Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Oh,sammanställning här med:

Mån: Löpning 7,5km, 45 min
Tis: Cykling 27 km (1:15)
ons:Löpning, Snabba intrervaller
tors: MTB 2 h, vilse på ett berg, mer bära än cykla...

fre-sön i Barcelona:
Fre: Morgonjogg, ömma benhinnor, totalt 45 min jogg + 45 min prom
Lör:Vandrat upp på ett berg
Sön: Cyklat upp på samma berg...

+ En hel del promenad och transportcykling.

Ser ni vad som saknas? RÖRLIGHET och STYRKA, fy mig!

Växlat påverkar ej rullet så mycket, men du klarar dig med typ 3 st! Kolla Sittställning och pumpning i däcken. Ska du ha bredare - kolla mönsterdjupet också..!

Köp cykelbyxor!
Det är räddaren i nöden, vill jag lova.
Och det finns hybridcyklar, de brukar inte vara så dyra heller. :)

Eller ja... allt är relativt.
Jag köpte en "billig" cykel, begagnad - för 8000 kronor.
(Hon är värd vartenda öre :love:)

Och (det här är till alla i tråden) gör inte misstaget som typ alla tjejer gör:
Att cykla på tyngsta växeln och ha motstånd i princip hela tiden.
FEL! Nein! ICKE!
Undvik mjölksyra, växla ner och ha det gött, det orkar du längre och blir starkare på.

Senast ändrad:

Bra med tipsen!
Tror många tjejer är "spinningskadade" - man ska lägga på motstånd i tid och otid...
Nuförtiden kör dock flera nytänkande spinninginstruktörer mer sittande och med lägre motstånd, mkt bra! =)

Smal sadel behöver i sig ej göra ont, men den måste passa...:) Många mäter sin sadel efter rumpan.. :D

Idag är en o-beachig dag - ska sitta på buss hela dagen till Göteborg t/o/r med skolans alla treor och trean-mentorer. Men jag ska gå på Liseberg och åka karusell, vilket är ungefär det bästa jag vet! Jihuuuuuuu! :banana: :D

Köp cykelbyxor!
Det är räddaren i nöden, vill jag lova.
Och det finns hybridcyklar, de brukar inte vara så dyra.

Och (det här är till alla i tråden) gör inte misstaget som typ alla tjejer gör:
Att cykla på tyngsta växeln och ha motstånd i princip hela tiden.
FEL! Nein! ICKE!
Undvik mjölksyra, växla ner och ha det gött, det orkar du längre och blir starkare på.

Vilket är precis vad jag gör nu :angel:
Har 3 växlar på min och tycker man får trampa som en dåre med en lättare.
Har alltid trean i, men kanske är bättre att ha en lägre alla fall. Får prova med det.

Cykelbyxor ska skaffas helt klart, brukar använda mina löpartights nu.

Yew: ska tänka på det ang däcken :bow:

Smal sadel behöver i sig ej göra ont, men den måste passa... :) Många mäter sin sadel efter rumpan.. :D

Exakt!
Det är inte röven, utan sittbenen som bestämmer hur bred sadeln behöver vara. Eftersom mannen är normen i cykling (likt cirka resten av världen) behövs det ofta bytas sadel.

Damsadlar är inte lika sluttande, utan de är platta och nästan lite skålade medan herrsadlar har mer "kulle". Dessutom har de den där mycket praktiska gropen (ibland hålet) som gör att våra ladyparts inte behöver trängas och skavas. ;)

kl

Lindgren: Skönt att det går bra med maten!

Wys: Vad kul med Vårruset, kommer gå asbra! :)

Sleepan: Funderade just på var du tagit vägen! Låter som att du har haft det superhärligt :)

Mammas: Wow vad grym du är! :banana: Men var försiktig bara så att du inte skadar dig :)

yew: Härlig vecka :) Jag är också dålig på det där, konditionsträning är ju så
kul!

Mirre: Kul att du har kommit igång så bra :up:

Blueberry och yew, bra tips! :bow:

Jag har varit ute och promenerat, 8,56 km blev det. Skönt att komma ut och gå men tyvärr blev det nästan bara asfalt eftersom det är blött och dant i skogen efter alla skyfall.

Jag tipsar vidare:

De här spinning-/cykeltightsen kostar bara 150 spänn på H&M just nu:

hmprod

Jag har köpt ett par och ska försöka hinna med att prova dem ikväll :)

Precis dom har jag! Inte för att jag har testat några andra men jag är väldigt nöjd :)

Bra tips! Då ska jag hålla mig borta från hm, kom precis ut från intersports lagershop, 650 spänn fattigare... :o ;)

Jag har shoppat träningskläder den här månaden så att jag knappt vet hur jag ska ha råd med mat :o dessutom är jag ganska dålig på att äta billigt, vill inte käka frysta grönsaker och sånt utan allt ska vara färskt! Och närproducerat, och ekologiskt, och...

*kl*
Jag borde verkligen släpa mig ut på löprunda eller promenad. Ligger efter med mitt mål eftersom jag haft fullt upp i helgen och inte hunnit med annat än lite styrka hemma sena kvällar. Behöver dock äta först och sen kommer jag bli jätteseg :meh: imorgon är jag iofs helledig, så skulle kunna ta igen det då.

Haha, ja men precis! :D

Niya: Åh, jag vet exakt hur det känns, även om jag faktiskt har råd med mat. Å andra sidan kan jag snabbt dra in på det ekonomiska genom att faktiskt börja laga mat. Idag har jag iof lagat mat, så avancerat som en tomatsås till pasta. :p Men jag minns inte när jag innan det här lagat mat. :o

Tror du inte att du piggare om du kommer ut på en promenad efter maten då? Jag tänkte ev gå en promenad ikväll, det beror på hur jag känner mig när min snubbe kommer hem från jobbet vid en tiotiden. Det suger verkligen att försöka hålla igång med promenader och grejer när man har familj tycker jag. Iaf när mini är såpass liten att han inte går att lämna ensam. Men men, gymmet har barnpassning så jag ska inte gnälla. :)

Idag har jag kört bodypump. Diggar verkligen det nya programmet, var SÅ jobbigt i benböjen fast jag minskat vikterna med 2 kg. Ikväll blir det bodycombat, första gången på typ 10-12 år. :o :p Hoppas jag överlever. :D

Haha! Du är ju värre än jag är! :D Även om vi shoppar väldigt olika saker ;)

Förra veckan: 6 h 7 m

Måndag: Bodybalance 55 min
Tisdag: Sprang 8.78 km på 1 h 4 min
Onsdag: Vila
Torsdag: Box 90 min
Fredag: Sprang 3.56 km på 23 min
Lördag: BodyPump 55 min
Söndag: Sprang 10.19 km på 1 h 21 m

Och två promenader på det, utöver vardagsmotionen.

Nöjd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 481
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II