Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Jag håller helt med! Utan motivation blir det ändå inget bra, dumt att tvinga sig själv till att göra saker man inte vill.

Angående snygg-instruktören: Ptja, på tal om motivation liksom, whatever rocks your boat :D

Det beror ju på hur mycket man drar ner, har för mig att ett kg är ungefär lika med 7000 kalorier, det är rätt mycket att äta 1000 kalorier under normalgränsen varje dag i en månad.

Så försöker jag också tänka :) Med mer eller mindre framgång.

Tack kära du!

Ja alltså det är inte så att jag går och gnider mig mot någon, eller smyger undan och onnar i ett hörn. Jag är rätt diskret faktiskt. Hoppas jag. ;)

Svårt för mig, har bara kvinnliga instruktörer som, även om de är jäkligt vältränade och ser trevliga ut, inte direkt gör den grejen för mig :D

Kan jag inte tänka mig att du är. Diskret alltså.

4 kg på en månad är väldigt mycket, det är nog få som klarar det (om man inte kör typ pulverdiet men jag tror inte på såna metoder i längden). Jag själv har gått ner mellan 1,5-2 kg per månad och det känns lite mer rimligt :)

Men allt minus är ju bra så det är bara att kämpa på! Ibland går det upp också men så länge det är mer ner än upp så är det jättebra! :)

Äh, jag spanar in dem med (eller ja, inte alla, lite krav har faktiskt tom jag ;)), jag är inte den som är den. :D

Niffe: Nej okej, jag gör det där jag nämnde. Det brukar dessutom funka så jag får snygginstruktörernas uppmärksamhet! :idea: All uppmärksamhet är bra uppmärksamhet, visst? ;)

All uppmärksamhet är definitivt bra uppmärksamhet! :D

Nåja, ibland får man ta en paus och bara njuta av livet och vännerna också! :)

Ja det var skönt med en lång promenad, minus ösregnet de sista minutrarna :p

Angående Biggest loser så undrar jag om det verkligen kan vara hälsosamt med det programmet de kör? Syftar mest på träningen, de går från noll till hundra jättesnabbt liksom, hinner kroppen vänja sig vid belastningen? Dock är jag väldigt imponerad av deltagarna, det är en fantastisk resa de gör :)

Dåså, jag kan säga så mycket som att de känner definitivt igen mig. Halva inne då eller? :D

Jag kom på att jag brukar visst spana lite på kvinnor på passen :laugh: Framför allt kvinnor i 40-50-årsåldern som är snygga och vältränade, jag tänker att så vill jag också se ut vid den åldern! Det motiverar mig :)

Dåså, jag kan säga så mycket som att de känner definitivt igen mig. Halva inne då eller? :D

:D

Jag kom på att jag brukar visst spana lite på kvinnor på passen :laugh: Framför allt kvinnor i 40-50-årsåldern som är snygga och vältränade, jag tänker att så vill jag också se ut vid den åldern! Det motiverar mig :)
Det brukar jag också göra :) Otroligt motiverande! :)

Exakt!
Det är inte röven, utan sittbenen som bestämmer hur bred sadeln behöver vara. Eftersom mannen är normen i cykling (likt cirka resten av världen) behövs det ofta bytas sadel.

Damsadlar är inte lika sluttande, utan de är platta och nästan lite skålade medan herrsadlar har mer "kulle". Dessutom har de den där mycket praktiska gropen (ibland hålet) som gör att våra ladyparts inte behöver trängas och skavas. ;)

Kul att ni pratar om detta, hade såna grava problem med min sadel när jag cyklade mycket. :o Jag tänkte inte på det förrän jag satte mig på cykeln och insåg att jo, de där jävla blåmärkena eller vad det nu var fortfarnde ömmade. Grrr. Eftersom det endast ömmade när jag cyklade kom jag aldrig ihåg att köpa en ny sadel. Så om man funderar på att byta sadel - GÖR DET! Så ovärt att ha så ont som jag haft, uääh.

Sen blev min cykel stulen/vandaliserad men de kanske kände samma sak som mig. Jag hittade nämligen cykeln sen, helt förstörd, med sadeln avskruvad men kvarlämnad på platsen. :p

Sen blev min cykel stulen/vandaliserad men de kanske kände samma sak som mig. Jag hittade nämligen cykeln sen, helt förstörd, med sadeln avskruvad men kvarlämnad på platsen. :p
Hahahaha! :rofl: DÅ vet man att det definitivt är en oskön sadel :D

Nä, jag tror inte heller att deras träning är så hälsosam, men ändå. Galet!
Och de verkar ju nå himla mycket bättre allihopa, men som du säger så sliter det nog som fan...

Ja, mig med. Män med för den delen, men då spanar jag inte på samma sätt som jag gör på snygginstruktörerna. :p

Chilli: Min sadel är också sjukt obekväm. Cyklar jag mina 10 minuter till jobbet får jag stå hela vägen hem från jobbet dagen efter, kan verkligen inte sitta på den då. På gymmets spinning är det inga problem! Borde byta, men ja, då ska jag ju koma ihåg det mer än när jag cyklar. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 481
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka