Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Niyama: Ja just det, där har jag varit. Men jag kände mig så totalt bortkommen där, fick en känsla av att personalen tyckte det var bortkastad tid med nybörjare :crazy: Fast det är säkert mitt självförtroende som spökar, plus att jag avskyr att inte kunna något :p

Jag känner mig också bortkommen där, jag har verkligen noll koll på cykelgrejer och min cykel räknas väl som "billigt skit" antar jag. Men personalen har varit väldigt trevlig och hjälpsam mot mig i alla fall.

Vad jobbigt det låter, hoppas att du kan få ordning på det. Skit i disk och städ idag säger jag, och vila inför mötet/mötena. :)

Min cykel räknas definitivt som billig skit enligt dem, flera år gammal från Biltema :D

Men vad bra att du har bra erfarenheter ändå, då kanske jag vågar mig dit ;)

KL

Har en fråga till er andra träningsintresserade, någon som tränar två ggr om dagen? Vad ger de fördelar gentemot att träna "lika mycket" en gång? Är det värt det?

Jag har precis en sån; tummen upp för den! Se till att få rätt bredd bara, zassoo. Det finns roliga guider för att mäta bredden på sittbenen, involverar bland annat att sitta naken på en kartongbit. :D

*kl*

Tänkte bara säga hej till er allihopa. :) Jag läser i princip allt ni skriver men av någon anledning uppdaterar jag inte, antagligen mest för att det mest är status quo här. :p Jag ligger mina envisa fyra kilo över matchvikt, cyklade förra helgen Tjejvättern (ska vara 100 km, men det är 96 km), är rent allmänt väldigt fast i det här med landsvägscykling (är sååå nära att köpa en racer trots att jag har en bra racehybrid) och jobbat på att bli snabbare på att springa halvmilen.

Eftersom andra visat sina cykeloutfits tänker inte jag vara sämre. :D

995308_262451290563225_1071391199_n.jpg

Hahaha! :rofl: Det låter spännande :D

Jag saknar dig här i tråden! Vad tuff du är som cyklar Tjejvättern! Och du ser riktigt proffsig ut i din cykeloutfit :D

Hej på er cyklister! Jag smygläser den här tråden ibland och eftersom jag 1. tidigare jobbat i extra i cykelbutiken som diskuteras på senaste sidan och 2. cyklar mycket så vill jag också råda er som cyklar mycket att köpa en vettig sadel! Som Blueberry påpekar är det mansbäckenet som är norm på de flesta standardsadlar och 99 procent av alla kvinnor behöver en bredare sadel. 130 mm är ett standardmått på lite rejsigare sadlar och det är nästan bara killars anatomi som passar för en så smal sadel. Själv trivs jag på 143 mm i bredd men det finns även 160 mm breda sadlar som vissa tjejer behöver. Tänk på att en mjuk sadel inte nödvändigtvis är en bra sadel - är sadeln för mjuk kan det också ge upphov till ömhet. Cykelbyxor med pad och en sadel med lagom mycket stoppning är att rekommendera.

Köper du en dyrare sadel är det ofta "prova på" garanti, dvs du får lämna tillbaka sadeln om du inte är nöjd.

PS. Jag kan garantera att personalen inte tycker att nybörjare är hopplösa! Tyvärr bor jag inte i Uppsala längre, men hade jag jobbat kvar hade jag gärna hjälpt dig zassoo :).

Bra tips där! Det där med att skaffa en bredare sadel så man sitter på sittbenen och inte mjukdelarna gör så himla mycket. Min sadel är 152 mm bred, blev en helt annan grej att cykla efter bytet.

Jag får kanske lov att åka dit och kolla på lite sadlar. :) Det känns bara så konstigt att ha en skruttcykel men en bra sadel, helst skulle jag vilja vara lite rikare och kunna köpa en schysst cykel också ;)

Angående personalen så är de helt säkert jättetrevliga om man bara vågar prata lite med dem :p Förmodligen helt och hållet inbillning från min sida.

Tack för tips! :)

En bra sadel är en bra investering oavsett vilken cykel den sitter på :).

Jag kan även tipsa om Facebook-gruppen "Cyklande Tjejer". Där ventileras allt mellan himmel och jord som har med cykling att göra och bara tjejer accepteras som medlemmar.

I princip ja, om du har en hyfsat modern cykel. Du kan kika innan hur din sadel är monterad. De flesta har två stycken rails undertill som skruvas fast i sadelstolpen. Här finns en illustrativ bild av hur det brukar se ut:

Saddle.jpg

Var ute och kollade på cykeln nu, och den verkar vara monterad sådär, har i alla fall såna där rails. :)

Tack så hemskt mycket för hjälpen snow, nu ska jag nog våga mig till butiken ;)

Hmm. Själva cykeln kostade mig 300 kronor så det känns lite bakvänt att betala det dubbla bara för sadeln :D Haha, men jag måste väl tänka på mina lovely ladyparts förstås.

Men sadeln kan du ju ta med över till nästa cykel också, så det blir ju mer som en investering :D

Ja just det, apropå bredd så mätte jag högst vetenskapligt mellan tummen och pekfingret :angel: Och den kan inte vara så mycket bredare än 130 mm eller så är mitt ögonmått helt åt fanders ;) Men med tanke på att min bak inte är av den mindre sorten så är det ju helt klart att denna är för smal.

Haha ja det förstås! :D

Känns som att jag smutskastar din gamla cykel här men det känns inte som att du var allt för fäst vid den ändå? ;)

KL

Har en fråga till er andra träningsintresserade, någon som tränar två ggr om dagen? Vad ger de fördelar gentemot att träna "lika mycket" en gång? Är det värt det?

Jag gör det ibland. Jag vet inte om det är speciellt bra dock, jag gör det mest för att det är roligt. Försöker köra lite olika typer av träning då så att jag inte belastar samma delar av kroppen så mycket. :)

KL

Känner att jag inte hänger med här när man jobbar hela dagarna menmen :p

Idag blev det 5 km promenad, lite korta löpintervaller under första kilometern, sen orkade vi inte mer! Väldigt backigt, så det tog ca 1 timma, men så skönt! Imorgon blir det nog vila, så springer jag på onsdag!

Är det bara för mig endomondo är fasligt sega på att få in sträckan man går på utmaningarna? Den är med i flödet och så, men inte utmaningarna.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 136
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka