BĂ€sta Rubriken đŸ€©

Bukefalos 30 Är!

HallĂ„ 👋
Karamelldrottningen is in the house :D

Vill bara dela med mig av tvÄ i mitt tycke milstolpar.
Var med om en jobbig hÀndelse för cirkus tvÄ veckor sedan. Och inte en tillstymmelse efter sug efter alkohol. Det slog mig faktiskt inte förrÀn dagen efter!
Jag hade ingen tanke pÄ det alls nÀmligen. Utan konstaterade det bara dagen efterÄt att det vare sig kom tankar eller sug. Ingenting!

Andra milstolpen Àr att jag nu har ganska lÀtt för att tala om att jag Àr en nykter alkoholist. Jag har sagt just de orden -nykter alkoholist-
För det Àr ju sÄ det Àr. Om nÄgon blir beklÀmd eller tar illa upp sÄ varsÄgoda. Jag orkar inte fundera hit och dit fram och tillbaka. Mycket bÀttre det kommer fram tydligt.

Vi pratade lite nu om lÀngre fram. AlltsÄ inte nu pÄ studs men sen.
Jag Àr inte flyttbar. SÄ J föreslog att han kunde hyra in sig hos mig.
Är lite kluven till det. Tror att det funka absolut och dĂ„ blir det lĂ€ttare kanske ekonomiskt med att dela pĂ„ halva omkostnaderna som el, mat och sophĂ€mtning.
Vet inte riktigt hur man ska tÀnka vad gÀller hyra. Om jag ska ta nÄgot mer Àn sÄ i hyra?
Slitage?
Detta Àr inget som kommer ske nu som sagt men kanske sen.

Idag har det varit en bra och fin dag. Regnigt men det gör ingenting.
Ingen Ängest.
MÄtt bra.
Full rulle.

Är lite kluven till det. Tror att det funka absolut och dĂ„ blir det lĂ€ttare kanske ekonomiskt med att dela pĂ„ halva omkostnaderna som el, mat och sophĂ€mtning.
Vet inte riktigt hur man ska tÀnka vad gÀller hyra. Om jag ska ta nÄgot mer Àn sÄ i hyra?
Slitage?

Ingen Ängest.
MÄtt bra.
Var och en gör ju som den vill. Men menar du med ”hyra in sig” att ni skulle vara sambo och leva i en samborelation sĂ„ Ă€r det rĂ€tt vanligt nĂ€r det gĂ€ller en bostad den enda personen Ă€ger och dĂ€r det finns lĂ„n att dela pĂ„ rĂ€ntorna men att Ă€garen stĂ„r för hela amorteringen. Och att man delar pĂ„ övriga driftskostnader sĂ„klart.

Att ta ”hyra” av en sambo skulle för mig kĂ€nnas avigt - men som sagt det finns inget rĂ€tt eller fel utan huvudsaken Ă€r att man Ă€r överens.

Menar du att han skulle hyra en bostad pÄ din gÄrd Àr det ju en annan sak

J försvann nÀr jag blev sÄ ledsen och arg. AlltsÄ arg pÄ mig sjÀlv.
Han var inte kvar. Skrev till honom att jag hade full förstÄelse om han inte orkar vara tillsammans med mig.
Han svarade med om det var nÄgot jag ville ha frÄn affÀren.
Han hade gÄtt dit för att köpa mat.
Jag hoppas sÄ att du nÀr du mÄr lite bÀttre kan se det enormt komiska i detta - jag försöker inte förminska dig pÄ nÄgot sÀtt nu men du har en tuff period nu, mycket kÀnns nattsvart och du mÄlar upp ett avgrundsscenario dÀr han lÀmnat dig för att du tror att du inte duger och sÄ har han gÄtt och handlat. :D <3

Jag hoppas sÄ att du nÀr du mÄr lite bÀttre kan se det enormt komiska i detta - jag försöker inte förminska dig pÄ nÄgot sÀtt nu men du har en tuff period nu, mycket kÀnns nattsvart och du mÄlar upp ett avgrundsscenario dÀr han lÀmnat dig för att du tror att du inte duger och sÄ har han gÄtt och handlat. :D <3
Ja, jag kan se framför mig en tecknad seriestrip med scenariot! En av de dÀr serierna ur Verkliga Livet, med förhÄllanden etc som handling. :D:heart

Slitage?

Ingen Ängest.
MÄtt bra.
Full rulle.

Men har du berÀttat för honom att du trÀffar en annan/andra?
Det kÀnns som betydligt viktigare att prata om Àn att han ev ska flytta in.

Men har du berÀttat för honom att du trÀffar en annan/andra?
Det kÀnns som betydligt viktigare att prata om Àn att han ev ska flytta in.
Inte Àn men jag funderar pÄ att endast vara med J och ingen annan.
Vi har umgÄtts 24/7 denna mÄnad hittills. Utom nÄn timme/timmar hÀr och dÀr.
Det kÀnns vÀldigt bra.
Har inte haft behov av nÄgon annan heller. SÄ bara varit med honom nu. DÀrför jag inte velat sÀga nÄgot Àn.

Det kÀnns vÀldigt bra.
Har inte haft behov av nÄgon annan heller. SÄ bara varit med honom nu. DÀrför jag inte velat sÀga nÄgot Àn.

Det Àr ju jÀttebra.
Är varken fel eller konstigt att vilja ha flera relationer parallellt, det viktigaste Ă€r att vara Ă€rlig om det.

Det kÀnns vÀldigt bra.
Det blir nog lugnt och bra pÄ det viset, tÀnker jag :) .

Vi ska prova och se hur det gÄr.
Jag mÄste bara rÀkna ordentligt vad allting kostar. Vissa saker Àr samma varje mÄnad medan annat varierar.
Han behÄller sin bostad tillsvidare. Det kÀnns vettigast. Men inte hur lÀnge som helst. Om han kanske kan hyra ut den jag vet inte.
Bor inte jÀttestort men jag kan inte ha hans grejer hur mycket som helst. Ingen sÀng. Inga bord osv. Det kÀnns redan fullt hemma hos mig. SÄ jag mÄste vÀl rensa bort en del. Men svÄrt. Jag gillar verkligen mina saker. Annars hade jag inte haft dem. Det jag inte gillar ger jag bort.
Lite ska kastas. Men inga mÀngder.
Köket Àr komplett. Vill inte ha mer i skÄpen. Vill ha lite utrymme ocksÄ.

Jag mÄste bara rÀkna ordentligt vad allting kostar. Vissa saker Àr samma varje mÄnad medan annat varierar.
Han behÄller sin bostad tillsvidare. Det kÀnns vettigast. Men inte hur lÀnge som helst. Om han kanske kan hyra ut den jag vet inte.
Bor inte jÀttestort men jag kan inte ha hans grejer hur mycket som helst. Ingen sÀng. Inga bord osv. Det kÀnns redan fullt hemma hos mig. SÄ jag mÄste vÀl rensa bort en del. Men svÄrt. Jag gillar verkligen mina saker. Annars hade jag inte haft dem. Det jag inte gillar ger jag bort.
Om ni ska bli sambo(?) fÄr det kanske bli lite pÄ hans villkor ocksÄ? Hur vill han ha det?

Om ni ska bli sambo(?) fÄr det kanske bli lite pÄ hans villkor ocksÄ? Hur vill han ha det?
Hans köksstolar kan jag tĂ€nka mig att ha och bordet egentligen ocksĂ„. Är mer praktiskt Ă€n mitt runda. Men jag gillar runda bord bĂ€ttre.
Han ska rensa ut och/eller sÀlja. Jag har redan sagt det dÀr om sÀng och soffor har jag inte plats för.

TÀnker pÄ inlÀgg #346 frÄn den 12:e, dÀr du sÀger att du inte Àr kÀr. Personligen hade jag inte velat flytta ihop med nÄgon jag inte var kÀr i. Det hade verkat mera som en KK som ocksÄ Àr rumskompis, eller inneboende? Som upplagt för konflikter, tÀnker jag.

Hans köksstolar kan jag tĂ€nka mig att ha och bordet egentligen ocksĂ„. Är mer praktiskt Ă€n mitt runda. Men jag gillar runda bord bĂ€ttre.
Han ska rensa ut och/eller sÀlja. Jag har redan sagt det dÀr om sÀng och soffor har jag inte plats för.
Men vad kan HAN tÀnka sig? Tycker han lika mycket om din sÀng som sin egen, till exempel?

Och, ja, jag hÄller verkligen med @Yeah but . Vad flyttar ni ihop som egentligen? Om ni bÄda Àr kÀra och tÀnker bli sambo kan jag mer se hur man funderar kring möblerna. Vems man ska behÄlla, osv. Men om han bara ska bli nÄgon typ av inneboende lÀr han ju gÄ ur detta som förlorare om det blir en flytt. DÄ har han ju inget kvar sedan. Vare sig bostad eller möbler.

Fast nu lÄter det som han ska bo dÀr pÄ nÄder?
Det Àr ju en del i det dÀr med att bli sambo att man fÄr jÀmka ihop ens olika stilar mm. Kompromissa. Och det Àr inte en kompromiss att byta köksbord för hans Àr mer praktiskt utan mer att you win some and loose some. Inte en frÄga om vad som fÄr plats. Utan har man plats för en soffa och en sÀng sÄ kanske det blir din sÀng och hans soffa. Din soffa fÄr flytta.

Och Àr du inte beredd att göra det - vilket inte Àr nÄgot fel eller oförstÄeligt- sÄ fortsÀtt vara sÀrbo istÀllet. DÄ kan man ha precis som man vill om man vill. Eller anpassa bara precis sÄ lite som man har lust.

Det Àr ju en del i det dÀr med att bli sambo att man fÄr jÀmka ihop ens olika stilar mm. Kompromissa. Och det Àr inte en kompromiss att byta köksbord för hans Àr mer praktiskt utan mer att you win some and loose some. Inte en frÄga om vad som fÄr plats. Utan har man plats för en soffa och en sÀng sÄ kanske det blir din sÀng och hans soffa. Din soffa fÄr flytta.

Och Àr du inte beredd att göra det - vilket inte Àr nÄgot fel eller oförstÄeligt- sÄ fortsÀtt vara sÀrbo istÀllet. DÄ kan man ha precis som man vill om man vill. Eller anpassa bara precis sÄ lite som man har lust.
AlltsÄ det var hans förslag frÄn början att bli sambo. Jag kan tÀnka mig testa det. Min trÄd detta inte hans.

Ja, jag tycker det mer lÄter som att han ska bli inneboende snarare Àn en partner @karamelldrottningen

Generellt tycker jag att det Àr en dÄlig idé att flytta ihop i den enes boende, bÀttre att köpa ett nytt hem tillsammans om en verkligen vill vara ett par som bor ihop. Jag skulle aldrig kunna slÀppa loss sÀrbon hÀr, dels Àr det mitt förÀldrahem (dvs jag kommer aldrig att sluta se det som "mitt" snarare Àn "vÄrt") och dels har vi extremt olika smak vad gÀller inredning.

Ja, jag tycker det mer lÄter som att han ska bli inneboende snarare Àn en partner @karamelldrottningen

Generellt tycker jag att det Àr en dÄlig idé att flytta ihop i den enes boende, bÀttre att köpa ett nytt hem tillsammans om en verkligen vill vara ett par som bor ihop. Jag skulle aldrig kunna slÀppa loss sÀrbon hÀr, dels Àr det mitt förÀldrahem (dvs jag kommer aldrig att sluta se det som "mitt" snarare Àn "vÄrt") och dels har vi extremt olika smak vad gÀller inredning.
Som mor min och hennes sÀrbo- förvisso i betydligt mer "mogen" Älder förstÄs men perfekt. Mamma vill sjÀlvklart ha kvar sin gÄrd, han sitt hus som han vÀxt upp i. JÀtteviktigt att bÄda har kvar sitt fast de bor vÀxelvis hos varandra helt enkelt :). Ett boende pÄ landet och ett i utkanten/villaomrÄde i stan :)

Liknande trÄdar

• Älskade hĂ€star och tankar som gnager
  • Min pappa Ă€r alkis.
  • L
    Min bÀsta vÀn Àr död
  • Jobbig terapi idag

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur