Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Wow vilken fin klänning!!!

Min helg har vart bra! Stallet hela förmiddagen igår och sen en rask promenad innan fest :) Idag har jag vart trött.... och hjälp mina föräldrar i trädgården. Så vedhuggning, ogräsrensning och plantering har vart dagens motion!

Nu har jag tre dagar kvar i skolan innan sommarlovet börjar!!! spanar efter ny bikini, vill ha en med halterneck som ger snygg bränna utan att riskera att visa fööör mycket när man rör på sig ^^ har hittills bara hittat med väldigt mycket tyg eller med väldigt lite.....

Kl

Joggade en runda, fick syn på tavlan för terrängspåren och tänkte Varför inte? Tyckte att 5 km var lite i häftigaste laget så fokuserade mig på 2, 5 km-spåret. Tills de delade på sig och jag kände mig fräsch, tog femman iallafall! Så totalt 8, 3 km joggat, varav 5 i skogen. SÅ ROLIGT! :D Segade till lite mitt i, men merparten var bara roligt och jag kände mig stark. Kände av vristen lite (vrickade den lite igen, kanske därför :angel: ;)), men inget annat. Wohoo! :D

Här är min vecka, förresten:

Måndag: 2,3 km promenad
Tisdag: 50 minuter styrketräning + 2,6 km promenad
Onsdag: TRÄNINGSVÄRK + 6,83 km mtb
Torsdag: TRÄNINGSVÄRK + 4 km pw (på rekordtiden 35 minuter!)
Fredag: 18,49 km mtb
Lördag: 45 minuter styrketräning
Söndag: 4 km promenad + 5,9 km mtb

Total distans: 44,12

Övrigt:
  • Hurra för mig! Min snabbaste kilometer under min snabbaste powerwalk är 7:48 minuter. Det är sjukt snabbt!
  • Jag har haft årets värsta träningsvärk efter timmen med min PT, men känner mig ändå inte riktigt nöjd med besöket. Hon tog varken upp kost eller gav förslag på stretching efter passet utan fokuserade bara på själva tekniken för övningarna, så jag känner inte riktigt att jag fick valuta för pengarna. Så trist.
  • Första cykelturen med Hunken var så himla bra. Det kändes grymt skönt att cykla tillsammans!
  • Jag LÄNGTAR efter corebollen på tisdag, det blev ju ingen den här veckan. Herregud. Vem är jag egentligen?

Bra jobbat med veckan!

Kul med farten, cykelturen och att längta efter träning :banana: Alltid lika kul!

Och angående PTn, sa du att du ville ha genomgång av kost och stretching? Tänkte att det är väl en begränsad mängd man hinner med på en sådan timme. Tråkigt att du känner att du inte fick ut mesta möjliga men samtidigt tänker jag att det är viktigast att lära sig tekniken från någon som kan, båda kost och stretching kan man ju hitta mycket om på internet :)

Våga tro på att du klarar det, var övertygad om att du förtjänar att må bra - för det gör du! :) Du kan allt bara du vågar ge dig själv en chans

Låter som en bra helg!

Och jag känner igen det där bikiniproblemet, har samma.. Har löst det med att typ inte röra på mig (alternativt HÅLL I BRÖSTEN NÄR VÅGORNA KOMMER :D) när jag är på stranden och om jag ska ha bikini i trägården hemma så tar jag helt enkelt en vanlig BH :)

Nej, jag sa ju inte det... Men samtidigt känner jag att det här med att stretcha liksom är en del av träningen, så det borde ha varit med ändå. Men jag var redan irriterad på att hon var 15 minuter försenad och bara sa "Oj, är jag så sen?" och inte bad om ursäkt.
I mitt stilla sinne: "Yes, you are, här har du 500 spänn för det besväret" :devil:

Mitt sötsug dödar mig, men jag vill inte se ut såhär längre. Min kropp försöker verkligen motarbeta mig, särskilt min hjärna. Just nu känner jag för att bara vräka i mig massa kaloribomber: för jag kommer ändå aldrig bli bra eller gå ned i vikt eller få mindre midja så några kläder passar.

Jag vill vara sund, lättare och vältränad - varför är det så svårt? :arghh: :cry:

Men du! Du är fin som du är, jag lovar! Sluta fokusera på att kroppen ska bli mindre, tightare, mer vältränad. Om du inte är nöjd så kommer det ändå aldrig bli bra nog.

Fokusera på att må bättre istället! Det går att komma ifrån att man är fetast, fulast och värst på denna jord. Jag lovar dig. Det kräver bara en del arbete och framförallt att man börjar vara snäll mot sig själv. Man är alltid sin egen värsta kritiker.

Senast ändrad:

Nej, jag sa ju inte det... Men samtidigt känner jag att det här med att stretcha liksom är en del av träningen, så det borde ha varit med ändå. Men jag var redan irriterad på att hon var 15 minuter försenad och bara sa "Oj, är jag så sen?" och inte bad om ursäkt.
I mitt stilla sinne: "Yes, you are, här har du 500 spänn för det besväret" :devil:

Jag brukar aldrig stretcha :angel: Beror väl helt på hur man tränar antar jag. Om du gör något liknande igen så kan du ju nämna att du fått tekniken klar för dig men mest vill checka av och sen jobba mer med streching och kosttips/kostschema?

Spöstraff på att vara sen och inte be om ursäkt så där förstår jag att du blev irriterad!

+ Emth och Wys, tack! :D

Och blåbäret, jag tänkte på dig när jag såg alla cykelspår i de leriga partierna. :p

Men du! Du är fin som du är, jag lovar! Sluta fokusera på att kroppen ska bli mindre, tightare, mer vältränad. Om du inte är nöjd så kommer det ändå aldrig bli bra nog.

Fokusera på att må bättre istället! Det går att komma ifrån att man är fetast, fulast och värst på denna jord. Jag lovar dig. Det kräver bara en del arbete och framförallt att man börjar vara snäll mot sig själv. Man är alltid sin egen värsta kritiker.

Precis, tokmycket av att vara nöjd med sin kropp handlar ju om hjärnan, man måste ställa om hjärnan att tycka att man är superb. Och att fokusera på vad man gör med kroppen, inte hur den ser ut. För det är ju ändå det förstnämnda som är huvudsaken. :)

Och jag belönade mig genom att skrubba hela kroppen och ansiktet, smörja in mig efteråt och tom måla tånaglarna. Sånt gör jag aldrig, nu känner jag mig girly girly. Det enda som saknas är fem kompisar här så vi kan kolla SATC och dricka vin så är jag heltigenom chiclit. :D

Hahaha! Åh nej, det är alternativet alltså? Men jag ska ju till australien! snacka om vågor! Kommer ju få bada med händerna på tuttarna konstant då om de inte ska trilla ut :p Jag har faktiskt hittat bikini i vanlig bh stil, men man får ju så tråkiga vita linjer då om man vill ha klänning sen så det hade ju vart bra att ha en till att växla mellan.

Precis, tokmycket av att vara nöjd med sin kropp handlar ju om hjärnan, man måste ställa om hjärnan att tycka att man är superb. Och att fokusera på vad man gör med kroppen, inte hur den ser ut. För det är ju ändå det förstnämnda som är huvudsaken. :)

Så väldigt klokt och sant!

Jäklar, bra jobbat! :banana:

Reyk: Wys och Mammas har skrivit bra saker som jag håller med om, det viktigaste är att fokusera på att må bra! :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 085
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 884
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 056
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 715
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka