Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

+ Blueberry: Bra veckor ni haft!

Mammas: Grattis till distans-pb:t!!

Reyk: Håller med flera andra. Du borde försöka tycka om dig själv som du är nu, och sen ändå jobba med att äta bättre/träna etc. Det är de där negativa, destruktiva känslorna som gör att du inte lyckas! Försök jobba med att bli av med dem, de gör INGENTING bra för dig.

kl

Zass undrade om folk tagit semester i helgen och ja, jag har väl gjort det kan man säga:angel: Nä, men bilade ju Halmstad-Stockholm och sen tillbaka lör-sön och var på en liten festival (Dans Dakar) lördag kväll. Hade så jäkla roligt iaf. Fick sen ändå för mig att jag skulle sticka o springa med folket kl 17 igår. Sprang 4,5 km i en imponerande 6:20 fart och det var PLÅGSAMT. Haha, min kropp var inte alls nöjde med det beslutet. Rundan är eg 4,8 men efter den sista backen trodde jag seriöst att jag skulle behöva kräkas (trots den långsamma farten) så jag lade faktiskt av där..

Sammanfattning av förra veckan, totalt 4 h tränat fördelat enl:

- 12,68 km löpning (1 h 20 min)
- 1 pass yoga (1 h)
- 1 pass spinning (25 min)
- 2 pass styrketräning (1 h 15 min, GRIT Strength och Cx Worx)

Nu ska jag sticka på Grit Plyo för första gången! Hoppas mitt kinkiga muskelfäste/sena i vristen håller för det, håll tummarna;)

+ alla snälla underbara människor:

:love: :love: :love:

Tack! Jag känner mig inte längre ensammast i världen och skall försöka träna bort dumma tankar. För jag vill verkligen lyckas :D

Ni är så himla duktiga som kämpar på, förstår inte hur ni hinner med att träna så mycket! Eller hur ni orkar?!

Vad brukar ni tänka innan ni tränar?
För att orka fastän det är svårt?

Jag tränar för att det är så himla kul och jag mår bra av det! Jag sover bättre, känner mig friskare i kroppen och känner lättare av när jag faktiskt är hungrig på riktigt. Sen att jag får en snyggare kropp på köpet är ju ett plus ;)

Jag tror att det gäller att hitta en träningsform man tycker är kul! Bara för att din kompis tycker löpning är jättekul så kanske inte du tycker det. Våga prova nya saker! Du kanske fastnar totalt för inlines eller powerwalks eller vad som helst! :)

kl
Enligt mig har jag tränat i helgen, har jobbat några timmar varje dag och eftersom vi cyklar i jobbet räknar jag det som träning. Kunde komma uppför en uppförsbacke som jag inte orkat direkt innan:)

Annars har jag upptäckt hur väldigt oliksidig jag är. Har både mer fett och muskler på höger sida av kroppen O_o

Idag har jag kört 4 min (:p) och hoppas på att kunna köra 30 min sen ikväll.

Vad brukar ni tänka innan ni tränar?
För att orka fastän det är svårt?

Jag brukar framför allt INTE tänka:p Faktiskt. Börjar man tänka en massa att "shit, det blir ju ändå lite stressigt" "uusch, hur ska det gå med denna träingsvärken" "jag skulle ju faktiskt kunna träna dubbelt imrogon istället" "vad seg jag känner mig, guud vad skönt det skulle vara att kolla på tv istället" etcetc tycker jag det blir mycket jobbigare att komma iväg. Men om man bara slutar tänka innan, man bara bestämmer, "jag ska till gymet imorgon kl 9 och köra Grit Plyo", och sen bara gör man det, då blir det lättare tycker jag:) Börjar man tänka efter har man ofta en massa bra ursäkter till varför man inte ska göra något.. Att tänka på de positiva aspekterna som några andra skrivit funkar säkert bra med, men jag föredrar att inte tänka alls;)

Och nu har jag då varit på mitt första GRIT Plyo pass! Högintesiv intervallträning med fokus på plyometriska hopp (beskrivning av passet: http://www.sats.se/traning/grupptraning/grit-plyo/). Eh, nästa gång ska jag ju värma upp lite innan iaf;) Det var riktigt jobbigt konditionsmässigt och dessutom innan frukost *pust*. Men det kändes ingenting i vristen vilket känns jättekul, hoppas inte det kommer heller:)

Nu har jag precis ätit några torra proteinpannkakor (nytt recept som jag googlade fram lite fort) och druckit en massa mjölk o ska strax duscha. Superfint väder och ledig dag framför mig:love:

Hörrni, är jag helt tokig som överväger att anmäla mig till Tjejmilen i år? O_o:cautious:

Jag har som längst sprungit 5 km, men det är nästan 14 veckor kvar till loppet så jag tänker att jag borde kunna komma upp i hyfsade distanser innan det även om jag ökar långsamt.

Är det en dum ide? Hur många av er ska springa? Buketräff? :angel:

Klart det inte är en dum idé! Det är en jättebra idé!
Och på 14 veckor fixar du det! Heja dig!

Så, dax för ny vecka och nya tag! :)
Skönt att jag fick ihop fyra pass förra veckan och det är målet för denna med.
Löpning i eftermiddag och imorn ringer klockan tidigt för body pump 6.30, vilken jag verkligen ska försöka ta mig iväg på! :)

Har fått ett träningsschema av pojkvännen nu så från och med nästa vecka ska jag börja träna på gym. Huu säger jag! :p

Tack för pepp Sleepan och Trollunge! Ska nog anmäla mig redan idag, det finns än så länge plats i de långsammare startgrupperna men det vet man ju inte hur länge.

Happ, bara att ge sig ut och springa då :D

Klart du kommer klara det! Och vilket bra mål att ha hörru :)

Funderade på att göra samma men då jag inte alls vet var jag kommer vara i höst vågar jag inte riktigt..

kl

Roligt att ni peppar så mycket! :bump: Och Wys, ifall du hamnar här i trakterna någonstans i höst så kanske du vill springa Topploppet? Sista anmälan 8 september så det är ett tag kvar. Du kan ju ha det i åtanke i alla fall ;)

Har varit ute och sprungit en vända, 3,5 km blev det i motvind och lätt duggregn. Kändes ganska lätt faktiskt, jag trampade på i mitt eget tempo. Genomsnitt 6:50 min/km vilket inte är speciellt snabbt, men i skogen saktas man ju ner en hel del. Men jag är nöjd, tanken var ett "lagom långt, lagom snabbt" pass :D

Älskar att ha mens.
Jag sitter just nu på jobbet och försöker skriva en informativ text om smarta skrivare och det enda jag kan fokusera på är dubbelnougat. :banghead:

*halvt kl*

:banana: :banana: :banana:

*PEPP + PEPP + PEPP* till alla er som håller ut.

Zassoo: Klart du kan, det kommer gå kanon! :bump:

Blueberry: I know the feeling. Kämpa! En text om informativ dubbelnougat kan bli förvirrande ;)
Jag är väldigt sugen på hallonbåtar :angel:

Haha, mens suger hårt! Inte bara är det äckligt, man blir även äckligt sugen på allt onyttigt som finns!

kl
idag blir det ett gympass trots att jag fortfarande (!) har träningsvärk.

Hahaha det var en envis träningsvärk du fick :D

kl

Nu har jag anmält mig..! :nailbiting: Iiiiihh men det känns kul!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 087
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 891
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 095
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka