Sv: Beach 2013, del IX
16,5 km blev det och det var tur att jag hade sällskap, det var den enda höjdpunkten
Hela rundan kändes trög, jag hade ingen kraft i benen. (cykeln är ju iofs inte gjord för asfalt så det spelar ju in...) Cykeln gnisslade, och mitt i så började växlarna krångla... Bläää! Skulle göra så som jag diskuterade med Blueberry häromdagen, att växla ner till 2an på framväxeln. Ja, det gick ju bra, och uppförsbackarna blev mycket lättare. Men sen när jag skulle växla tillbaka till 3an så började den liksom hacka på något sätt. Suck. Jag kan ingenting om cykelväxlar. Ska be sambon kolla på det, han är i alla fall mekaniker om än inte på cyklar.
Och ja just det, dessutom så domnade jag snabbt mellan benen, fy faan alltså. Ny sadel NU! Var inne i stan igår men hann inte svänga förbi så det får bli först nästa vecka tyvärr.
Jag vill så himla gärna ha en BRA cykel! Meeen, är man inte gjord av pengar så får man spara. Nästa år kanske?
16,5 km blev det och det var tur att jag hade sällskap, det var den enda höjdpunkten
Och ja just det, dessutom så domnade jag snabbt mellan benen, fy faan alltså. Ny sadel NU! Var inne i stan igår men hann inte svänga förbi så det får bli först nästa vecka tyvärr.
Jag vill så himla gärna ha en BRA cykel! Meeen, är man inte gjord av pengar så får man spara. Nästa år kanske?