Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Jag använder endomondo. Där kan man logga träningen i realtid eller i efterhand, och skriva anteckningar. Bra statistik och sånt också när man vill jämföra :)

Det är den maten med mest kalorier som hjälper dig att slåss mot sjukdomen, Q. Jag förstår att det är jobbigt nu, anorexian känner sig antagligen ganska försvagad efter fredagens upplevelse och försöker desperat vinna tillbaka mark - då blir det så här. Du är stark och du har massor av stöttning här och du kan välja rätt.

Och tänk på att det är anorexian som har ångest över middagen - inte du. Fokusera på hur härligt och okomplicerat det kändes i fredags. Du klarar det här :)

Jättebra gjort! Och vilken fin kompis du har :) Måste ju vara underbart att kunna äta ihop?

Jävla röv vad ont ena knät gör nu ärligt talat :(
Det har varit så i två dagar. Det gör ont när jag går, ont när jag står, ont när jag sitter, ont när jag böjer, ont när jag sätter datorn i knät, ont när katten lägger sig i knät, ont om jag råkar peta till på lårets framsida. Och jag vet inte vad jag ska göra. Vet inte om ipren eller alvedon kan rå på den här smärtan (och vill inte ta sånna mer än absolut nödvändigt, eftersom magen går sönder och gör ont), citodon vill jag undvika i mesta möjliga mån eftersom jag blir helt borta.
Gah. Vad fan gör man?!

Du har säkert skrivit det förut, men har voltarengel någon verkan alls? Finns något starkare sånt?

Jag har den starkaste varianten av voltarengel och iprengel (eller ja, kanske finns starkare på recept, det vet jag inte), det gör typ ingen skillnad alls :(

Du är så himla snabb och långt springer du med. Du är min idol! :love:

Du är inte klok! :eek:

(jo, fast väldigt snabb. Och duktig. Och snabb. Nämnde jag att du var snabb?)

Men åh, vad snälla ni är! Tack! Man får tänka på att jag sprungit regelbundet i typ 13 års tid och nöter man bara tillräckligt länge så blir man tillslut helt okej på vad det nu än må vara... :).

Mest nöjd är jag ändå med att vara så skade- och ätstörningsfri som jag är nu för tiden. Det har inte alltid varit så.

Jag gjorde det! Jag förvånade mig själv igen genom att ta det svåraste alternativet, hällde till och med på lite sweatchilisås utöver, vilket jag tycker är väldigt läskigt. Resonerade med mig själv om vad det värsta som kunde hända är och det enda negativa är ju att jag går upp i vikt men jag fick påminna mig själv om att det är just det jag ska. Och så klart är ångesten det mest skrämmande. Men jag har ju ångest oavsett vad jag äter och inte. Det blir en tillfällig lindring just när jag inte äter som jag ska men det går över och så kommer ångesten tillbaka lika starkt igen. Så jag bankade sjukdomen hårt i huvudet och gjorde precis det den inte ville att jag skulle göra,dvs åt det som innehöll mest kalorier.

Jag måste ha energi nu, imorgon börjar min agilitykurs och på lördag freestylekursen. Det kräver ändå lite energi att träna agility 1,5 timme plus att jag värmer upp hunden innan och går även lite efter så han inte ska bli kall och stel. Utöver mina vanliga promenader.

Ångesten var dock så stark så jag tog tre gånger mer lugnande medicin än vad jag ska. Det är ett dumt beteende jag har, jag får sådan ångest att jag tar för mycket mediciner för att stänga av. Har iaf inte däcket sittandes eller blivit helt borta idag som många andra gånger men huvudet är helt mosigt nu vilket ju iof var målet med det hela, stänga av lite ett tag. Så nu ska jag ta mig till sängen och kommer absolut slockna ganska direkt. och så hoppas jag agilityn ger mig friska och starka tankar och lite glädje. Agilityn är lagom nivå av fysisk aktivitet för mig, både mentalt och fysiskt. En form av träning för mig. Om man nu kan kalla det träning? För mig känns det som det.

*KL*

Tack ni som beklagat sorgen. Det är fortfarande jobbigt psykiskt men mår jag bra fysiskt och får röra på mig så mår jag bättre för då tänker jag inte på det tråkiga.

Sprang en liten sväng på fredag efter jobbet och fy vad tungt det var! Kändes i bröstet att förkylningen fortfarande trilskas...blev bara 3 km men det kändes som det räckte. På lördag var jag ute och red en sväng (rider minst 4 dagar i veckan) och sen på kvällen var jag ute och dansade till TopCats hela natten! Trots det onyttiga kaloriintagen tidigare under kvällen så tror jag nog jag dansade bort det sen faktiskt ;) Igår var jag jättepigg så medan min man låg och var bakfull i soffan red jag en tur på hästen och efter det sprang jag 3 km och denna gången kändes det mycket lättare! :D

Beställde nya träningskläder igår också, så nu är det bara att satsa på Vårruset! :)

Jag beklagar också. :(

*kl*

Jag sitter och tentapluggar (just avslutat en gammal tenta, ska nu ge mig i kast med nästan) och dricker Pepsi Max. All is fair in love, war and tentaplugg. :D

Blir nog lite springa sen, tror jag. Eller benstyrka, inte riktigt bestämt mig. Det är fan ingen styr på min träning just nu, jag gör vad som faller mig in för dagen. Kommer ju sitta fastlimmad på landsvägshojen snart, så jag får njuta av friheten medan jag kan. :p

Kl
Ny vecka nya biceps ;) födelsedagskalas x flera i helgen och mage som är ut balans av all tårta. Men men det blir ändring nu och magen blir nog bra snart! Idag blir det mitt vanliga måndagspass: tung rygg :)

Tror aldrig att jag sa det innan, men jag beklagar också och skickar alla styrkekramar jag kan. Hoppas att du kan fortsätta ta dig vidare och att den här underbara tråden kan peppa, trösta och stärka dig som den gör med så många andra! Buke och vad det kan göra för själen är underskattat tycker jag! :love:

KL

På grund av förkylningsblåsa i munnen, trött kropp och en öm hals ställer jag in dagens planerade träning och försöker imorgon igen. Jag åker på semester på fredag och tänker INTE förstöra den med en förkylning, så jag tar verkligen det säkra före det osäkra den här gången. Jag har känt mig såhär halvdan två gånger tidigare den senaste månaden utan att det utvecklats till något värre, så snälla rara beachisar håll tummarna för att det är falskt alarm den här gången också! Annars blir jag så himla himla ledsen...

Jag har för övrigt träningsvärk i vader, lår, övre magmuskler, nedre magmuskler, biceps, triceps och axlar, så den mest skonsamma träningen för mig idag hade nog varit att gå till gymmet och sitta och vicka på stortårna typ. Då kan jag lika gärna låta bli :p

Senast ändrad:

Så sant och tack igen :love:

Var som sagt ute i lördags kväll och där träffade jag en gammal kompis som jag tyvärr inte ser så ofta. Hon sa att jag har blivit så smal (inte sjukligt smal) och hon var impad av mig eftersom jag ändå fött barn för 2 år sedan och precis varit gravid (magen hade ju hunnit växa en del innan missfallet upptäcktes) och det gjorde mig så glad och peppad inför att träna! :)

Tycker ni Endomondo är bättre än Runkeeper? Använde Endomondo förr eftersom den har med ridning men har sen gått över till Runkeeper sen jag började löpträna mer seriöst.

Beklagar verkligen sorgen. Hoppas du kommer tillbaka på banan i alla plan snart.

Jag använder endomondo just för att den tar mycket bättre med GPSen jämfört med runkeeper, den visade så himla mycket fel. Fast jag anväder iofs min Garminklocka allra mest, och den går att logga mot endomondo.

*knapp*
Idag har jag morgonyogat, ätit frukost, slappar i soffan och ska gymma kl 13. Efter det blir det stallet. Jag är tillbaka på banan efter en lördag som gick wild and crazy matmässigt. Men det verkar flyta på bra och komma tillbaka tycker jag. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 187
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 152
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka