Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

kl

Men vad fina ni är :love: Mineur, det är precis det som känns så kul, att jag överraskar mig själv med att jag kan mer än vad jag tror. Gäller väl att inte bli övermodig bara ;)

Ja, var försiktig med övermodet. Mitt övermod gav mig hopparknä och det tog mig sju månader innan jag kunde springa milen smärtfritt igen... :meh:

Här är en till som fick hopparknä! Fick det efter en vecka med mycket löpning och dessutom ett gym-pass med mycket hopp. Blev bra på någon månad dock.

Alla veckans träningsmål är uppfyllda! :banana: 3 löppass, 1 pass klättring och 1 ridpass :) Tänkte köra på den veckoplanen framöver, när rutinen är inne ska jag börja fokusera mer kvalitativt på löppassen.

Får tyvärr meddela att jag inte har fixat godis-stoppet, och tänker nog inte försöka heller. Satsar på att träna, då brukar maten följa med :) Har försökt sluta snusa och äta onyttigt, men tror att det fixar sig självt om jag kommer igång med träningen istället som ju egentligen är viktigast.

Och, nu ska ni få höra! Jag har bestämt mig för att köpa en mountainbike! :bump:

kl
Min helg har varit obechig med maten (ätit mycket hos svärmor och firade fyraårsdag med sambon) men träningen har varit bättre, stallarbete, lite cykling (höll på och blåsa av den), lite spinning och promenad. Med tanke på att jag gick upp 6 imorse och hade besök från det klockslaget är jag nöjd över min promenad:p
Bättre än inget:p
Imorgon blir det ridning och kanske något mer.

Senast ändrad:

kl

Min vecka:

Måndag: Ridning, blev avkastad ;).

Tisdag: 46,5 km cykling (landsväg och grusväg), 1 h 53 min.

Onsdag: 1 h mountainbike på stig. 42 min cirkelträning.

Torsdag: Jobbpendling på cykel! Grusväg och asfalt. Jag valde den plattaste men längsta vägen både dit och hem och den är 27,7 km enkel resa. På morgonen brukar jag ta det rätt lugnt och lyssna på P1 (det tog 1 h 12 min). Hem körde jag 5 stycken 4 minutersintervaller och då tog det 1 h 5 min.

Fredag: Morgonlöpning, backintervaller. Totalt 7,6 km. Tänkte cykla velodrom på kvällen men bröt passet efter 30 minuter då ett gäng norska ungdomar som var där och cyklade var så jäkla störiga. Körde hem och slängde mig ut i regnet med pannlampa i löparskor istället för att göra mig av med lite aggressioner, totalt 7 km.

Lördag: Vila

Söndag: Distanslöpning terräng, 16,6 km. 55 min styrketräning.

Jag är nöjd med veckan! Hade jag inte trillat av hästen hade det nog blivit ett till löppass men jag är glad att jag kan springa obehindrat nu. Nöjd med två vilodagar och en total veckomängd på drygt 10 h, det känns lagom :).

Filmade lite från dagens träning: hängande styrkeryck + ryckböj. Böjen är perfekt rörlighetsträning för höftböjare och vader. Jag är inte så mycket för stretching men upplever att jag håller mig skadefri så länge jag kör den här typen av träning som komplement.

http://www.youtube.com/watch?v=dJzgUJX9jCQ

Kl

Veckans träning: 10 h 52 min. Mucho nöjd!

Måndag: 1 h 5 m egenihopsatt cirkelträning. Gick ut trots iskallt regn: nöjd med pannbenet.
Tisdag: 2 h Derbyträning följt av 1 h 5 min styrka på gymmet
Onsdag: 1 h 15 min styrka på gymmet
Torsdag: 55 min spinning
Fredag: 1 h 15 m styrka på gymmet
Lördag: 1 h crosstrainingpass på morgonen. 47 min mysjogging på kvällen.
Söndag: Dubbelbokning i hallen så jag fick spontant hålla i en kortare offskateträning på en halvtimme, sedan en timmes Derbyträning.

:) känner mig lite seg nu, tror att det blir några dagar med lite lugn träning och kanske två vilodagar framåt helgen. :)

Är ni peppade nu när det börjar bli vårigt, eller blir ni sänkta då?

*kl*
Totalt 7 h 4 min motion denna vecka. Toppenbra! :) Men nu i helgen har det väl blivit lite väl mycket onyttigheter så det får bli mer träning när jag kommer hem igen!

Imorgon väntar en heldag i bil igen, kör släp från skåne upp till Uppsala. Vi skulle hämta en köksmöbel. Med i släpet finns nu också en rutschkana till barnet och en crosstrainer till mig! :o :D Vet inte var jag ska göra av någon av dem, men det löser sig nog ;)

För mycket belastning för fort och över för lång tid. Utlöstes av ett innebandypass men hade med all säkerhet dykt upp inom en månad eller två ändå.

Ok. Jag försöker hålla mig på en lagom nivå och inte öka för mycket och för snabbt. Dessutom springer jag helst inte två dagar i rad. Det plus styrketräning hoppas jag ska hjälpa mig att hålla mig så skadefri som möjligt. Tack för påminnelsen :)

Kl

Alltså, jag har blivit kär i ett par tights på stadium, men nu har de sålt slut. Hittar samma på en brittisk sida, men för samma jäkla pris. Känns ju svindyrt när det kostar samma, så nu vet jag inte hur jag ska göra (lite knäppt med tanke på att jag var på väg att köpa dem häromdagen bara det att de var slut :p)

kl

Jag har haft en ganska dålig mat- och träningsvecka. Har varit iväg på jobbuppdrag och då arbetat 8-15 tim i sträck utan att ha möjlighet att fixa mat, så varit tvungen att överleva på det som bjöds, vilket var fika och mindre nyttig mat.

Har också haft sjukt mycket plugg, och då slinker det mesta ner som motivation tyvärr. Har dock inte varit superdålig (inte sämre än mina tidigare matvanor) men dåligt ur ett viktnedgångssynsätt.

Nya tag! Imorgon blir det en löptur på kvällen och på tisdag blir det ett besök på gymmet!

Förresten, har ni några tips på vad man kan göra med 1 kg picnicbog? Går det att göra Pulled Pork på det tro? /mvh världelös i köket

Ja picnicbog går alldeles utmärkt att göra pulled pork på!
Jag gör med lök, äpple, vitlök, salt, peppar, chiliflakes och BBQ sås i gryta med lock i ugnen 125 grader typ 5h.

KL fö har jag också gjort den där pajen med pajskal på vitabönor idag. Väntar på att den ska svalna lite så ska jag provsmaka den lite innan det blir matlåda i veckan:)

Jag har tränat sådär den här veckan, haft lite problem med mitt gymkort, fingeravtrycket har strulat så har inte kommit in på gymmet 2 ggr när jag gått dit och då tappar jag lite lusten. Körde dock pass hemma ist.
!
Men idag har jag iaf sprungit 5km och lärt mig stå på händer , sjukt nöjd:D
21f2d842ad3e11e3837f1298c7929b36_8.jpg

Haha bravo!!!

Promenerat typ 11 mil denna vecka. Känner mig pigg i kroppen trots pollenallergi osv.

Ska börja med viktmanschetter på händer och fötter för att få ut lite mer av promenerandet har jag tänkt. Inte sugen på att springa just nu, vill bara gå, timme ut och timme in. Älskar att vara ute den här årstiden.

Jag är peppad som FAN men ändå helt sänkt på grund av pollen. Väldigt delade känslor alltså. :D

Haha, åh så jobbigt att du känner dig sänkt. Men skönt att det inte påverkar peppen! :up: :D

Jag har fått för mig att min vårdepp var lindrigare än vanligt förra året, ska hålla bättre koll i år och se om det stämmer. Vore ju grymt isf, ännu en anledning till att aldrig sluta träna. ;)

Wow!

KL

Gissa vilket blåbär som studsade upp ur sängen i morse och startade dagen med 100 squats?
This one!

Mina ben just nu:

jello.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 135
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V