Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Kl

Försöker tagga till för söndagslöpningen, sån jäkla träningsvärk typ överallt efter de senaste dagarna på gymet (blir ju så när man varit sjuk o tagit det lugn en vecka)... 5 km eller nåt hade ju suttit fint. Får med mig min pv idag med:up:

Vad har ni andra för planer för denna söndag?

Jag har inga direkta träningsplaner för idag. Har hittills pluggat lite men framförallt städat hela lägenheten, varit ner med vintergrejer i förrådet (jobbigare än vad det låter, sambons förråd är som ett extremt avancerat Tetris :meh: ) och lagat mat. Nu är planen att äta, plugga nån timme och sen är det skidskytte och hockey som väntar.

Imorgon ska jag nog skicka ut sambon till svärföräldrarna med min landsvägshoj och få den pumpad, är det bra väder ska jag premiära! :bump: Ska köra ett lopp på 15 mil den 10 maj, kan vara läge att sluta mysa i spinsalen nu... :angel:

hoppar in här :)

håller på och tränar för fullt för en starkare kropp och bättre kondis. att se snygg ut i bikinin i sommaren vore inte helt fel det heller :)

Har sedan i januari tränat Crossfit i en Crossfitbox här i stan och det är så jäkla kul!! Jag är helt hooked.

Dagens pass var:

Thrusters 5 set med 5 reps (tot 25)
Thrusters är en front squat följt av en stöt (stången på raka armar över huvudet).
Här körde jag 25 kg två sista femmorna.

Partner Workout (man kör två och två)
30 s on/off, du kör 30 s och din partner vilar och så håller det på i 25 min.
25 minuter AMRAP, as many rounds as possible

40 thrusters
60 DL (marklyft)
40 thrusters
60 burpees

Eftersom man ska använda samma stång till thrusters och marklyft så får man lyfta marklyften på lättare vikt än vanligt och har då i stället ett högre tempo.
I detta pass körde jag på 20 kg, tar 55 kg i marklyft i vanliga fall men orkar inte mer än 20 kg när jag gör thrusters under passen pga de många repsen :p:meh:

När det är partner workout på helgerna så delar man upp repsen så i detta fall gör jag tex 10 thrusters på mina första 30 sec så fortsätter min partner på 11 och uppåt på sina 30 sec så fortsätter man så tills man nått i det här fallet 40 st.
Vi hann 2,5 varv idag :)
Vilket resulterade i att jag gjorde ca (jag och min partner var ganska jämna och repsen blev jämt fördelade)
85 thrusters
70 marklyft
60 burpees

man får känna att man lever efter ett sånt pass! :D

Välkommen:) Vad kul att du hittat något du tycker är så kul! Låter jobbigt iaf:p

*kl

4,5 km sprunget ute på slingorna på berget. Pv, pappa och bästa vän med så det var ju ypperligt sällskap får man säga:up: Vi håller sällskap i början men sen drar folk iväg i lite olika tempo och olika långa rundor och sen möts vi upp på slutet, stretchar och snackar lite skit och sen hem:) Riktigt trevligt är det!

Har ju kommit igång lite i veckan igen så blev 6 dagars träning i veckan, men lite lägre intensitet än vanligt:) Sammanlagt 4 h 40 min tränat fördelat på 3 pass styrka på gymet, 2 löppass och 1 pass body balance. Totalt 9,5 km sprunget. Har blivit några promenader med men har bestämt mig för att sluta räkna in dessa i träningstiden, det blir lite missvisande:)

Mer löpning nästa vecka tänker jag mig och så kör jag på på gymet!

Vilken bra vecka!

kl

Här har det knappt blivit någon träning alls. Men så har jag jobbat flera 12-timmarspass och haft rejält ont i knäna så det är lika bra det. Fast just nu har jag träningsvärk i magmusklerna efter att ha gjort situps på pilatesboll igår. Testade flera balansövningar också och jag har så jävla fin balans om jag får säga det själv, inga problem alls att sitta i atletisk position på pilatesboll med benen upplyfta från golvet :D
Imorgon ska jag till nya sjukgymnasten för att få ett nytt träningsschema. Jättepeppad inför det! Ska även till sjukhuset och få massa aluminiumgrejer fasttejpade för att se om vi kan hitta vad som orsakade den där hudreaktionen jag hade runt knäna i februari, spännande värre!

Vilken rolig grej! Skulle också vilja ha lite spring-kompisar, man behöver ju som du säger inte springa tillsammans hela tiden :)

Idag blev det 6,5 km promenad. Veckan har varit ganska lugn träningsmässigt eftersom jag tog en vilovecka från löpningen. Men två rejäla pass styrketräning och en hög med promenader har det i alla fall blivit. Nästa vecka kör jag igång löpningen igen är tanken. Knappt 6 veckor kvar till Springcross nu :)

Ett par dagar efter pga jobb och besök hos sambons föräldrar - men ÅH vad du är bra! :love:
Vilka framsteg du gör! :)

Dax för veckans sista pass!
Fjärde gympasset för veckan och jag har äntligen börjat tycka att det är KUL! Så jäkla gött! :D

Så idag blir det rygg, triceps och baksida axlar. Uppvärmning blir lite intervaller på löpbandet. :)

Vad roligt! Vi kanske kan få en egen pt i tråden:D låter perfekt ju;)

Haha, ja det hade väl varit något?! Jag är fortsatt jättesugen, men lite research pekar på att det kostar upp till 25 000 kr för en utbildning... :nailbiting: Det är förmodligen väl investerade pengar, men inget jag hostar upp bara sådär direkt. Oavsett vad så är det inte aktuellt förrän till hösten, så jag har gott om tid på mig att göra efterforskningar och komma fram till om det är värt det eller ej! :)

KL

Var på mitt livs första Body Attack i morse och blev på så jäkla gott humör av det! Enligt min träningsbuddy som varit förut var det dock väldigt olikt det "riktiga" Body Attack och ledaren verkade tydligen hitta på lite allt eftersom, men jag som glad amatör tyckte det var hur bra som helst! Det svider rejält framförallt i vader & lår såhär efteråt och konditionen fick sig en rejäl omgång, men jag klarade faktiskt mer konditionsmässigt än jag vågat hoppas på! :)

Veckan blev såhär:

Måndag: Abs Attack och armar på gymmet.
Tisdag: Vila (förutom 5 km transportpromenad)
Onsdag: Vila.
Torsdag: Ben & cardio på gymmet + 6 km promenad.
Fredag: Metafit på gymmet. 5 km transportpromenad.
Lördag: Armar, rygg och mage på gymmet.
Söndag: Body Attack.

Det blev bara ett renodlat benpass s.a.s, och planen var att jag skulle ha kört ben & armar på lördagen istället för mage & armar. Metafit var dock extremt ben-fokuserat den här veckan och sedan blev det ju Body Attack, så jag planerade om lite för att skona mina stackars muskler. Känns bra! :)

Dax för veckans sista pass!
Fjärde gympasset för veckan och jag har äntligen börjat tycka att det är KUL! Så jäkla gött! :D

Gud så härligt! Det blir ju lite av en god cirkel om man nu kan säga så - ju mer man går desto roligare blir det!

KL

Quelina: Jag glömde helt bort det, men självklart vill även jag gratulera dig till det enorma framsteget! Det var så himla fint och underbart att läsa hur det hade gått, jag blev nästan lite blödig där på kvällskvisten...:o SÅ glad för din skull!!

kl

Mitt söndagslångpass blev 16,5 km, en hyfsat kuperad runda. Sprang mest asfalt och grusväg men sinkades i mitten av att jag var tvungen att gå/kravla mig igenom ett 2 km långt och extreeemt blött kalhygge. Reggade 2 km där som tog 8 respektive 8:33 min/km, i övrigt höll jag mig mellan 5:00 och 5:30 min/km. Lagom tempo för årstiden kan jag tycka men hoppas att jag blir snabbare under säsongens gång (särskilt i september då jag vill klå pappas familjerekord på Stockholm Halvmarathon som lyder 1:42:35. Jag hade tagit det förra året om inte magen kajkat ihop, så jag hoppas att jag får ordning på den biten också....)

kl

Idag blev det en kort promenad på förmiddagen och nu kom jag precis in från en kort löprunda på 3,36 km på 17,40 min. Medeltempo var på 5:15 och det är bra för att vara jag:D

Jag håller på att gå under här hemma! Sådan ångest att det känns som jag ska kräkas och jag mår jätte illa och har svårt att andas. :nailbiting: Oroar mig för middagen så till viss del är det den som ger ångest men jag har också den här diffusa ångesten som jag har typ hela tiden som jag aldrig vet vad den beror på. Mådde ju riktigt bra i fredags och igår men nu är det katastrof dåligt.

Jag hade typ bestämt mig för att säga till min läkare att ta bort en av mina diagnoser för jag har ju inga problem med de sakerna tänkte jag, efter två ok dagar så fick jag för mig det och ville inte längre förknippas med den diagnosen och tyckte inte jag stämde in på något. Alltså, hur kan jag få för mig det när min läkare pratat om den här problematiken i över tre år och bara jag haft två bättre dagar så tror jag att allt är bra? :crazy:

Vet fortfarande inte om just den diagnosen är rätt men något fel på mig är det ju verkligen, utöver anorexin alltså. Måste intala mig själv att inte göra allt direkt utan tänka igenom det först, inte ringa i panik till läkaren och sen efteråt tänka och ändra mig som jag gjorde sist.

Förlåt, det här har inget med trådens ämne att göra men behövde skriva av mig och har ingen annanstans att göra det.

Har redan lagat middagsmaten så den är klar, men jag har två alternativ att välja på och anorexin skriker starkt att jag ska ta det med minst kalorier.

Gud så härligt! Det blir ju lite av en god cirkel om man nu kan säga så - ju mer man går desto roligare blir det!

Ja men ellerhur! Det är nästan så att jag ser fram emot att gymma, haha. Den känslan har jag haft när det gäller gruppträning och löpning, men aldrig gym! :D

Gött jobb med din träningsvecka! Du håller verkligen igång!! :)

Kl

20 min löpband varav jag varvade en minut gång med en minut löpning. Kom 3,55 km på den tiden så det gick ändå rätt snabbt med tanke på att jag gick (visserligen fort :p) hälften av tiden. :D

Sen tre övningar vardera för rygg, triceps och baksida axlar så nu är jag mör! :D

Var dessutom en asbiffig man (typ 45) som kom fram och gav mig tips. Första gången random människa gör det på gymmet så det var kul :) Dock visste jag redan det han sa och har svårt för det, men ändå. :)

Då säger jag att du ska ta de med mest kalorier. Heja dig Qelina, vinn över den jäkla anorexin!

Vad det gäller resten har jag inget riktigt svar, mer än att det nog kommer vara sådär ett tag. Ibland är allt bra men man ska inte slås ner över att vissa dagar fortsätter vara skit en tid framöver. Du kommer ta dig igenom det här. Du har oss, din familj och dina vänner. Vi finns här!

Lyssna INTE på anorexin. Låt den inte vinna! Heja dig! Du är superduktig och kommer verkligen längre och längre!! Heja dig och peppkramar!

*knapp*
Inte så värst beachigt i helgen förutom ett riktigt bra pass på gymmet igår. Idag blir det yoga x2 då jag missade igår så kör på två pass idag. Var till uppsala och handlade igår och det gick lite bananas med maten, men nu är jag på rätt spår igen :)

kl
Jag är sjuk! Och det är fruktansvärt synd om mig :(

Dunderförkylningen from hell drabbade mig plötsligt på jobbet i fredags morse och sen dess har jag varit däckad. Dagens ansträngning har varit 2 varv runt kvarteret med hundarna och en jobbansökan.

Så nä, ingen träning här. Eller vettig mat. Men jag orkar inte bry mig.

Ja, jag är ynklig när jag är sjuk.

kl

Mitt söndagslångpass blev 16,5 km, en hyfsat kuperad runda. Sprang mest asfalt och grusväg men sinkades i mitten av att jag var tvungen att gå/kravla mig igenom ett 2 km långt och extreeemt blött kalhygge. Reggade 2 km där som tog 8 respektive 8:33 min/km, i övrigt höll jag mig mellan 5:00 och 5:30 min/km. Lagom tempo för årstiden kan jag tycka men hoppas att jag blir snabbare under säsongens gång (särskilt i september då jag vill klå pappas familjerekord på Stockholm Halvmarathon som lyder 1:42:35. Jag hade tagit det förra året om inte magen kajkat ihop, så jag hoppas att jag får ordning på den biten också....)

Du är inte klok! :eek:

(jo, fast väldigt snabb. Och duktig. Och snabb. Nämnde jag att du var snabb?)

Jag håller på att gå under här hemma! Sådan ångest att det känns som jag ska kräkas och jag mår jätte illa och har svårt att andas. :nailbiting: Oroar mig för middagen så till viss del är det den som ger ångest men jag har också den här diffusa ångesten som jag har typ hela tiden som jag aldrig vet vad den beror på. Mådde ju riktigt bra i fredags och igår men nu är det katastrof dåligt.

Jag hade typ bestämt mig för att säga till min läkare att ta bort en av mina diagnoser för jag har ju inga problem med de sakerna tänkte jag, efter två ok dagar så fick jag för mig det och ville inte längre förknippas med den diagnosen och tyckte inte jag stämde in på något. Alltså, hur kan jag få för mig det när min läkare pratat om den här problematiken i över tre år och bara jag haft två bättre dagar så tror jag att allt är bra? :crazy:

Vet fortfarande inte om just den diagnosen är rätt men något fel på mig är det ju verkligen, utöver anorexin alltså. Måste intala mig själv att inte göra allt direkt utan tänka igenom det först, inte ringa i panik till läkaren och sen efteråt tänka och ändra mig som jag gjorde sist.

Förlåt, det här har inget med trådens ämne att göra men behövde skriva av mig och har ingen annanstans att göra det.

Har redan lagat middagsmaten så den är klar, men jag har två alternativ att välja på och anorexin skriker starkt att jag ska ta det med minst kalorier.

Åh vad tråkigt att du skulle få ett sådant här bakslag nu när det gått så bra! :( Som du säger så är det bra om du kan lära dig själv att inte göra allt direkt utan att tänka lite innan du agerar. Vad som helst kan kännas som en jättebra idé ena timmen, men timmen därpå inser man hur fel man hade och hur bra det var att man inte gjorde slag i saken. Det är ju dock lättare sagt än gjort, men som vanligt tycker jag att det verkar vara en jättebra start att du i alla fall är medveten om problemet så kanske du kan tackla det lite allt eftersom.

Angående maten så säger jag precis som de andra att du självklart inte ska lyssna på anorexin. Du vet ju att det är den som säger till dig att ta det kalorisnåla och du vet ju att den har fel - försök bara få dig själv att agera därefter också. Du behöver varenda liten kalori som finns i det andra alternativet, din kropp skriker efter näring och du kommer att känna dig jättestolt senare när du lyckats brotta bort de falska tankarna ännu en gång!

Ja men ellerhur! Det är nästan så att jag ser fram emot att gymma, haha. Den känslan har jag haft när det gäller gruppträning och löpning, men aldrig gym! :D

Precis en sådan förändring blev det ju för mig i januari och det är därför jag håller i gång så mycket som jag gör. Kroppen och knoppen har lärt sig att älska gymmet, och jag har gått från att gymma 2-3 gånger i veckan för att jag måste till att gymma 5-6 gånger i veckan för att jag vill. Jag älskar mitt nya gym-jag! :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 187
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 152
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka