Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja alltså, träning är väl ok kul. Och tur är väl det. Men att det anses fult/ytligt/förtryckande(?) att vilja se resultat av sin träning? Det är ju bara fånigt. Kokett.Men tänk om det bara är därför man tränar? För att det är kul, för att man gillar känslan av att bli fysiskt trött, eller för att prestera? Tänk om man inte bryr sig om vilken form rumpan har eller ifall magrutorna syns utan fokuserar på att ha en stark och funktionell kropp! Det är väl självklart att det finns många som tränar för att bli snyggare eller för att kunna äta mer, men att alla gör det är rent hittepå. Alla drivs inte av ångest.
Det är väl klart som fan att många tycker att träning är ROLIGT. Om jag inte tyckte att det vore roligt skulle jag sluta. Min drivkraft är, förutom en välmående och stark kropp, nya utmaningar och känslan av att klara av mer än jag trodde.
Men tänk om det bara är därför man tränar? För att det är kul, för att man gillar känslan av att bli fysiskt trött, eller för att prestera? Tänk om man inte bryr sig om vilken form rumpan har eller ifall magrutorna syns utan fokuserar på att ha en stark och funktionell kropp! Det är väl självklart att det finns många som tränar för att bli snyggare eller för att kunna äta mer, men att alla gör det är rent hittepå. Alla drivs inte av ångest.
Det är väl klart som fan att många tycker att träning är ROLIGT. Om jag inte tyckte att det vore roligt skulle jag sluta. Min drivkraft är, förutom en välmående och stark kropp, nya utmaningar och känslan av att klara av mer än jag trodde.
Såklart inte, men jag minns t ex i förra tråden när många vittnade om hur folk trugar med kakor i fikarummet och kollar snett om man nånsin tackar nej till mat, och hur jobbigt det är. Ett bra exempel på att det ÄR fult att vilja hålla vikten.Bara för att folk skriver om att dom vill leva sunt så betyder det ju inte att dom menar att man inte får vara fåfäng?
Kolla bara på trådens titel...
Och det där blogginlägget var väl i samma kategori, att man skuldbelägger och skäller ut folk för att de vill se bra ut.
Extremt osympatiskt imho
Fast man behöver ju inte vara ångestdriven bara för att man tränar för en snygg kropp? Jag mår absolut bättre när jag tränar och det är roligt att bli starkare MEN en stor del är även att jag är mer nöjd över en tränad kropp.
Jag ser att det är ett träningsideal och "kroppshets" och det är ju inte bra. Men jag tycker inte heller att vi som tränar för en snyggare kropp ska behöva skämmas för att vår träning är "mindre värd" eller bli utpekade som ångestmaskiner. Att det är lite sämre att tycka det är lite roligare med magrutor och fina armmuskler än träningsglädjen i sig.
Var och en har ju sitt mål med träning liksom. Och vad det än är kan det ju ramla över i osundhet och sjukdom.