Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Stavgång ÄR asbra träning, om inte annat så är det bra mycket jobbigare än att bara bengå. Jag blir både flåsigare och svettigare när stavarna följer med.
Men jag är glad att jag har en egen skog att stavgå i, så att ingen behöver se mig. :angel:

Men hörni, vi måste prata om det här:

Igår provade jag coreboll på "mitt" gym för första gången - och HERREGUD VILKEN KONSTIG GREJ. :wtf:
På Sats har vi tränat mycket balans, fokus och långsamma övningar, alltid med kroppen som redskap. På KMTI spenderade jag två tredjedelar av passet stående och med bollen som redskap i något himla hurtigt tempo, det kändes mer som "gympa med stor boll" i stället för coreboll. Efter att ha använt bollen som en skivstång i 30 minuter blev det i stället fokus på plankvarianter ( = min värsta grej...) och "ländryggshävningar" av olika slag innan det var några minuters stretch.

Det känns ju bra när jag har tränar coreboll och de enda muskler som känner av det är biceps... :banghead:

Jag fick också jättejäkliga blåsor när jag gick en mil i mina, så det kanske har med just gåendet att göra?
Ska försöka ta mig ut och gå 5 km ikväll så får väl se hur det känns då.

(för övrigt var jag inte ute och gick imorse - det är inte min grej att motionera tidigt på morgonen :p)

Tack du! Det var kämpigt att ta sig ut, men väl ute så var det mest gött! :D

Haha, ut och gå med dig! :D

Men fy vad trist att det inte var samma sorts Core Ball på ditt gym! Drygt! :(
Kan du fortsätta träna på Sats eller det var bara något tillfälligt?

Ja, det var det jag funderade på, att steget är annorlunda och därmed hur foten belastas i skon, typ. Får se om det går över. Efter restaurering mha nål, skumvåtservett och lekioplast fixar jag nog dagens crosstraining iallafall! :D

+ zass och mammas

Sats har gått över på sitt sommarschema = utan coreboll. :(

Visserligen behöver jag träna biceps, men ändå. Jag tror inte att jag kommer att boka något mer sånt pass på KMTI, tyvärr... MEN, jag kan ju corebolla hemma, som tur är.

Jag behöver dessutom ta tag i rockringsträningen. Är katastrofdålig på att rocka rockring :o (Ska börja rocka utomhus, då låter det inte så mycket när ringjäveln åker i backen...)

Core-övningar är ju sånt som är enkelt att göra själv :)

Knapp

Har fallit ur tråden lite senaste veckorna :o Först galet tenta-plugg (som gick grymt över förväntan), umgås med killen innan han åkte för sommaren, sörja när han åkt, planera och packa för resan... aa alltså typ ingen träning eller datortid alls ;)
Imorgon bär det av till San Francisco = lite nervös.
Idag ska jag skriva hyreskontrakt för ett rum = döööööööö nervös! Ska flytta 10 km, men ändå :p måste ju ta studielån, och ta hand om mig själv. Iiiih så vuxet!

Planerar promenera som en tok på semestern, men någon riktig träning blir det nog knappast. Får ta det när jag kommer hem helt enkelt, har hela sommaren på mig att bli fit igen efter senaste månadens förfall ;)

Vad spännande med San Francisco och vad roligt att du ska flytta hemifrån! :) Även om du är nervös, men det kommer gå så bra ska du se :D

Gick 7,7 km promenad i förmiddags men funderar på att gå ut och gå igen. Har liksom ingen motivation att göra någonting så jag sitter bara vid datorn och äter ost och kex och glass :p

Ja jag tycker nog det är kul ändå, bara lite överväldigad just nu :D har ett gym mindre än 1 km bort, blir lite skillnad mot de 15 km jag har nu ;) och 25 min cykelväg till skolan, awesoooome. Hoppas det är värt att vara fattig för :p men fit borde jag bli!

Låter strålande tycker jag! :)

kl

Nej, nu får det bli dagens andra promenad tror jag. Hej och hå.

ÅÅåh så härligt med resa till San Fransisco! Det ska vara så himla underbart där ju :)

Och grattis till nya lyan! Nice! :D

Nej, nu får det bli dagens andra promenad tror jag. Hej och hå.

Den råkade bli lite lång :o 8,9 km så nu har jag gått över 16 km idag :p Riktigt trött i benen!
Men jag hittade ett elljusspår som jag hört talas om, tänkte jag ska sticka dit och springa någon dag. Alltid kul med nya platser att springa på :)

Duktig du är!

kl

känner att jag har lite svårt att hänga med i tråden, har lite semester just nu så mycket går ut på att sola och äta äta äta:p

en halvtimmes gym blev det idag iallafall (samt så har jag bränt större delen av kroppen i solen idag)

kl

Herre gud, man hinner ju inte alls med i denna tråden när man jobbar heltid ju!:mad::p Har verkligen fullt upp nu, inskolning på heltid, försöka plugga lite upptill åtminstone, hänga med vänner som börjar vara lediga nu efter terminen samt träna då...

Så ni (och jag!) får försöka stå ut med att jag är lite mindre aktiv i tråden känner jag:( Ni är alla helgrymma iaf och jag kommer hänga med så gott det går;)

Iaf, idag har jag varit en sväng på gymet efter jobbet, 15 min crosstrainer och 30 min Cx Worx (core). Nu ska jag strax iväg o fira en kompis som fyller år!

Just det, blir inte så mycket promenader då jag inte har så mycket tid och ändå går en hel del på jobbet, samt har aldrig igång endo när jag springer o pallar inte lägga in det i efterhand. Så den där utmaningen kommer ju inte jag bli någon utmanare i denna månaden iaf;)

*kl*

Jag borde verkligen ta mig ut. Helst springa, men åtminstone gå. Men jag vill inte, eller egentligen vill jag men jag har tvätt och disk att ta hand om och städning... och jag blir så stressad av att inte ha det gjort. Lösningen? Jag sitter här och gör ingenting...

Bra promenerat!

Kl

Tjejruset idag! Ska köra med klocka för första gången på länge, räknar med att kunna springa hela vägen (5,2 km). Varmt som attans idag, ska köra på tights och linne tror jag.

PEPP!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 115
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 486
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 127
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka