Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

När jag red var jag ganska duktig stark i just kissande-hunden-övningar, vilket gjorde min bror skitsur som höll på att dö av det på sin träning. :D
Idag - not so much. Svider som ett litet helvete när jag gör dessa övningar för mina höfter... Brukar även ligga ner på sidan (stöttar mig på armbågen) och med rakt ben lyfta foten mot taket så långt jag kan. Jösses vad det bränner, ren smärta. Helt klart värt att göra som Tassen skriver, jag känner väldigt mycket i höfterna när jag har stillasittande dagar och att göra dessa övningar gör underverk.

Är mycket avis på er som tränar så svetten droppar! Jag har haft spränghuvudvärk halva dagen :( pluggat och slökollat på tv resten. Gick en kortiskortis i skogen i regnet och rensade huvudet men det blev bara värre då så jag vände hem. Sjukgymnastik nu, sen sova!

:bow: Bra rutet!

*kl*
Hoppträning ikväll och jag kommer ha träningsvärk imorrn :D Fick snurr på galoppen så hästen hoppade mig ur sadeln ett par gånger. Jag var alldeles slut i benen när jag hoppade av! :p Det får bli ett joggingpass imorrn tror jag bestämt ;)

Ja, jag verkligen stormtrivs på mitt gym, personalen är verkligen hur bra som helst! :love: Snacka om att de personifierar bra service. :)

Alltså exakt sådär känner jag också (och det beror inte bara på att de bjuder ut mig på dates :p), och det är verkligen åtminstone till hälften deras förtjänst att jag tycker det är så roligt och tränar så mycket som jag gör! Där finns alltid minst tre personer/PTs att fråga, de kommer fram och snackar med en, tar sig tid att visa övningar om man ber om det, erbjuder extrapass, kommer med nya förslag osv osv osv. Det känns nästan som att träffa gamla vänner när jag går dit, haha!

Ååh min favorittrappa! :D Var försiktig bara, trappstegen lutar lite hit och dit så det är lätt att ramla när det blir jobbigt :angel:

Oftast: väljer ut x antal övningar för olika muskelgrupper (5-7 st eller färre beroende på hur gott om tid jag har), kör kanske 3 varv med arbete 45 s, vila 15 s och sen 1 min vila mellan varje varv. Ibland går jag inte på tid utan väljer ett antal repetitioner istället. :)

Riktigt bra där :)

*knapp*
Har precis yogat, längtar efter min frunch och ska väl snart ta och fixa mig inför jobb. Hatar dessa onsdagar då jag jobbar 12:30-16:30 totalt värdelös dag. Ställer till allt vad mat och träning heter. Funderar på att försöka komma iväg till gymmet ikväll men är inte helt säker. Får se... Har rätt bra schema den här veckan förutom idag så jag kommer gott och väl hinna träna :)

kl
Idag suger enligt mig, knät gör förbannat ont (försökte brodda av häst igår) och det SNÖAR!! Vad är det för fel på vår?
Hade tänkt gå ut och gå under tiden jag lyssna på nervsystemets föreläsning men nej, det måste snöa.

Jag vill också ha en trappa! Tror ärligt talat att Karlstad är en trapplös stad :mad:

Agreed! Jag brukar springa sjuhelvetes många gånger upp och ner för en kort trappa vid Universitetet, dock enbart sent på kvällen, lagom pinsamt att springa som en besatt upp och ner för en 20m trappa medan 100+ st sitter 10 m bort innanför en glasvägg... :D

Usch, inte ok med mer snö nu! Här är inte heller särskilt trevligt väder men det regnar åtminstone;)

*kl

Body Balance i morse. Det var ett ganska trevligt pass. Blandning av pilates, tai chi, yoga och något mer typ. Lite hosta kvar men mår ganska bra annars.

Drygt 7 veckor sedan jag la om min kost lite och började på att försöka ligga på ett kcal-underskott och har idag gått ned 2 kg. Så inte ens ett halv kilo i veckan, men är ej heller superstrikt. Känns ok. Tänker mig 2 kg till kanske. Man kan just nu ana lite konturer på magmusklerna och jag tycker att mina armar har ganska fin form:) Bild från i morse!

b93818.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 170
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 150
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka