Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Haha! Du är den som tränar en massa och lägger tid och pengar på just träning. Jag är den som lägger pengarna på drinkar och resor. Ibland även resor där jag köper massa drinkar. Snacka om att jag är den dåliga!

För att förbättra min beachighet så ska jag ut på en promenad ikväll :) Har mensvärk från helvetet och huvudvärk pga tuff dag på jobbet så en promenad kommer komma som en befrielse :)

Vilken fantastiskt bra träningsvecka! Det där måste du känna dig nöjd med :)

Niffe, hoppas promenaden hjälper :)

Mammas är verkligen min träningsgud.

Tack zass! Promenaden var skön även om den inte blev så lång :) Nu är jag nedbäddad igen i soffan.

Tog en löptur på 3,9 km där jag provade mig på lite intervaller. Kanske inte så mycket som man ska göra för att få kalla det intervaller men det är en början iaf. Sprang i vanligt tempo varannan lyktstolpe och varannan så längre jag steget och ökade tempot.

Kändes faktiskt mycket bra och jag kände mig stark!:)

Härligt :)

Fick min träningsbok idag :) Borde ju vilja köra igång nu direkt men är så omotiverad man bara kan bli. Boken verkar bra på alla sätt, men just idag vill jag helst bara sitta här, äta choklad och slöa. Hej pms :meh:

Ge mig en spark i baken nån?
Borde ta mig ut och gå en sväng åtminstone, himlen är vääldigt svart så det blir med regnjacka isåfall.

Senast ändrad:

Borde ju vilja köra igång nu direkt men är så omotiverad man bara kan bli. Boken verkar bra på alla sätt, men just idag vill jag helst bara sitta här, äta choklad och slöa.
Precis så är det för mig. Har mens, sitter på soffan och äter choklad och dricker Sprite.

Har lite dåligt samvete faktiskt.

Precis så är det för mig. Har mens, sitter på soffan och äter choklad och dricker Sprite.

Har lite dåligt samvete faktiskt.

Samma här, jäkla vecka och komma och förstöra. :cautious:
Trööött!

Förresten hur mycket är rimligt att man kan gå ner på en månad?
Väger mig 1 gång i månaden bara, har jag oftare springer jag och väger mig hela tiden, blir less för att det inte händer nåt och tappar all motivation. Men 1 gång i mån funkar bra.

Härligt, låter som ett kul upplägg! :)

Mirre: Man brukar väl säga att med en sund viktnedgång så bör man inte gå ner mer än 0,5-1 kg per vecka :)

Åh herregud, du som skriver om att du inte skött dig när du käkat en glass typ, jag äter asonyttigt. Börjar bli lite less på mig själv, med tanke på hur mycket jag tränar skulle jag kunna/behöva sköta kosten bättre, men icke. Fått lite motivation på sistone, men det räcker inte så långt.

Promenad lät trevligt. Mensvärk och dåligt samvete låter sämre.
+ Mirre: Det dåliga samvetet tycker jag att ni ska sluta med. Är det övermäktigt att påbörja livsomställningen idag? Om ja, ta det när motivationen överstiger hindren, innan dess är det bara dumt att försöka. Försök dock jobba med tankesättet så att motivationen kommer, men jag är helt övertygad om att det måste komma i den ordningen för att det ska kunna ge resultat som är varaktigt. Och med tanke på det jag skrivit ovan: Jag jobbar på att få motivation till att lägga om kosten, men den finns inte just nu så då får jag leva med att det slinker ner en hel del glass, godis och annat onyttigt.

zass + Emth, ja jag är väldigt nöjd. :D Den här veckan blir det inte riktigt lika omväxlande, men rätt ändå. I ordning: Bodypump, bodycombat, shape (funktionell styrka), crosstraining, springa, bodypump, Grit Strength. Så bortsett från bodypump x 2 är det bara olika saker. En vilodag ska in också. :) Nu har jag kört bodypump och bodycombat idag, känns i benen. :D Bodycombat är aaaassvårt, korreografiskt rätt lätt men svår för mig. :p Men roligt! Och instruktören är snygg :angel:

Mirre: Jag har inte koll, men de jag sett brukar sikta på 1-2 kg i månaden tror jag?

Och du, pallar du ut och gå en sväng brukar det kännas mycket bättre bara man väl kommit utanför dörren. Ututut! :D Joina utmaningen på endo och ge dig in i tävlingen! ;)

KL

Kände mig lite hurtig och drog mig ut och sprang 3,5 km :D Kör på slow running här hemma, mest för att hålla igång hela rundan runt (spurtar dock på slutet för att inte dö mer och mer och mer för att sidan snigla i mål). Fick en tid på 23 min. Nu har jag precis tryckt i mig lite "after workout"-vitaminer :p (En grapefrukt, ett glas berocca och några torkade aprikoser :rofl:)

Är rätt nöjd över mina prestationer idag!

Du är så klok. Tack för din kloka ord.

Jag är värdelös på att stå emot när jag har mens eller är övermäktigt trött. Eller har tuffa dagar på jobbet. Idag är det alla tre. Jag får dåligt samvete trots att det är helt värdelöst onödigt -får mig bara att må sämre och ännu mindre ork till att faktiskt ta tag i mig själv.

:love: Du är min globetrottergud! :D
:love: :love:

Jag försöker tänka på det rationellt. Hjälper det att ha dåligt samvete? Nej, då försöker jag att inte göra det. Vad beror det på idag? Jaha, det var orsak A. Vad kan jag göra för att det inte ska bli orsak A imorgon också? Så försöker jag göra det. Men som nu med jobbet, går det inte att bara acceptera att det är en tuff period men att det kommer att bli bättre? Jag tänker också som så att om jag inte fixar att rätta till maten just nu, ja men då får det vara så. Och så får jag försöka göra det bästa av situationen. Just nu är det att inte hoppa över mat fast jag ätit onyttigheter, det kunde jag göra förut. Hade jag ätit en halv påse chips och en glass var jag inte hungrig, alltså åt jag inte. Och så tränar jag, men det är ju inte svårt just nu, bara roligt. Så det är ju ingen uppoffring. :) Lite utsvävning sådär, ta åt dig av det som passar dig. :)

Ok, så då kan man räkna ungefär 4kg på en månad då?
Tillåter mig själv att inte träna idag, hoppas på större motivation i morgon :)
Känner inte att jag kommer engagera mig så mycket som jag borde idag.

Ja, helgen var verkligen bra - förutom dem rejäla fyllan i lördags som resulterade i den rejäla bakfyllan igår. :p
Vägde dessutom 2 kg mer idag än i onsdags, haha.

Grym promenad för övrigt! Så härligt när man väl tar sig ut på en sån långrunda! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 481
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur