Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Riktigt bra skrivet, så trist att de inte kan göra en serie med tjejer som INTE handlar om hur snygg man ska vara och om killar. Vafaan, vi är väl mycket mer än så?

Blä, ingen bra runda idag. Jag känner att jag inte är kry :( Hittade ingen rytm, harklade mig/hostade var tionde meter och blev helt slut trots att det bara var 4 km långsamt. Suck.

Aja, får försöka ta det lugnt och ta lugna promenader tills det ger med sig.

Mineur- Kanel kan vara nyttigt i små/måttliga mängder men i större mängder är det faktiskt giftig. Jag som har en leverskada pga ätstörningen får inte äta kanel (helst inte alls) för läkarna då det ger en belastning på levern så jag fick lämna min gröt med kanel (det blev sååå mycket tråkigare med gröt utan kanel på...). Så för mig är kanel farligt. Men är man frisk och använder normala mängder är det ingen fara. Men jag vet att det är en krydda som inte ska överanvändas. Många med ätstörningar använder galet mycket kanel så även om jag inte var jätte extrem så har jag fått veta det i behandlingen. Hoppas min lever läker så jag får äta kanel igen

Senast ändrad:

*kl*

Apropå TV så rekommenderar jag starkt denna läsning:
http://lisastrom.blogspot.se/2014/03/platt-mage-snygg-rumpa-precis-som-alla.html

Jag är så himla förbannad just nu så jag ska nog försöka göra mig av med lite aggressioner genom att sticka ut och åka lite skidor i de 2 dm nysnö som Falun har fått i natt.

Åh vad bra skrivet :bow:

Ibland när jag läser i den här tråden blir jag lite ledsen när nån nojar för ett kg hit eller dit. Ett kg är liksom ingenting. Ett par kg mer får en varken att må sämre eller se tjock ut. Jag är så trött på snygghets och vikthets.

Varning för gnäll.

Det är verkligen ALLTID något som gör att jag inte kan springa. Dels är jag ju sjuk hur ofta som helst. Nu har jag varit frisk men istället har min ena tå svullnat upp och gör svinont. Har varit så nån vecka så skulle skära upp den imorgon men nu verkar problemet ha löst sig själv, men det gör fortfarande ONT att gå.

Det positiva är att mina nya Nike Free är skorna som funkar bäst med ond tå :up:

Det där är precis det jag menade att jag tyckte det verkade handla om, helt ointressant imo! (Programmet alltså, blogginlägget var bra! :))

Igår så jobbade jag 5.30-14.30 och trodde dagen innan + på morgonen att jag inte skulle orka åka o träna direkt efter (danspass som började 15.45, dvs måste åka direkt från jobbet) så jag tog inte med min väska. Dock så kände jag mig pigg hela dagen på jobbet, så jag ringde min sambo som packade min träningsväska o kom o mötte mig för en kort fika innan mitt danspass, han är så himla bäst! :love:
Själva danspasset gick sådär, var sjukt kul, men jag såg också ut som blåbäret gjorde i sin video som hon postade :angel:. Men roligt var det! Körde lite styrka efteråt, mage och rygg.

Idag blir det vilodag för mig o imorgon är jag ledig och har bokat in ett sjukgymnastmöte. Har någon galen sträckning(?) som inte vill gå över, är helt stum i baksida lår o vet ej varför. Efter det får jag se vad det blir för träning, är väldigt sugen på att gymma, men framförallt få ordning på mina ben!

*knapp*
Jag pulsade i snön till gymmet. Tänkte värma upp på löpbandet och sen köra ben och rumpa. Men i ett svagt ögonblick fick jag för mig att jag skulle ta 5km på löpbandet. Och nog fan skulle jag det under 30minuter. Hjärnan fick slåss mot sig själv många många gånger. Men på ca29:45 så tog jag 5 km.

Avslutade sen med benböj, utfallsgång och lite mage och core. Nöjd med passet faktiskt. Även om jag hade ställt in mig på marklyft. Men det var ett par killar som blockerade stången tyvärr... :meh:

Usch vad drygt. Hoppas det ger med sig snart så att du kan träna som vanligt igen :)

Niyama, kul att skorna är bra! Himla jobbigt med tån bara, vet du vad som orsakar det?

villagegirl, vilken snäll sambo du har! Kul med dans :)

Linisen, så duktig du är! :banana:

Kom på ett tips till er alla, vetenskapens värld hade ett program om myter kring träning. Tittade på det i helgen och det var väldig intressant, finns på SVT play :)

*kl*

Jag lyckades i alla fall göra mig av med mina frustrationer medelst 40 min skateskidor. Hade tänkt mig ett lugnt myspass men himmel och pannkaka vad jobbigt det var! Snön var liksom sugande och jag hade obefintligt glid (och obefintliga skills, det var nog mer än en månad sedan jag stod på skateskidorna senast...). Blev ett ovanligt kort pass; jag vill spara lite på benen till tröskelintervaller imorgon bitti (nu har jag skrivit det här så nu MÅSTE jag ta mig upp och ut innan kl 07!). Nu ska jag strax smita iväg till gymmet och köra lite bålstyrka och yoga. Har laddat med två sorters choklad :angel:

Såatteh, jag var alltså ingen Therese Johaug direkt. Pappa tog den här bilden i lördags:
10012422_10151991543482113_217642476_n.jpg

Hon körde som en furie, grymt imponerande!

Din träningsmängd är grym!

kl
Jag sprang hem från jobbet idag, i snöfall och halt underlag. Men jag tog mig under 6 min/km i alla fall. Körde en benpyramid efter det så benen kommer nog vara lite möra imorgon :)

*kl*

Apropå TV så rekommenderar jag starkt denna läsning:
http://lisastrom.blogspot.se/2014/03/platt-mage-snygg-rumpa-precis-som-alla.html

Jag är så himla förbannad just nu så jag ska nog försöka göra mig av med lite aggressioner genom att sticka ut och åka lite skidor i de 2 dm nysnö som Falun har fått i natt.
Uselt skrivet?

Jag tycker det är ett betydligt större problem när så många låtsas som att de inte kämpar för att vara snygga, än kämpandet i sig.

Jag är ärligt talat avundsjuk på män på gymmet som kan sitta och träna biceps och vara helt ogenerade i sin fåfänga. Medan tjejer skuttar runt och tävlar i att låtsas att det är sååå himla kuuuul med träning. Som att det var ENBART därför man slet som ett jävla djur, för att det är så ROLIGT? Typ "jag är sååå tillfreds med min kropp, jag vill bara vara STARK". Urk

Är väl ännu tråkigare att titta på andra som tränar än att träna själv, men det där programmet verkar ju ärligt iallafall.

Senast ändrad:

ikväll blir det mage och rygg för mig på gymmet på jobbet innan nattpasset. Ska bli rätt gött!

Nyss käkat två pitabröd med kyckling, hemgjord mangoraja,paprika, rödlök, äpple och fetaost. Sjukt gött! Rekommenderas att! :)

Uselt skrivet?

Jag tycker det är ett betydligt större problem när så många låtsas som att de inte kämpar för att vara snygga, än kämpandet i sig.

Jag är ärligt talat avundsjuk på män på gymmet som kan sitta och träna biceps och vara helt ogenerade i sin fåfänga. Medan tjejer skuttar runt och tävlar i att låtsas att det är sååå himla kuuuul med träning. Som att det var ENBART därför man slet som ett jävla djur, för att det är så ROLIGT? Typ "jag är sååå tillfreds med min kropp, jag vill bara vara STARK". Urk

Oj, vi har uppenbarligen inte tränat på samma gym.

Av alla gym jag tränat på är det ett enda, ett byggargym med typ 90% killar, där tjejerna inte alls brytt sig om smink och kläder utan enbart kört stenhård träning.

På alla andra gym har jag sett många tjejer träna i smink, senaste träningsklädsmodet och verkar bry sig en jäkla massa om utseende. Har inte alls sett det du beskriver. Visst finns det många som ÄR tillfreds med sin kropp, det är väl tur det?!

Men tänk om det bara är därför man tränar? För att det är kul, för att man gillar känslan av att bli fysiskt trött, eller för att prestera? Tänk om man inte bryr sig om vilken form rumpan har eller ifall magrutorna syns utan fokuserar på att ha en stark och funktionell kropp! Det är väl självklart att det finns många som tränar för att bli snyggare eller för att kunna äta mer, men att alla gör det är rent hittepå. Alla drivs inte av ångest.

Det är väl klart som fan att många tycker att träning är ROLIGT. Om jag inte tyckte att det vore roligt skulle jag sluta. Min drivkraft är, förutom en välmående och stark kropp, nya utmaningar och känslan av att klara av mer än jag trodde.

Tillägg: Sen är det ju många som tycker det är så ROLIGT. Vad är det konstiga med det? Det finns ju uppenbarligen folk som sliter med massa hästar för att det är ROLIGT.

Själv tillbringar jag hellre tid på ett gym än på hästryggen.

Gick 12 km både igår och idag (utöver vardagsmotion). Ätit ca 600 kcal/dag. Ska försöka fortsätta så en vecka till ungefär.

Har hållt koll på min puls senaste veckan och noterat att den är väldigt låg (48 är det lägst uppmätta), även att den går ner nästan till vilopuls väldigt fort efter träning. Och vikten sitter verkligen segt, trots att jag tränat mycket och ätit lite i ett par månader nu. Har bokat läkartid imorgon för att ta upp min hypotyreosutredning igen.

Bokat tid för klippning, naglar, fransförlängning och massage också. :D Lil' kropp ska skämmas bort

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 138
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka