Sv: Beach 2014 del V
kl
Trots att jag inte hinner/orkar träna alls just nu känner jag skillnad på kroppen. Konstaterade idag att jag måste tappat fett över revbenen, för så tydligt brukar dom inte kännas
Kör fortfarande på att jag får äta precis vad sjutton jag känner för denna veckan ut, för att få ordning på huvudet. Jag känner det inte alls som att "nu måste jag passa på att äta allt onyttigt jag kan komma på bara för att jag får", utan en väldigt avslappnad inställning. Ingen ångest över vad jag äter (eftersom tanken "det är ju bara några dagar, och det gör ingen skillnad i längden" finns där hela tiden). Känner jag för att äta banan med smält choklad - då gör jag det. Utan att kompensera med maten i övrigt eller känna att jag måste ut och springa i tre timmar.
I förrgår åt jag sallad till lunch. Inte för att jag jag kände mig tvungen eller behövde få ner det totala kaloriintaget (har inte räknat alls, fascinerande nog), utan för att jag VILLE träna på att äta grönt. Det gick hur bra som helst.
Skulle vilja ha det såhär jämt, men då är jag rädd att jag hamnar på kaloriöverskott totalt sett med tanke på att det blir en hel del vitt bröd och snacks (dessutom skulle jag nog snabbt hamna i kompensationstankarna igen).
Oavsett vilket så är det oerhört skönt just nu, att bara landa. Ska försöka att inte gå direkt till strikt kontroll imorgon, utan kanske bara begränsa intaget av bröd och snacks (har inget av det sistnämnda kvar hemma, och att låta bli att handla brukar inte vara några problem) till en början. Dvs fortfarande äta precis vilka rätter jag känner för, oavsett om det är sallad eller pannkakor. Och sen trappa upp till en normal nivå och försöka balansera där. Jag vill inte vara extrem, jag är inte tjock och jag skulle inte behöva skämmas för att visa mig i bikini redan idag - synd bara att jag inte alltid kan se det så.