Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Ja, jag verkligen stormtrivs på mitt gym, personalen är verkligen hur bra som helst! :love: Snacka om att de personifierar bra service. :)

Att gå i 8,8 km/h och röka och prata i telefon samtidigt verkar omöjligt. Du får nog kontrollmäta din runda.
Det är ett uppmätt elljusspår.

Så omöjligt är det inte. Förra året hade jag "metoden" att ta milen på en timme varje dag, gick/småsprang blandat, men gick definitivt merparten. Det funkade också. Då blev jag dock svettig osv.

Många är de elljusspår, tyvärr, som inte ens nära på stämmer. Jag har sett 5 km-slingor som varit 7 km, 15 km-slingor som varit 12 km, 3 km-slingor som varit bara precis över 2 km osv.

Så jag förhåller mig skeptisk, fast min främsta poäng är alltjämt att gå 17 km per dag många dagar i sträck, oavsett tempo, är något långt utöver det vanliga.

Kanske ovanligt men inte konstigt alls egentligen?

Har du läst Murakamis bok, den som alla pratade om för några år sedan? Han är också högst normal, och springer mer än en mil per dag på bra tider. Där pratade ingen om självspäkande eller ätstörning, och han är inget fysiskt underverk. Men han är väl ovanligt ihärdig, som jag. Gillar rutinen och fuskar inte. Jag ser det inte som en prestation att gå några mil, det är liksom bara något jag gör, för att bli lugn i kroppen och huvudet. Varför är det något jag måste försvara? :crazy:

Hade du sprungit 12 mil i veckan i 8,8 km/h (eller snabbare) hade jag inte reagerat, jag känner många som springer mer än så. Det är farten kombinerat med längden kombinerat med att du går och röker och snackar i telefon som ger en helt orimlig bild. It just doesn't add up. Och när du dessutom pratar om 600 kcal per dag, ja då tippar du direkt över på späkning och ohälsosamt beteende som ingen borde eftersträva.

Nej då, det behöver du inte göra. Att jag gafflar med dig har inget att göra med att du ska bevisa dig själv, det har inget värde vare sig för dig eller mig. Det handlar om att ifrågasätta orimliga påståenden i den händelse att någon läser den här tråden och tänker "Shit, är jag så jävla långsam som tar nästan tre timmar på mig att gå 17 km?" eller "Oj, hon äter 600 kcal om dagen och orkar gå två timmar varje dag sju dagar i veckan, jag måste vara så jävla dålig som bara orkar en timme" eller något annat tokigt. Något tillspetsade exempel kanske, men jag tror du förstår vad jag menar.

Jag ifrågasätter även när folk säger att de äter fem kalorier om dagen och ändå går upp i vikt, eller när någon säger att de känner någon som gått ner 17 kg på ett par veckor och liknande saker. Det kanske är sant, det finns alltid avarter, sjukdomar, mediciner och annat som gör att kroppen kan göra alldeles vansinniga saker. Det är dock viktigt att de som läser sådana här trådar vet att det är just undantag och inget som en någorlunda genomsnittlig människa bör eftersträva.

Nej då, det behöver du inte göra. Att jag gafflar med dig har inget att göra med att du ska bevisa dig själv, det har inget värde vare sig för dig eller mig. Det handlar om att ifrågasätta orimliga påståenden i den händelse att någon läser den här tråden och tänker "Shit, är jag så jävla långsam som tar nästan tre timmar på mig att gå 17 km?" eller "Oj, hon äter 600 kcal om dagen och orkar gå två timmar varje dag sju dagar i veckan, jag måste vara så jävla dålig som bara orkar en timme" eller något annat tokigt. Något tillspetsade exempel kanske, men jag tror du förstår vad jag menar.

Jag ifrågasätter även när folk säger att de äter fem kalorier om dagen och ändå går upp i vikt, eller när någon säger att de känner någon som gått ner 17 kg på ett par veckor och liknande saker. Det kanske är sant, det finns alltid avarter, sjukdomar, mediciner och annat som gör att kroppen kan göra alldeles vansinniga saker. Det är dock viktigt att de som läser sådana här trådar vet att det är just undantag och inget som en någorlunda genomsnittlig människa bör eftersträva.
Haha jo jag fattar vad du menar, men det har ju effekten att de som råkar vara "undantag" blir konstant ifrågasatta och misstänkliggjorda. Vilket ger lite 30-talsvärnpliktsaktig stämning?

Jag menar, jag har inte uttalat mig som något expertvittne eller guidebok. Jag har bara berättat hur jag gör. Fritt fram för folk att skita i

Visst är det så att man blir ifrågasatt om man kommer extraordinära påståenden. Ingen skulle tro på Usain Bolt om han sa att han slagit världsrekord på 100 meter om det inte gjorts under kontrollerade former, för att ta till något riktigt extraordinärt.

Och visst är det fritt fram för folk att skita i vad du skriver, man kan skita i allt som skrivs här, men då skulle det inte bli mycket till diskussionsforum.

Jag menar, jag har inte uttalat mig som något expertvittne eller guidebok. Jag har bara berättat hur jag gör. Fritt fram för folk att skita i.

Däremot har du uttalat dig på ett arrogant, osympatiskt och snorkigt sätt. Jag tror att det är hur du skriver snarare än vad du skriver som flera här har reagerat på.

Jag tror faktiskt att det är första gången i beachtrådarnas historia som det har blivit så här tråkig stämning.

Visst är det så att man blir ifrågasatt om man kommer extraordinära påståenden. Ingen skulle tro på Usain Bolt om han sa att han slagit världsrekord på 100 meter om det inte gjorts under kontrollerade former, för att ta till något riktigt extraordinärt.

Och visst är det fritt fram för folk att skita i vad du skriver, man kan skita i allt som skrivs här, men då skulle det inte bli mycket till diskussionsforum.
Ja men jag vet inte riktigt vari diskussionen ligger i detta? Det är väl mest att en massa människor försöker förklara för mig att mitt liv är superjobbigt och jag hävdar att nä det är helt ok?

Det låter verkligen som ett supermysigt gym, ytterligare en bra anledning till att träna ju!

Kl
Ännu en anledning till att träna är att det stänger av hjärnan en stund och efteråt känns inte funderingarna och problemen lika problematiska. Skönt och välbehövligt idag!

Så kanske det är. I så fall vimlar de nånstans där jag inte märker av dem. Oavsett vilket är det skönt att flytta fokus till något annat. Det kan faktiskt vara därför jag gillar att gå på pass, jag kan fokusera på att enbart lyssna på instruktören: då tar vi åtta till, kom igen, tänk på tekniken, känn bukstödet, ta det i din egen takt och kontrollera rörelsen.... jag hinner nog inte tänka på annat, åtminstone inte så att jag är medveten om det. :D

KL
Idag gick jag och en kompis på ett "Booty fitness" pass. Alltså jag tycker jag börjar bli vältränad,men hell no. Jag har upptäckt många nya muskler i min bakdel kan jag säga. Den jobbigaste var kissande hunden och sen spark åt sidan med rakt ben och hur många miljarder rep som helst och en riktigt ihärdig instruktör som ställde sig bredvid om man sackade efter

Svetten sved i ögonen och droppade haha härligt.

Ja men jag vet inte riktigt vari diskussionen ligger i detta? Det är väl mest att en massa människor försöker förklara för mig att mitt liv är superjobbigt och jag hävdar att nä det är helt ok?

Just det kan jag inte riktigt bemöta, jag håller mig till siffrorna.

KL
Idag gick jag och en kompis på ett "Booty fitness" pass. Alltså jag tycker jag börjar bli vältränad,men hell no. Jag har upptäckt många nya muskler i min bakdel kan jag säga. Den jobbigaste var kissande hunden och sen spark åt sidan med rakt ben och hur många miljarder rep som helst och en riktigt ihärdig instruktör som ställde sig bredvid om man sackade efter

Svetten sved i ögonen och droppade haha härligt.

Den där kan vara så förjävla jobbig. Vi brudar har ofta dåliga muskler på utsidan av höfterna (den lilla och mellanstora gluteusmuskeln, tror jag det är) så såna där övningar behövs verkligen.

Just den där brukar instruktören köra på MRL, efter x-antal repetitioner vill jag helst bara lägga mig ner och gråta... både svider och bränner på utsidan ;) Men det är väl ett tecken på att jag gör det för sällan... :S

KL
Bodypump igår och bodystep idag! Nytt program på bodypumpen vilket resulterade i träningsvärk såklart... konstigt att det känns som ett helt nytt pass bara för att låtarna har modifierats lite. det är ju fortfarande samma rörelser... men ett bra sätt att få lite ny muskelvärk utan att behöva höja vikterna. Veckans två pass avklarade, vet inte om jag hinner med mer.... Har sista dagen på praktiken imorgon och tenta resten av veckan plus möten och lite annat.... men nästa vecka börjar jag skriva min c-uppsats... inte såååå pepp, men förhoppningsvis lite mer tid till träning och sovmorgon ;)

Ja eller hur, jag tror tyvärr även att vi som stela ryttare inte direkt har någon fördel i denna övning, eftersom vi har många andra ben/rumpmuskler som är betydligt starkare..

Tassetass: Du har helt rätt! Det får bli standard i mitt träningsschema hädanefter!

KL*

Här är trappan som ska ge mig ben-och rumpmusklerna från helvetet! :D
Mordartrappen_O_o.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 170
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 150
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka