Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

*knapp*
Nu har både läkare och naprapat konstaterat att knämekanismen är hel. Liksom alla ledband och menisker och grejs. Naprapaten trodde att det var en överansträgning, bristning och/eller kramp i lårmuskeln som gör att det smärtar runt knät. Kunde kanske vara löparknä med. Han har maserat upp låret ordentligt och bänt och grejat. Dessutom knäckte han ryggen. Grymt skönt. Så nu massage, stretch och så småningom träning med. Skulle höra av mig i slutet på veckan hur det känns. Annars blir det nytt besök om det inte går åt rätt håll. Så han får böka och leta mer. Så lite framåt iaf. Ska fortsätta med arnika gel och Back on Track skydd.

Skönt det i alla fall!
Dock så skulle jag inte ropa hej riktigt än. Precis samma sak har sagts om mina knän i alla år, tills man öppnade upp och hittade fel där i ändå. Kirurgen berättade även om flera fall han haft som känts bra och sett bra ut på MRT, men som sen när man öppnat visat sig vara trasiga menisker ändå, det var det som var anledningen till att jag till slut fick min första operation.

kl
Jag har vääärldens träningsvärk i magen igår. Först två timmar ridtur på häst nr 1. Det var mestadels skritt, men hon var halvknäpp igår och var rädd för massa saker överallt (förutom bilar och en stor jäkla lastbil som kom farande bakifrån i en kurva med skymd sikt). Sen ungefär 50 minuter på häst nr 2 (Ninnururs häst, som jag inte ridit på ca ett år). Vi testade nya ridhuset i deras stall och jävlar vad jag fick jobba för att han skulle gå bra, hade glömt bort nästan varje knapp på honom. Red utan stigbyglar för att komma ner ordentligt och få igenom alla rörelser jag ville.
Tilläggas ska att jag inte suttit i sadeln alls på över en månad innan detta. Idag kom jag knappt ur sängen pga värkande magmuskler :p

Haha, härligt :D

Kl

Jag trotsade blåsten för en löprunda, fy sjutton vad trögt det gick! :p Märks att jag tappat en del kondition, måste försöka komma igång och springa lite mer nu. 3 km blev det, hälften skog där jag fick springa i lite oländig terräng för att undvika leran. Känns ju inte som två dagar innan julafton precis :/

Haha och nu såg jag hur fel jag skrivit. "Jag har vääärldens träningsvärk i magen från igår" skulle det givetvis stå :D

Bra gjort att springa i det här vädret! Här regnar det :/

Nu har jag varit iväg på ett gympass och jag är riktigt mör i kroppen nu :p

Jag kör helkroppspass varje gång, så jag följer samma upplägg varje gång. Ibland hoppar jag över nån eller ett par övningar om jag inte har tid, men idag blev det alla:

Bänkpress 1x10 på 20kg (testade att öka, men var lite för tungt) och 2x10 på 17,5kg
Axelpress 3x10 på 4kg (har riktigt svaga axlar, och jag får kämpa på bra hårt med mina fyra kilo :D )
Sittande rodd 3x10 på 25kg
Latsdrag 3x10 på 20kg
Triceps-pushdowns 3x10 15kg (supernöjd, brukar köra 10 :D )
Knäböj 3x10 på 20kg (supernöjd även här, då jag för första gången ökat från 17,5kg!)
Lårcurl i maskin 3x10 på 20kg
Benspark i maskin 3x10 på 10kg
Rygglyft 3x15 utan extra vikt

Är riktigt nöjd med detta pass. Det är trevligt att kunna öka vikterna och känna att det händer nåt, även om det går segt eftersom jag tränar alldeles för sällan :)

Bra gjort, det blåser en massa här med!

Kl
Vet inte om jag har lust att göra nåt alls idag. Det blåser och är kyligt = inte superkul att vara ute. Dessutom så har jag mens... Yey motherfucking hey...

Jag kände för att ta en vagnspromenad idag men nä, inte när det blåser halv storm ute! :o Har iaf haft lite aptit och fick i mig en halv McD-sallad till lunch :)

Låter som ett smart val. Hur känns allt idag?

Här står lussebullar á la sticky buns på jäsning. Med sirap i fyllningen så kan jag meddela att de är sticky redan innan de åker in i ugnen. :p Tog två promenader igår på cirka 2 km vardera, är skittrött idag och vaden strejkar. Smörjer med Voltaren, vilar och julpysslar istället.

Heja! Bara fortsätt, innan du vet ordet av kan du lyfta en massa :banana

KL
Sitter för närvarande på ett tåg till Stockholm nu, börjar tröttna på att åka tåg nu, hunden sköter sig iaf och jag har sett tre filmer :D Vill komma fram nu!

Jag fick sova i natt. En underbar bukefalist har både sjukskrivit mig en månad och ringde in recept på propavan. Fick 10 timmars lugn sömn vilket gjorde underverk! Vi åkte till farmor och farfar idag så det fick vara med dottern lite också :) I morgon ska jag äntligen till stallet igen, saknar min Wille-vildhäst!

Vad skönt att du fick sjukskrivningen också! Så du hinner andas och landa lite i lugn och ro innan du måste ta upp jobbsökandet

Åh, jag blir så frustrerad på mig själv. Trots det sjukgymnasten sa om min kropp så har jag en stor svart ångestklump i magen som säger att jag inte får gå upp mer nu, att jag är så fruktansvärt, otroligt, vidrigt äcklig. Längtan efter att gå ner i vikt har de senaste dagarna/veckorna varit starkare än på länge. Mycket för att jag precis passerat en sådan där magisk gräns som känns helt fruktansvärd och omöjlig att gå över. Igår vägde jag mig och då vägde jag 1 hg mindre än den gränsen så jag har gått ner ca 0,5 kg sen förra vägningen, jag ska försöka att inte väga mig på ett tag nu och det här med vikten är mycket troligt bara vätskebalansen som ändras och jag har säkert inte gått ner alls, eller så har jag det, svårt att veta efter så pass kort tid. Men ändå blev jag så glad, det där ynka lilla hektot gjorde dagen lättare.

Jag äter fortfarande ganska bra men jag märker en viss skillnad. På ett sätt äter jag friare nu, jag har vågat utmana mig med flera saker som varit helt förbjudna samtidigt som jag ser vissa tecken på att ätstörningen på andra håll tar över mer igen. T.ex. promenerar jag mellan 2 timmar och 2 timmar och 40 minuter per dag. Vilket är mer än de där 90 minuterna jag hade satt som gräns. Men nu känns 90 min/dag som jätte, jätte lite. Alltså, hjälp! Är 90 minuters promenad för lite? Är det onormalt att röra sig så lite och mer normalt att gå över 2 timmar? Kaos i huvudet, kan inte tänka logiskt.

Bra att du börjat utmana dig själv mer med maten!

90 minuter är verkligen inte lite!! I min öron låter det till och med ganska långt.
Och 2h + är väldigt mycket. Jag vet få personer som tar så långa promenader, och då är det bara nån gång per vecka.

En promenad blev det, skulle ändå till affären så tog en runda innan och avslutade med att gå till affären. Kallt och jävligt samt så finns det såklart inga vegbullar inför jul. Fuck!

Och det här med julen, det stressar mig enormt mycket. Äta med människor varje måltid utom frukost, jag kommer verkligen inte kunna få i mig det jag ska, det är pinsamt hur mycket och ofta jag måste äta enligt mitt matschema, kan inte äta allt det inför släkten för då tycker dom att jag är glupsk och äcklig :( Jag måste ju få in lunch, näringsdryck, mellanmål, middag och kvällsmål och eftersom jag äter ganska sakta så kommer dom tycka att jag äter hela tiden (det tar ca 1 timme att få i mig kvarg med hallon...)

Försöker planera och tänka fram och tillbaka vad jag ska äta, har nu funderat och kommit på vad jag ska ha till lunch, mellanmål och middag. Näringsdrycken tror jag att jag skippar och kvällsmelliset är inte bestämt än, kanske äter jag lite där och lite hemma sen, vet faktiskt inte. Måste bestämma mig till imorgon då mamma hämtar upp min mat...

Tänkte äta grönsaker och kikärtor till lunch och risgrynsgröt och 1 apelsin till middag iaf, så det har jag reda bestämt.

Efter allt negativt tänkte jag skriva en lista på saker jag klarat den senaste tiden.
*Ätit spenatsoppa som mamma lagat
*ätit både mellis och middag med släkten och mammas vänner när hon fyllde år
* smakat light julmust
*ätit sweatchilisås
*ska äta risgrynsgröt på julafton
*åt på bussen när jag var sen till ett möte
*ätit mer keso på bröden
*vågat äta hallonen jag mätt upp även om det vägt 1-2 gram mer än bestämt

Finns nog lite mer saker faktiskt men det hinner jag inte skriva nu, nu ska jag äta mellis.

Och det här med julen, det stressar mig enormt mycket. Äta med människor varje måltid utom frukost, jag kommer verkligen inte kunna få i mig det jag ska, det är pinsamt hur mycket och ofta jag måste äta enligt mitt matschema, kan inte äta allt det inför släkten för då tycker dom att jag är glupsk och äcklig :( Jag måste ju få in lunch, näringsdryck, mellanmål, middag och kvällsmål och eftersom jag äter ganska sakta så kommer dom tycka att jag äter hela tiden (det tar ca 1 timme att få i mig kvarg med hallon...)

Det kan jag lova att dom inte kommer tycka! Dom kommer se en stark tjej som kämpar för att bli frisk!
Om det blir för jobbigt med folk runtomkring, kan du inte gå in i ett eget rum och äta för en stund då?
Försök att få i dig näringsdrycken också, din kropp behöver alla vitaminer och mineraler den kan få så den kan börja bygga upp sig igen.

Och det här med julen, det stressar mig enormt mycket. Äta med människor varje måltid utom frukost, jag kommer verkligen inte kunna få i mig det jag ska, det är pinsamt hur mycket och ofta jag måste äta enligt mitt matschema, kan inte äta allt det inför släkten för då tycker dom att jag är glupsk och äcklig :(

Jag antar att det bara sitter i ditt huvud? Det är ju helt omöjligt att någon skulle tycka att du är glupsk och äcklig! Om det skulle finnas någon som skulle tycka det så är det för att den personen är sjuk.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 357
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 651
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tar jag rätt beslut att avliva?
  • Vilken ras passar mig?