Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Det brukar funka bra att mixa frysta bär av valfri sort med kesella/turkisk yoghurt och ev någon form av sötning på det (honung, vaniljpulver, proteinpulver, florsocker - vad man nu känner för om man tycker det blir lite för surt utan) och äta som glass. Det enda kruxet är att man måste äta det typ omedelbart så det inte smälter, men lite får man ju offra sig :D

Man kan slänga det i frysen också om man gjort en alltför stor sats. Funka as-bra!

Tack för jättebra tips! Och tack Killaloe också! :)

Nä, en glass ibland är inte hela världen det är mer att jag äter minst en om dag. Minst ;)

Marocko finns kvar senare :) Jag har sagt upp mig från min tjänst så det är helt rimligt att jag inte åker och jag ser helt ärligt mest fram emot att vara med familjen och att få träffa min pojkvän istället :)

Bra råd :) :bow:

Ska försöka varva cykling med att gå nu, springa funkar inte så det får jag låta bli. Tyvärr men så är det. När jag får min bok ska jag börja styrketräna också, den får tala om för mig hur jag ska träna eftersom jag är helt okunnig inom det :p

Jag har ätit massa fika denna veckan så ät du en glass :D

Haha, och jag har typ levt på tårtor och kladdkaka i en vecka.. skolavslutning etc innebär mkt "firande".

Hej förresten.. Jag har begravt mig i jobb i maj så buke har fått vara i skymundan!

Idag vinkade jag dock elever på sommarlov och imorrn så blir det några dagar i barcelona :D

Övrig update om träning:
Löptränat 2 gngr denna vecka tack vare Nike, 7,3 km distans i måndags och sjuka intervaller idag = stumma ben!

Har även köpt en riktig mountainbike idag, såå ska bli så skoj!

Jag har funderat lite angående det här med maten som du frågar om. Dels tror jag på att börja träna, och då träning du tycker är roligt. Är det inte träning du tycker är roligt kommer du antagligen inte att hålla i den, så skaffa dig förutsättningar för att fortsätta genom att göra sådant du finner roligt. Sedan tror jag att det är bra att jobba med sitt förhållningssätt. Jag ser mig själv som lat. Jag försöker, och lyckas för det mesta, att träna 5-7 gånger i veckan, för det mesta taggad inför det, och jag ser mig som lat. Jag ser ju själv att det inte stämmer, jag är inte längre lat, men det är den bilden jag har av mig själv. Kan du förändra bilden av dig själv på samma sätt?

Sedan tror jag på att fundera över dina fällor angående mat och träning. Vad är det som gör att du faller tillbaka till dåliga rutiner/äter dåligt? Äter du för att det är en vana eller för att du vill? Äter du sådant istället för mat? Jag märker att jag har svårt att stå emot suget om jag inte tränar, så det är steg ett för mig, att träna. Sedan äter jag gärna onyttigheter istället för mat (dagens andra mål blev idag 2 dm pringles :grin:), så jag jobbar med att istället för att äta något onyttigt känna efter och äta något, mat eller mellanmål, när suget kommer. Jag vet också att jag har lätt att äta för att. Dvs om vi är ute en varm sommardag och ungarna vill ha glass tar jag en jag med. Men ibland är jag inte sugen. Jag jobbar då på att känna efter och om jag inte är sugen på en glass låter jag bli. Eller det det nu gäller. Men jag vet att andra här skrivit om andra saker, så det gäller ju att du lär känna ditt eget beteende och lär känna dina egna fällor.

Och sedan träningen, vad är det som gör att det inte blir av? Hur kan du förebygga så att du inte låter bli?

Och till sist: Fundera över vad du vill. Vad vill du förändra? Varför? Vad kommer att förändras? Hur ser du dig själv om en månad, fem månader, ett år, fem år? Vad är dina långsiktiga mål?
Detta för att det är viktigt att ha mål när man gör förändringar som ska bibehållas hela livet.

Knapp

Jag ska springa tjejmilen i höst. Jag har vunnit en startplats. Hjälp vad läskigt!

Idag stod vågen på 54,9 kg:) härligt! Känns dock som att det kommer bli en glass idag, ska bli superfint väder:d

Nu ska jag cykla till jobbet i mjukiskläder, kommer bara vara jag där så jag kan lika gärna vara bekväm:) även solning är planerad så vi får se om jag tränar nåt idag. Kanske tar en promenad för att plocka dom där vita blommorna som det finns massor av i skogen just nu. :)

Jag måste köpa så jag kan göra isglass, perfekt på fun light ju!! Åh så smarta ni är:) jag får aldrig dessa snilleideerna;)

Hurray!

Jag jublade också på vågen i morse.
Nytt lägstarekord, vill typ grina av glädje :D

Nu ska jag ta någon kilometer med hundarna, sen blir det en äggmacka i farten på väg till gymmet. Styrketräning blir!

Eftersom det är ledig dag planerar jag dessutom en lång tur med Fiona. Kan lätt tänka mig att cykla i 2-3 timmar idag. Får se hur varmt det blir bara, det kanske blir ikväll. Häckjäveln ska klippas också.

Emtherlia och Blåbäret, härligt att vikten går nedåt! Jag har också ny lägsta idag fast bara med 1 hekto :p

Kl

Firar 3 år med sambon idag :love: Så det blir en del god mat men jag ska försöka motionera lite också, antingen springa om jag känner mig bra under dagen eller så blir det en promenad. Härligt väder!

Grattis! :D

*kl*

Lilla Reyk tog studenten igår! :love: :cry:

Så eh, ja.
Jag hoppas på att må lite bättre imorgon och återuppta min träning då :angel:

Det känns überkonstigt och vuxet! :eek:

Åh grattis!! :D Vila och njut av friheten (och den otäcka vuxenheten ;)) idag du. Oroa dig inte för vuxenheten btw, känner mig inte särskilt vuxen trots att jag tog studenten för ett år sedan, gått ett år på universitetet och kanske ska flytta hemifrån :p
Barn är vi allihopa, för alltid!

Zassoo: Grattis! Hoppas ni får en fin dag tillsammans :)

Emtherlia och Blueberry: Grattis till vikt-framgångar! Duktiga ni är :up:

Vet faktiskt inte vad jag väger, vågar inte kolla :D Meen tycker inte det syns något än så då kan det ju inte vara så farligt mycket jag lagt på mig, och bryr mig inte heller. Det jag bryr mig om är att jag inte hunnit träna så mycket, jäkla tentor :yuck:

Kl
Har inte orkat läsa ikapp, varit borta ett par dagar från tråden. Börjat nya jobbet och trivs som fisken i vattnet! Man blir trött dock med utbildning, jobba utomhus, pussel med hundarna och tidiga mornar pga resväg. Men kul!
Beachmotivationen är inte så hög tyvärr... dålig mat och förra veckan blev det bara 3 pass, den här inget hittills även om jag faktiskt var lite trött efter att ha klättrat runt på hyggena uhår. Ska försöka träna på helgerna iaf och nån springtur i veckorna nu när jag ska resa bort.

Har idag på mig en klänning jag inte använt på ett bra tag. Hade väldigt kul åt att den verkligen sitter helt annorlunda, överblivet tyg runt häfter och mage :) pepp!

Bra jobbat!

Var och handlade med föräldrarna idag, jättenöjd över att inte ha köpt något onyttigt överhuvudtaget. Käkade lunch där och det blev en kycklingsallad och en bonaqua naturell. Vid lunchen pratade vi om att jag jobbade för att gå ner i vikt osv, och att jag antog en utmaning på fb att inte äta socker förrän midsommar.
På väg hem ville mamma bjuda oss på fika för då hade hon köpt fikabröd.

När jag kom hem hade sambon varit och köpt två stora förpackningar med chokladbitar. Ligger verkligen mitt framför ögonen på en när man öppnar kylen.
Tack för det, underlättar ju verkligen för att låta bli.

Dessutom är mina favoritjeans borta så kan inte prova om jag kan ha dem.
Jippie...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 092
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 482
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 124
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka