Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Usch, äckelpäckelväder. Men du, det är ju skönt att du till slut har kunnat träna så att du FÅR träningsvärk! ;):D

Kl

Ingen vaken än? ;) Själv har jag just avverkat 17,84 km på cykel, lite lagom darrig i benen nu! Det regnade ju som sagan igår kväll så jag höll mig borta från stigarna. Men jag hittade en underbar grusväg/bred stig som var ett par kilometer lång, tyvärr ledde den bara fram till en gård med vägbom så jag fick vända.

Men en härlig tur var det, om än lite mycket asfalt ibland :p

Hmm, det ska såklart stå att det regnade som satan :p

Kom på att jag glömde summera träningsmängden för maj så här är den:

22,95 km löpning
22,30 km cykel
107 km promenad

Och så lite skivstång med Friskis och cirkelträning hemma. Löpning och cykel har jag inte hållt på med hela månaden så det är ganska lite där. Men mycket nöjd med månaden totalt sett! :)

Åh, vad gött!
Jag tror att jag och maken ska ta en tur under eftermiddagen/kvällen om/när det har blivit lite svalare. Det är tryckvarmt och kvalmigt här i Karlstad.

Jag och hundarna gick 4 km innan frukost (vid 11 :angel:) och nu ska jag sy gardiner.

Ja det var det! :) Låter som en bra idé att avvakta lite, vädret här var rätt bra när jag var ute men det ska enligt smhi bli varmare och sen börja regna, vet inte om det är risk för åska igen kanske.

Bra jobbat med promenaden, och innan frukost är alltid innan frukost :D

Det är ju jättebra resultat för maj!

KL

Jag skjuter på springturen tills imorgon. Knäet känns bättre, men när jag provade att springa två steg inne så gjorde det ont. Så jag avvaktar en dag till. Ska ta en promenad ner till affären senare idag iaf, bättre än inget!

Låter skönt! Kroppen måste få vila ibland också :)

Verkar som det blir vilodag här också, just nu är det åskoväder ute ;) Och lär ju inte åka in till gymmet. Skön träningsvärk i skuldror, rumpa och trapz idag :D marklyft, pull-ups och benböj is the shit! Sååå taggad på att börja styrketräna ordentligt i höst, sommarens mål är ju mer löpning.
Har inte gjort något vettigt idag, särskilt inte pluggat för tentan imorgon :cool: Men jag har ätit gott!
Frukost: Kvarg, kokosflingor, pumpakärnor, honungsmelon och lite torkad frukt
Lunch: Choklad mug-cake (definitivt ny favorit bland protein-pulver bakverken!) med vaniljkvarg, kiwi och honungsmelon. En bit mörk choklad också

Har köpt en Ayurvedisk kokbok, väldigt spännande ska nog faktiskt prova på det :) Någon som kan något om Ayurveda (indisk hälsokonst)?

Låter smart att lyssna på kroppen :)

Emtherlia: Haha måste varit rejäl träningsvärk :D Var det efter gympass?

kolfinnur: Mums, vad gott du har ätit :d Aldrig hört talas om Ayurveda, vad går det ut på? :)

Det blev en 5 km promenad också nu innan middagen så jag har motionerat ordentligt idag! Har tentapluggat också och ätit fruktsallad i mängder, supergott!

Summering av träningsveckan:

2 pass löpning, totalt 8,74 km
2 pass cykel, totalt 23,10 km
24,41 km promenad
1 minipass styrka, 15 minuter

Haha ja! Först gympass i måndags, sen gympass i torsdags och fredags samt ridning i fredags. Jag har seriöst haft mer eller mindre träningsvärk hela veckan och i helgen har det eskalerat:D

Sen att jag festade och drack lite igår gör att det är lite halvskönt att skylla inaktivitet på träningsvärk:p

Bra träningsvecka och skönt med en 5 km promenad! Jag skulle behöva det men stannar inne med en pizza;)

*knapp*

vilken helg, en massa gott vin :angel:

Idag blev jag uppringd av stallägaren vid 9 och frågade om jag kunde komma och hjälpa henne för vet. var där pga stoet som fölade igår har inte släppt efterbörden. Så det har blivit en del springade runt på ridvolten. Sjukt jobbigt!

Annars har jag tagit mig på en promenad på 7km. Imorgon väntar Crosspass. Vågen håller sig fortfarande på en 6a i början.

Mål för juni:
*Träna minst 3 dagar i veckan
*Komma igång med cyklingen
*Gå ner till 67kg
*Löpträna minst 1 gång i veckan
*Hålla kosten så gott det går.

Toppade det med en liten skål fil med hemmagjort musli och 1.5 rostmacka med marmelad som mellanmål :p lite sushi & sataygrönsaker till middag.
Ayurveda är en uråldrig indisk läkekonst som går ut på att äta efter sin kroppstyp "dosha", mycket fokus på vegetariskt och näringsrikt :) Boken heter "Maten är min medicin" och det förklarar filosofin rätt bra.
Tycker hälsokost är spännande!

Jag har åkt bil hela dagen och spejat på grejer. Det var ju utlovat åska och regn hela dagen, men vi hade skitfint och jättevarmt hela dagen. Hade vi vetat det hade det blivit mer aktivitet då vi egentligen ville åka iväg och gå på lite nya ställen. Imorn ska jag också åka bil, norröver. På tisdag ska jag åka bil hem igen.

No need to summera mina lata dagar mer än så. ;)

WOOPIDO!
Jag har beställt en ny klänning :D

ny_dress_51ab9975ddf2b33bb39c2cc4.jpg

Jag ska nämligen på studentfir nästa fredag och insåg att jag inte har en endaste somrig klänning i garderoben. Hoppas att jag har fått lite färg till dess också :)

jag är fortfarande här, har dessvärre inte mycket att skriva :angel:

Idag har jag gått ungefär 4,5 km och ridit en häst. trots att jag gjort detta i
6 dagar nu har jag ingen träningsvärk. Det känns konstigt. :down:

Mitt sötsug dödar mig, men jag vill inte se ut såhär längre. Min kropp försöker verkligen motarbeta mig, särskilt min hjärna. Just nu känner jag för att bara vräka i mig massa kaloribomber: för jag kommer ändå aldrig bli bra eller gå ned i vikt eller få mindre midja så några kläder passar.

Jag vill vara sund, lättare och vältränad - varför är det så svårt? :arghh: :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 085
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 884
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 056
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 715
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Ung kille
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur