Sv: Beach 2014 del V
kl
Min vecka:
Måndag: Ridning, blev avkastad

.
Tisdag: 46,5 km cykling (landsväg och grusväg), 1 h 53 min.
Onsdag: 1 h mountainbike på stig. 42 min cirkelträning.
Torsdag: Jobbpendling på cykel! Grusväg och asfalt. Jag valde den plattaste men längsta vägen både dit och hem och den är 27,7 km enkel resa. På morgonen brukar jag ta det rätt lugnt och lyssna på P1 (det tog 1 h 12 min). Hem körde jag 5 stycken 4 minutersintervaller och då tog det 1 h 5 min.
Fredag: Morgonlöpning, backintervaller. Totalt 7,6 km. Tänkte cykla velodrom på kvällen men bröt passet efter 30 minuter då ett gäng norska ungdomar som var där och cyklade var så jäkla störiga. Körde hem och slängde mig ut i regnet med pannlampa i löparskor istället för att göra mig av med lite aggressioner, totalt 7 km.
Lördag: Vila
Söndag: Distanslöpning terräng, 16,6 km. 55 min styrketräning.
Jag är nöjd med veckan! Hade jag inte trillat av hästen hade det nog blivit ett till löppass men jag är glad att jag kan springa obehindrat nu. Nöjd med två vilodagar och en total veckomängd på drygt 10 h, det känns lagom

.
Filmade lite från dagens träning: hängande styrkeryck + ryckböj. Böjen är perfekt rörlighetsträning för höftböjare och vader. Jag är inte så mycket för stretching men upplever att jag håller mig skadefri så länge jag kör den här typen av träning som komplement.
http://www.youtube.com/watch?v=dJzgUJX9jCQ