Sv: Beach 2013, del IX
KL
Jag behöver hjälp hörni.
Har liksom kört fast och känner mig bara värdelös.
Träningsmässigt är det helt fantastiskt - men något är fel ändå.
En helg hos min föräldrar räckte för att sabba hela planen.
Det har varit en kolhydratskatastrof av sällan skådat slag, min mamma är nämligen en värdinna av rang.
Jag orkar inte ens tänka på allt jag har ätit, men vet att jag ytterst tacksam för de matrutiner vi har hemma hos oss. Vi äter regelbundna måltider och väljer (nästan) alltid det nyttigaste alternativet. Det känns som att vi har en medvetenhet kring maten vi äter, och det är skönt.
Ändå står jag kvar på i princip samma tråkiga vikt som innan.
Jag tränar och rör på mig mer nu än vad jag någonsin har gjort tidigare. Någonsin. I hela mitt liv. Det är jobbigt och roligt och varierat - men ändå, fortfarande ingen direkt skillnad.
Då blir jag frustrerad. Och ledsen. Och livet är orättvist.
Jag vill kunna äta vanlig jäkla mat och träna som en vanlig jäkla människa. Jag vill inte att det ska behöva vara extremt, jag vill inte gå på någon diet, jag vill inte späka mig, jag vill inte bara skala bort och skala bort och behöva göra fler och fler uppoffringar.
Jag vill bara att det ska fungera.
Jag vill inte nödvändigtvis att det ska vara lätt, men jag orkar inte med att det ska vara såhär svårt.
Nu går jag på sockeravgiftning. Igen.
Det gick bra förra gången, men då började jag inte heller samtidigt som jag fick pms och chokladcravings.

Jag lyckas stå emot och kan oftast styra tankarna åt rätt håll. Jag har också lagt till fler punkter i träningen hemma, på daglig basis. Armhävningar mot kökssoffan, planka och lårdödarövningen med bollen.
Det här är planen:
1. Promenad eller cykling
2. Armhävningar
3. Planka
4. Lårdödarövning
5. Planka
6. Armhävningar
Igår orkade jag 56 sekunder planka, 2,15 minuter med bollen och sedan 32 sekunder planka igen. Det är en ökning med 6+15+2 sekunder sedan i förrgår.
Men det är ju maten som är problemet, och jag vet inte ens var jag ska börja.
Att minska på kolhydraterna och öka proteinet är bra, det känner jag - men hittills har det inte gett något resultat på vågen. Jag vet inte ens vad som fungerar för mig. Hur kan jag ta reda på det?
Det är kanske är fel på mig?
Har haft hemska dagar onsdag och torsdag, bara gråtit och känt mig eländig och tjock.
Jag vet att det delvis är abstinens, men någonstans känns det bara så himla hopplöst.