Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

KL

Väger idag in mig på 83 kg, vilket är -7 kg sen start för några veckor sedan. Jag har sedan dess ändrat rutiner och kost totalt. Orkar mig upp på morgonen, orkar sköta mig själv och tänker på vad jag äter. Tar mig också ut och rör på mig dagligen. Kort sagt tror jag att jag kan friskförklara mig själv från depressionen jag diagnosticerades med i januari :p

kl

Okej, efter att ha bangat de två inbokade passen idag pga märklig, märklig känsla i kroppen ska jag nu åtminstone släpa ut mig på en promenad!
Hög musik i lurarna så får vi se hur långt det blir :D

Du verkar ju definitivt göra något rätt! Härligt att du mår bättre :)

Knapp

Är nu tillbaka i Sverige, lyckades få in dygnsrytmen och sov inatt vilket är bra men imorse var min kropp ändå helt övertygad om att det var mitt i natten ;) tar nog ett par dagar innan jetlag går över.
Vägde imorse ca 51 kg, så har gått upp 2 kg senaste 2 månaderna. Visserligen vägde jag lite lite då efter magkatarren, men viktuppgången har ju bara berott på för mycket mat :o Har börjat känna mig lite obekväm med min kropp, den känns inte riktigt som "min". Så nästa mål är faktiskt att bli av med det jag lagt på mig (inte allt kanske, men iaf ner till 50 kg). Får se hur lång tid det tar men om jag är duktig tar det nog bara några veckor.

Idag beställde jag chiafrön och korngräspulver, kul med superfood! :)

KL

Alltså plankan - i hate it and i love it.
Jag ska börja planka lite mer regelbundet och ambitiöst i fortsättningen, mitt rekord hittills är 47 sekunder.

Och jag har varit hos mina föräldrar på västkusten hela helgen = har blivit gödd som om jag vore en liten spädgris. Herregud vilket kolhydratsfrosseri jag har deltagit i..! Har inte vågat väga mig än, men misstänker att jag har gått upp minst ett kilo. Mina smaklökar meddelar dock att det i så fall har varit värt det.

Idag blir det nog inte så mycket träning för min del, pga regn och att min bil är på rymmen.
Lite hemmaträning med corebollen (och lite planka) kan jag dock tänka mig att det blir.

Inte jätte, 160 :) Tycker inte att 51 kg är för mycket på så sätt, men jag känner mig inte lika fit, och de där 2 kg är bara resultat av (känslo) överätning. I våras var jag i rätt bra form och vill helst göra senaste månadernas kost ogjord...

Tränar ni på gym under sommaren? Jag är lite kluven, har 30 min bussresa till gymmet och jobbar 7-16 varje dag. Gymkortet kostar 495 kr och buss tor 38 kr. Måste hålla igång styrketräningen, dels för kroppens skull och dels för att det är kul ;) kan ju pussla ihop något program i trädgården men jag har svårt att motivera mig till det :(

Kör styrka hemma i vardagsrummet, men det blir mest kondis eftersom det är roligare :p
Skulle vilja träna på gym men har inte råd med det nu.

Bra jobbat LV!

Härligt, låter som att du är på rätt väg! :)

kolfinnur, välkommen tillbaka :) Oavsett vad vågen säger så är det ju dumt att känsloäta (been there, done that) så ifall du fokuserar på att inte känsloäta så kanske den bra känslan i kroppen kommer på köpet? :)

Idag blev det en springtur igen, men den här gången med målet att lunka på i bekvämt tempo och inte kolla på klockan under hela passet. Således lämnade jag pulsklockan hemma, tog med telefonen men hade endo på i bakgrunden bara, slog på Sommarpratarna i P1 och sprang på i ett mycket lugn tempo men som jag kände att jag kunde hålla ett bra tag. Resultatet: 3,3 kilometer på 23 min 29 sekunder. 7:07 min/km. Behövde ett sånt pass känner jag! :)

Därefter blev det 35 min styrka här hemma, avslutade med plankan 30 sekunder vilket jag klarade utan problem. Får öka tiden nästa gång ;)

*knapp*
Dryga timmen på gymmet. Kändes riktigt bra. Svettigt som tusan, men jag är nöjd. Imorgon har jag tänkt att gå på Friskis ute. Dom håller till i slutet på det kvarteret som jag bor i. Blir väl jag och tanterna men. Dessutom måste jag rulla igång cykeln nu. Det där tritathlonet ligger inte allt för långt bort. Kommer jag bara runt är jag nöjd.

kl

Mmm plankan... har jag kört kondition innan pallar jag 1min30sek eller så, har jag kört styrka innan vill jag dö efter 20sek :angel:

Min promenad idag blev tillslut:
10km power walk
5x10 squats
5x10 push-ups (40 på knäna)
5x10 burpees
5x10 piked push-ups
5x10 crunches

5 varv av det hela alltså :D WOOP!
Utan. Vatten. O_o kravlade mig in på apoteket efteråt och tiggde ett glas, sen till affärn för 1,5liter ramlösa haha.
...hade ju bara tänkt gå en promenad

En lite halvinofficiell träning på den gården jag står uppstallad på. Lite kul iaf. :) Dock har jag funderat på att jag kommer ju vara död efter 2mils cykling och sen 7km löpning. Och det är en del backar med... Jaja, jag överlever nog.

+ Er andra också!

Tack så mycket, det känns riktigt bra när vågen stadigt pekar nedåt! :)

Har idag spenderat 1,5 timme på gym, styrketränat massor! Provade ett nytt gym som jag trivdes mycket bättre med, så jag har pratat med pappa om att byta dit. Han tyckte det lät bra så går allt vägen kommer jag att säga upp gamla gymkortet och skaffa nytt där!

Om en timme ska jag iväg på zumba :banana:

Bra jobbat! Låter jobbigt :D

Linisen, aha men låter kul! Klart du överlever, men kanske att du är lite...trött...efteråt ;)

Lindgren, kul att du hittat ett gym som du trivs på :)

Ja, det är en väldigt fin planlösning och finns bassäng och allting! Superlyxigt! Lite dyrare, men bättre luftkonditionering, inte trångt alls och det kryllar inte av muskelbyggare...

Zassoo - Det var jobbigt! Och awesome :D
Kan ju inte påstå att jag har riiiktigt lika mycket tryck och press på mig själv i övningarna när jag kör själv som när jag är på boot camp.. Men jag gjorde alla iaf!

LV - NICE! Låter hur skönt som helst ju!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 136
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 494
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet