Beach 2013, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2013, del IX

16,5 km blev det och det var tur att jag hade sällskap, det var den enda höjdpunkten :angel: Hela rundan kändes trög, jag hade ingen kraft i benen. (cykeln är ju iofs inte gjord för asfalt så det spelar ju in...) Cykeln gnisslade, och mitt i så började växlarna krångla... Bläää! Skulle göra så som jag diskuterade med Blueberry häromdagen, att växla ner till 2an på framväxeln. Ja, det gick ju bra, och uppförsbackarna blev mycket lättare. Men sen när jag skulle växla tillbaka till 3an så började den liksom hacka på något sätt. Suck. Jag kan ingenting om cykelväxlar. Ska be sambon kolla på det, han är i alla fall mekaniker om än inte på cyklar.
Och ja just det, dessutom så domnade jag snabbt mellan benen, fy faan alltså. Ny sadel NU! Var inne i stan igår men hann inte svänga förbi så det får bli först nästa vecka tyvärr.

Jag vill så himla gärna ha en BRA cykel! Meeen, är man inte gjord av pengar så får man spara. Nästa år kanske? :p

Att den hackar kan vara för att kedjan kommer lite på sniskan och inte hamnar lite på 2,5.
Växla tillbaka till 2 och gör en snäll växling = typ som en halvhalt :D

Jag gjorde så, och första gången funkade det. Men andra gången så var det som att det kändes som att den var på 3, men det stod 2. Försökte jag växla upp igen så rasslade det och sånt :crazy: När jag kom hem så rullade jag pedalerna några varv baklänges och det ser ut som att den sitter på ordentligt. Men vad vet jag...
Eller behöver jag olja kedjan kanske? Cykeln har ju stått i förråd ett bra tag så den kanske behöver lite smörjning?

//newbie

Väktare. Tyvärr ingen att prata med mer än kollegor

Det där låter ju helt galet?
Inom mitt framtid yrke är de ju jättenoga med sådant om det hänt något särskilt. Borde ju vara samma för väktare?
Usch så tråkigt att höra! :(hoppas du är så okej du kan!
Kram!

Det låter som att den kanske vill spännas (eller kortas) lite.
Det kan också vara så att "växlingsapparaten" har fått en smäll och behöver lite kärlek eller någon del som vill bytas ut.

Det som heter Front derailleur och chain rings på bilden kan du titta närmare på och se om det ser skadat ut.

mtb_callout.jpg

Sen skadar det ju inte att smörja kedjan emellanåt också. Det brukar höras om den gnäller lite. Och tänk på att torka av kedjan ordentligt efter att den är smord. Det är själva länkarna och stiften i kedjan som vill ha smörj, inte resten av den. Använd så lite olja som möjligt. Det blir bara kladd annars, och damm och skit som fastnar i kladdet sabbar hela grejen = mycket kontraproduktivt.

Tack för tips! Ska som sagt be sambon kolla lite på den. Behöver delar bytas ut så får det faktiskt vara, de pengarna sparar jag hellre och lägger på en ny, riktigt bra cykel. (Som jag självklart ska ta hand om bättre än den här ;))

Då kanske jag inte bara drömde att det regnade tokmycket inatt då.

*knapp*

Igår så praktiskt taget släpade jag mig iväg på Crossfiten. Totalt omotiverad och noll ork. Men tog igenom mig passet tillslut.

Armhävningar
Repklättring
Boxjumps
Höga hopp på matta
Låga chins
boxjumps
steps
höga chins
burpees
squats

Avslutandes med planka.

45sek + 15 sek vila x2 på varje övning.

Idag ska jag rida.

Vad gör alla fina beachisar på midsommar? Jag ska jobba, sen grilla och sen beger vi oss till Öregrund för kvällens festligheter.

Nej tydligen så öste det ner.

Bra gjort att du tog dig igenom passet, nästa gång går det lättare!

Min midsommar blir ganska lugn, det enda som är planerat är att åka till sambons mamma på kvällen och grilla lite. :)

Den jäveln sprang en mil igår! :mad: ;) blir till att springa för mig idag... och gå till jobbet i helgen. :p

Jag har btw också sovit tungt. Vaknade en halvtimme efter ett inplanerat mötes början utan att ha noterat klockan som ringt! :mad: ;)

Nåja, fick det framskjutet och förhoppningsvis hinner jag träna ändå. Enda som skiter sig är att jag tänkt handla på fm istället för em, men det gör inget, ingen annan lär väl vilja handla idag? :grin: :p

Woho! du är på gång! :D

*knapp*

Nu är det lite mkt för mig just nu. Jag kommer antagligen att bli omplacerad från min närvarande arbetsplats från hösten. Boendet jag jobbar på stänger ner en avdelning. Så vi är ca 10 personal som får flytta till annan arbetsplats inom kommunen. Det känns sådär, även om det är en möjlighet att komma ifrån surtanterna på jobbet. Men sånna finns ju överallt. Så livet är lite upp och ner. Som tur är tre pass kvar innan det är semester!

Fick hem en träningshäst förra måndagen, han åkte i fredags. Hästjäkeln hoppade över järdesgårdenn och sprängde staketen. Så det blir bara min häst under sommaren. Jag orkar inte ta mig an en extra häst nu känns det som.

Sen har jag jobbat en jäkla massa. Försöker sköta kosten, går sådär. Men jag verkligen försöker. Träning och ridning har fått legat åt sidan. Jag är bara totalt sopslut just nu.

Vet inte vad jag ville mer än att skriva av mig lite...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 169
Senast: Blyger
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 532
Senast: zassoo
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 147
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka