få kosta en del men då vill jag ha bra kvalitet. Gärna snygg också 😁

Jag har haft en Uhipkappa innan och den tyckte jag var bra, men hade gärna haft den mer vädertålig. Den var i alla fall väldigt skön! Samt toppen att kunna ha liner i den. Nu har de ju uppgraderat sitt tyg så de är säkert mer tåliga nu!

När min Uhipkappa inte passade längre sålde jag den och köpte en från Stierna. Den är jag väldigt nöjd med!

Är frälst i uhip och köper bara deras jackor och kappor. Lätta och smidiga, finns för alla smaker. Inte haft problem med dragkedjor eller tyget.
Använder mest en halvlång Urban Stretch nu, med en av deras täckvästar under eller en lätt jacka modell Ally när det är jättekallt ute. När jag rider ut har jag en Ice kappa som går ner över benen. 😁

Jag älskar min Urban Stretch från Uhip, bor i den till ridning och hundträning under höst och vinter. Älskar att tyget är tåligare än på typiska dunkappa-modeller.

Verkar som att många är nöjda med både uhip och stierna. Hur är de i storlekarna? Såg att det fanns måttabeller men antar att man måste lägga på ordentligt för alla klädlager man har under också 😄

IMG_9071.webp

Jag har Uhip Igloo coat för det är kaaaaallt här, den är som en sovsäck men förvånansvärt bekväm, kan lätt rida ett helt pass i den utan att det känns otympligt. Tog två storlekar upp för att ha plats med många lager under och jag gillar att ha lite löst.

Igloo-sovsäcken ser skön ut 😄

Är lite sugen på en stierna för jag har inte sett en enda negativ kommentar om den, men hur varm är den? Den ser tunn ut och jag vill kunna rida vid åtminstone -15...

Vad tycker ni är bästa ridkappan och vilka bör man undvika? Jag vill ha en VARM men ändå så smidig att man kan träna ordentligt i den. Och prisvärd, kan få kosta en del men då vill jag ha bra kvalitet. Gärna snygg också 😁
Tycker bäst om en Uhip som är av gammal modell :) tunn och varm och kroppsnära. Men har en Ice Uhip för cykling, vardag utan häst, som är bra också. Kollegor på jobbet har dem för cykling och rider inte ens.

Igloo-sovsäcken ser skön ut 😄

Är lite sugen på en stierna för jag har inte sett en enda negativ kommentar om den, men hur varm är den? Den ser tunn ut och jag vill kunna rida vid åtminstone -15...
Jag har en stierna jacka (alltså kort modell) och den är absolut inte lika varm som uhips varmaste, men det beror lite på vad man vill ha? Jag tänker att den är bra för ett aktivt ridpass där iaf min jättevarma fråm uhip är på tok för varm för ett dressyrpass tex.

Jag tycker tyvärr inte uhip håller särskilt bra. Tyget på de jackor/kappor jag haft går sönder väldigt enkelt. Dragkedjorna krånglar fort också.

Älskar min stierna-kappa, men rider knappt nåt i minusgrader pga känsliga luftrör. Men kall har jag aldrig känt mig när jag gör stallsysslor.

Jag köpte en uhip arctic puffer coat förra vintern och är SÅ NÖJD! Köpte vanliga längden eftersom att jag är ganska kort, extended hade nog nästan släpat i backen🤪
Som jag skrev innan så kan iaf inte jag ha den på när jag tex rider dressyr (blir för varm) men är så skönt att inte frysa annars. Har bara haft den ett år men inget att klaga på gällande dragkedja eller tyg. Tror de har gjort justeringar i de nya modellerna.

Jag tycker tyvärr inte uhip håller särskilt bra. Tyget på de jackor/kappor jag haft går sönder väldigt enkelt. Dragkedjorna krånglar fort också.

Älskar min stierna-kappa, men rider knappt nåt i minusgrader pga känsliga luftrör. Men kall har jag aldrig känt mig när jag gör stallsysslor.

Tittat på begagnade Uhip och nästan alla är trasiga i tyget. För det priset borde det vara bättre kvalitet, kan jag tycka? Men börjar jag rida igen blir det nog en sån ändå då jag är en j*kla fryslort.

Jag har en ELT Saphira, som jag älskar, dock den äldre modellen, den nya kan jag inte uttala mig om, som finns på Hööks nu. Men min är tåligare än Uhip, lite tyngre dock, men det bästa är att den har stor tygbit mellan dragkedjorna bak så det blir som en kjol över hästens rumpa. Jag har oxkså haft svårare att få Uhips bensnören att sitta kvar då jag har rätt tjocka lår, det är inga problem med ELT. Dock saknar jag muddarna på ärmarna som Uhip har, men med ett par bra vantar så går det ju bra ändå. Har haft min kappa i iaf 4 år nu, och den är hel och tål även att tvättas i maskin ofta utan att tappa form eller fyllning.

Jag har en från Equstrian Stockholm, älskar den! Lagom lång, varm, smarta detaljer, bra tyg och dragkedjor. Sjukt snygg också 😁

Jag lever i min ELT Saphira, eller mina, jag har en i stallet och en civil. Den jag har i stallet är ny och vad jag tror senaste modellen och jag tycker att den ä bättre än de äldre. Har haft två till som jag slitit ut. Eftersom jag har många hästar och hästföretag, och bor i Norrland, så lever jag i den. Nu när det är kallt (-23 i dag) har jag en tunn väst eller extra fleece under, annars en tunn undertröja och en ulltröja (Ullmax), tjocka långkalsonger och Uhops överdragsbyxor (eller Hööks Shoftshell). Och jag fryser inte! Rider i den, och även rider in unghästarna i den på vintern.

Jag har ELT Saphira och varit jättenöjd med den. Till denna vintern ville jag ha en kappa i stark för för att synas längs vägarna. Så köpte en knallcerise mammakorv från Ellos. Fick isytt kilar i sidorna med reflextyg så jag syns väldigt bra nu😁. Hade den på mig igår när jag red i -15 och den är väldigt lätt och skön. Tömkörde i -23 ikväll och med mina vanliga underlager frös jag ingenting.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Lämplig kattras?
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka