Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Verkligen modigt av dig att ställa upp! Och vilka resultat! Kul att få det svart på vitt i tidningen också! :) Väldigt bra motivation!

KL
Idag är jag heeelt slut. känns som alla muskler väger ett ton. Hade en väldigt intensiv dag igår där jag hann klämma in både ridning, mockning, en joggingtur samt två konserter!!! Så det är väl okej att vara trött idag.
Han bakat hela förmiddagen, sista veckan på min praktik nu, så jag ska bjuda på kakor. Annars blir det en tur till stallet i det fina vädret som får bli dagens uppgift, förmodligen allt jag orkar med idag.

Har beställt därifrån två gånger och är väldigt nöjd! Bra priser och snabb leverans!
Dock skickas inte smink och bodyspray utanför UK, så om du beställer sånna kommer dom tas bort från ordern i efterhand.

Tack för hjälpen :D

Då ska jag nog våga mig på en beställning, plånboken blir missnöjd dock :cautious:

Åh, jag blir med sugen på att beställa :D
Sjukt pepp på nya träningskläder, men, det får nog vänta. Ska till Ullared nästa vecka så :p

Kl

Varit på gymmet, fast jag inte var ett jävla skit sugen.
Axlar och triceps fick sig en rejäl omgång. :)

kl

Tog mig runt 16,59 Garmin-km idag. Det var rätt misärigt faktiskt, förutom vädret (strålande sol). Magen krånglade så jag fick stanna mer än en gång (den gör det ibland och jag har inte lyckats komma på varför :-/. Nu har den hållit sig snäll och fin ett tag så jag trodde nästan att den skärpt sig för gott, men så var inte fallet...), och dessutom låg det mer än 1 dm snö på vissa ställen i skogen. Att pulsa snö är väl inte direkt vad jag är sugen på just nu - när man väl fått smak för barmark så är det så himla överlägset.

Jaja, jag genomförde passet och det är huvudsaken. Om en timme tänkte jag dra till gymmet och köra lite lättare styrketräning och rörlighetsträning.

Cili- Vad skönt det låter som att du har det med ditt förhållande till maten just nu :) Du kan kanske prova att leva så här ett tag till för det är ju inte alls säkert att du kommer hamna på kaloriöverskott och det vore väl toppen om du fick se att inget händer fast du släpper på kontrollen? Jag brukar tänka så, att jag ser det här med maten som ett experiment, försöker ta mig an utmaningar och göra tvärtemot vad tankarna säger. Om jag märker att det leder till något jag inte vill så vet jag ju att jag alltid förut kunnat kontrollera mig stenhårt och skulle jag mot all förmodan sakna mitt gamla liv kan jag alltid gå tillbaka till den kontrollen och det ätandet. Men eftersom jag vill något annat tror jag inte jag kommer sakna det här livet när jag är frisk. Kanske inte riktigt samma sak för dig men lite liknande känns det som. Det vore väl toppen om du kunde leva fritt?

Jag vet inte riktigt hur det stämmer men min terapeut säger att om man lyssnar på kroppens riktiga signaler om hunger och mättnad och lär sig tyda dem så kommer man automatiskt stanna på sin normalvikt, eller iaf ha ganska lätt för att stanna där eftersom kroppen vill vara där den mår bra. Sen kanske man inte alltid är överens med kroppen om vad som är den perfekta vikten dock. Har man svårt att lita på hunger och mättnad så blir det förstås lite knepigare, jag vet inte hur du har det med det? Kan du lita på kroppens signaler? För om du kan det så håller kroppen den kontrollen över sig själv som du tidigare har gjort, annars får man hjälpa till genom att reglera maten men jag längtar så mycket tills jag inte behöver styra vad jag äter med tankarna och i förväg utan att jag kan äta efter kroppens behov.

Känner mig sällan hungrig, och då äter jag för sällan :/ Så jag vågar inte riktigt göra så.
Förut när jag inte haft en tanke på vad jag satt i mig så har jag ökat lite i vikt. Inte mycket alls, nåt kilo per år (vilket säkert också berott på mindre och mindre aktivitet pga ökade knäproblem). Hade jag fortsatt att rida dagligen + cykla till/från stall + mycket annan vardagsmotion så hade jag säkert legat stabilt. Skillnaden nu mot då är att jag bor ensam, förut åt jag ju när den/de jag var med tyckte att det var dags - men min egen hunger är ganska sällsynt.

Jag tror att mycket med tänket jag har nu har att göra med att knäna gör så vidrigt ont. Jag orkar helt enkelt inte fixera vid mat och vikt när jag till och från har svårt att ens ta mig mellan soffan och badrummet. Då känns det väldigt okej att ha ett pringlesrör att äta från när jag känner för det, för hellre att jag får i mig nåt sånt under några timmar, än att bli hungrig och inte kunna ställa mig vid spisen och laga mat. Samt tanken på att det bara gäller några få dagar, förstås. Har som tur är haft ett gäng matlådor i kylen, så jag har kunnat äta minst ett bra mål om dagen ändå. Dessvärre lär jag ta den sista sådana ikväll. Så morgondagen blir spännande :/

Idag är smärtan rent vidrig, tog mig knappt hem från jobbet. Satt och skrek rakt ut i bilen när det högg till som värst, fick stabilisera knäleden med handen och använda armkraft för att pressa ner foten i gaspedalen till och från. Höll på att bita sönder läppen när jag var tvungen att bromsa in p.g.a. bilen framför. Fy fan.

Du kanske har skrivit det, jag har ju läst om dina problem, men kommer inte ihåg riktigt. Vad är det för fel på knäna som du har? Kan man göra något åt det?

Det är lite synd om mig också (nåja, kanske inte så där värst mycket synd om mig men liiite kanske) jag är nämligen sjuk idag. Ont i halsen, trött, snuvig och ont i huvudet. Blir så trött på mig själv, även om jag mår så här har jag varit ute och promenerat mer än två timmar. Borde lära mig att lyssna på kroppen, men jag kan inte slappna av om jag inte rör mig, kan ju knappt göra det ens när jag är trött fysiskt. Nu vill kroppen vila resten av kvällen, hjärnan vill ut och gå igen. Men nej, nej, jag ska försöka stanna kvar här inne och bara ta ut hunden så han får kissa.

Ingen vet vad det är för fel på knäna. Men ont gör dom nästan hela tiden just nu :(
Väntar på att komma till magnetröntgen. Kommer få ett träningsprogram av sjukgymnasten nu i veckan (men frågan är om jag kommer kunna genomföra det, eftersom jag i nuläget knappt kan gå längre). Borde få en kallelse till ortoped snart igen.

Trist att du blivit sjuk! :(
Har du möjlighet så ägna dig åt korsord och sudoku! Det tröttar ut hjärnan. Läste nånstans om en studie där dom jämfört sådan hjärngympa med fysisk aktivitet, och man kom fram till att det var lika uttröttande för hjärnan.
Man ska vila när man inte mår bra, och din kropp behöver all energi det bara går för att bekämpa sjukdomen. Så om du spenderar energin på annat kommer det bara ta längre tid att bli frisk. Krya på dig!

Igår bokades Näsetloppet! 10,6 km om 1,5 månad. Häromdagen sprang jag strax över 2 km och halvdog. Verkar lovande. :p

Kul! Det fixar du :) Bra jobbat att du trotsade opeppen och tränade ändå! :up:

Idag är jag heeelt slut. känns som alla muskler väger ett ton. Hade en väldigt intensiv dag igår där jag hann klämma in både ridning, mockning, en joggingtur samt två konserter!!! Så det är väl okej att vara trött idag.
Han bakat hela förmiddagen, sista veckan på min praktik nu, så jag ska bjuda på kakor. Annars blir det en tur till stallet i det fina vädret som får bli dagens uppgift, förmodligen allt jag orkar med idag.

Helt okej att vara trött efter den dagen ;)

Tog mig runt 16,59 Garmin-km idag. Det var rätt misärigt faktiskt, förutom vädret (strålande sol). Magen krånglade så jag fick stanna mer än en gång (den gör det ibland och jag har inte lyckats komma på varför :-/. Nu har den hållit sig snäll och fin ett tag så jag trodde nästan att den skärpt sig för gott, men så var inte fallet...), och dessutom låg det mer än 1 dm snö på vissa ställen i skogen. Att pulsa snö är väl inte direkt vad jag är sugen på just nu - när man väl fått smak för barmark så är det så himla överlägset.

Jaja, jag genomförde passet och det är huvudsaken. Om en timme tänkte jag dra till gymmet och köra lite lättare styrketräning och rörlighetsträning.

Usch, låter inte roligt alls. Min mage kan bubbla och ha sig lite när jag springer men aldrig mer än så tack och lov (peppar peppar). Bra jobbat att du genomförde passet! :)

Jag har just sprungit 7,5 km med ett medeltempo på 6:14 min/km, vad händer?! Det var inte direkt superjobbigt heller. I'm on fire :D Stack iväg utan att ha någon plan över huvud taget utan sprang på, valde väg allt eftersom, råkade springa fel en gång men då fortsatte jag bara och reviderade den planerade vägen. Lyssnade på ett sommarprat om gröna vågen och ekologisk mat. Gud det känns som att jag bara maler på med min löpning och hur bra det går men jag är verkligen glad :) Nu ska jag stretcha mina ben ordentligt, ta en dusch och äta (falsk) sjömansbiff till middag :D

Det är jävligt fint när löpningen bara rullar på! Längtar till att känna så igen!

*kl*

Min vecka slutade p 7 h 30 min. Tre spinpass (60, 70 och 120 min) lite löpning och två långa, raska promenader. Så jag kan nöta på med konditionskrävande grejer trots pollenhelvete, men be mig inte lyfta en hantel för då dör jag... :p

Veckans träning innehöll nästan 24 km löpning uppdelat på fyra pass (varav ett på löpband), ett pass helkroppsstyrka samt lite cirkelträning, yoga, ridning och promenader. Hade jag fått till ett till pass styrka hade det varit toppen men jag är jättenöjd :)

Mal på du bara, det är inspirerande när det går bra för andra! Du är så jäkla duktig!

KL

Jag har en välförtjänt vilodag idag men var ute på en liten promenad vid lunchtid. Har haft jobbigt ont i ryggen sedan basketträningen i torsdags och fick avbryta löpningen igår p.g.a. detta vilket känns jättetråkigt. Det är inte konstigt någonstans egentligen - med min rygg "borde" jag få såhär ont varje gång jag går/springer en längre tid rakt upp och ner liksom, och att spela basket är rena självmordet för ryggen - men jag har varit bortskämd med att det ändå funkat riktigt okej. Fram tills nu då. Nåja, all annan träning kan jag genomföra nästan helt problemfritt, så jag klagar inte!

Veckan blev såhär:

Måndag: 20 Minute Bootcamp följt av 20 Minute Abs Attack på gymmet. Gick strålande och var mycket skönare än sist jag körde samma pass-kombo. Den kör jag imorgon med hade jag tänkt!
Tisdag: Vila - förutom 5 km transportpromenad.
Onsdag: Metafit samt 20 minute Abs Attack. Gick bra, men det var en annan instruktör på Metafit och programmet vi körde var inte riktigt lika roligt som det förra.
Torsdag: 40 min armar & axlar och sedan basketträning som jag fick avbryta efter en timme. Jobbade dock hårt under den timmen, så det kändes helt okej att sitta som åskådare den sista halvtimmen. Blev även 7 km transportpromenader.
Fredag: Metafit samt 20 Minute Abs Attack. Svettades bort typ hela min kroppsvikt och var rejält mör efteråt - framförallt i bröstmusklerna och sidomagmusklerna.
Lördag: 1 km löpning på löpband och sedan 50 minuter benpass på gymmet.
Söndag: Vila.

Jag är jättenöjd med mängden träning, men kände att det blev lite enformigt då Bootcamp och Metafit är lite liknande varandra och jag körde detta följt av Abs Attack tre dagar. Men jag hade roligt och det funkade bra med schemat, så det fick bli så den här gången! Veckan som kommer ska jag dock försöka planera och fokusera träningen lite mer så att alla muskelgrupper får sin beskärda del.

Jag säger som de andra; mal på så mycket du bara vill! Du är fantastiskt duktig och det är så roligt att läsa om hur du ständigt överraskar dig själv med vad du kan! Jag blir nästan lite avundsjuk! Eller okej, jag blir avundsjuk! ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 135
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V