Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

Rannsaka dig själv; blir du alltid förkyld två dagar efter att du kört det första träningspasset efter ett uppehåll eller är det mer en upplevd känsla?

Jag frågar inte för att vara taskig utan för att jag varit där själv och jag fick samma fråga när jag sa något liknande en gång.

För mig så var det några saker jag behövde förändra för att komma ifrån den upplevda känslan; börja lugnare, inte känna efter för mycket (svår balansgång, men man t.ex. gå en lugn promenad även om man är förkyld) och framförallt att faktiskt börja om så fort det halsonda försvunnit. Man bör förstås inte träna hårt när man hostar och snorar, men så länge man inte har halsont kan man ändå röra på sig, även om det bara är en tjugominuters promenad.

Om det verkligen är så att du blir sjuk varje gång du anstränger dig, då ska du kontakta sjukvården, för då är det något som inte stämmer. Visst kan man under en kort stund få nedsatt immunförsvar direkt efter ett mycket hårt träningspass, men det påverkar sällan oss vanliga motionärer.

Vindruvor är inte godis, det hävdar jag bestämt! Jag däremot, jag har ätit på Max. Men det var gott och jag var vrålhungrig.

Angående det andra, lyssna på Tassen! :)

kl

Ingen motion för mig idag, har nyss hämtat min nykastrerade katt så jag måste hålla koll på henne. Dessutom tror jag att en vilodag kan göra mig gott, har kört på ganska rejält nu i två dagar. :)

(mest svar till Tassen, men jag råkade trycka på fel knapp :rofl: )

:bow: :bow: :bow:

Jag tror att du slog huvudet på spiken. Det är nog jag som vill "ta ikapp" allt jag missat och ger kroppen en rak höger. Istället för att börja lugnt. Konstigt att man inser saker bättre när andra påpekar dem O_o

När jag tränar blir det lätt: Meh... :meh::wtf: och så slutar jag.
Jag är inte trött, jag har bara stött på något liiitet motstånd och... då ger jag upp.

Blir så ledsen och arg för det. För jag vill, men det är ett mönster. Det är orimligt att ha en människa vid sidan 24/7 som peppar och får mig att fortsätta - men jag hade gärna haft det.

*slut på knasiga förvirrande reflektioner från mig*

Zassoo: Åh, Max är så gott! :love:
Hoppas katten håller sig lugn så du får vila! :D

Men du har ju Beachtråden! :love: ;) Vi peppar så mycket vi bara orkar!

Katten är som hon är :D Skulle vilja gå ut och gräva lite rabatt men får vänta lite.

kl

Hmm.. har börjat komma igång lite nu.. För tre dagar sedan simmade jag 1000 m.. fast fuskade och stannade mellan. ;)
Igår red jag ett riktigt svettigt ridpass på favorithästen. Trodde bokstavligen jag höll på att dö av andnöd men härligt var det! Och idag funderar jag på att ta en liten powerwalk senare ikväll.
Har även börjat tänka mer på vad jag äter. Oooh hoppas jag fortsätter i denna takten.. Ni i tråden verkar vara så hurtiga :D

Kl

Jag syndar. Cheeseburgare x3 + pepsi. Inte ens Pepsi Max.
Det blev så efter dagens incident. Hot mot tjänsteman och våld mot tjänsteman har jag fått utstå. Känner mig en aning "konstig" psykiskt. Inte chockad, men lite svagt åt det hållet. Ska bli spännande att se hur det känns imorgon. Ibland funderar jag över varför jag inte jobbar med något annat, typ på ett lager utan kontakt med andra än kollegor.

Som positiv motpol har jag fått kollinr på mitt provplagg, så det borde dyka upp ganska snart

KL

Känner att jag är sjukt flitig som skriver här så mycket... Eller nåt :p

Jag har köpt en kettlebell och en gymboll :banana:

... Och gått 3 km barfota på asfalt, så nu har jag blåsor överallt. Så jag kan inte stå upp. :banghead:

Men fy tusan!! :( Har du fått prata med någon om det? Förstår verkligen om du är chockad... Kram!

Men hu vad jobbigt! Men visst har ni någon slags briefing som jobbet anordnar så ni får prata och ventilera om jobbiga händelser?

kl

Jag har hittat två roliga löprelaterade saker!

- Sommarloppet 20 augusti, 5 km mitt i Uppsala, vem är på?! :banana:

- En löpargrupp i Uppsala! En gång i veckan hela terminen, det vore ju guld för både träningen och motivationen till träningen. 1200 kr för hela terminen, det blir inte ens 100 kr per gång. Jag är rätt sugen faktiskt! Finns både nybörjargrupper och mer avancerat.

kl

Kan vara så att jag köpte en träningsjacka i rosa/svart idag. Rea så endast 250 pix! Återkommer imorgon med bild så ni oxå kan bli lika kära;) Sen att strl 34 satt som ett smäck gjorde inte saken sämre:p

Flest km till fots. Och vi är grymt mycket tävlingsmänniskor båda två. :p Jag har ont i fötterna och är helt slut efter ett gympass, en dag på skansen och ett boxpass, men så fort min partner går i säng ska jag ut och gå. :p

Tulpanen, har du uppmärksammat beachtrådens utmaning? :)

Rejk: Jag tycker att det ofta är sådär. Låt dig inte nedslås utan jobba med tanken, använd sjukdomstiden till att tagga dig så att du kör igång direkt när du blivit frisk, du ska liksom nästan studsa iväg för att du är så motiverad då. Det funkar bäst för mig iallafall. :)

Bra jobbat! Det är i början det är svårt, det är ju då man verkligen måste jobba på det, när det inte är en vana. :)

Du, det blir sådana dagar ibland, och nu vet du ju vad det beror på, så det gör väl ingenting. Bättre med cheeseburgare och pepsi än ingenting alls för den delen. :)

Hoppas att det känns bättre snart!

Kul! :D Själv skyr jag reorna som pesten, vägrade låta mig titta på något annat när jag var inne för att köpa skorna jag köpte igår. :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 164
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 526
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 146
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka