Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Jag är peppad som FAN men ändå helt sänkt på grund av pollen. Väldigt delade känslor alltså. :D

Jag känner precis samma sak. Men nu snöar det, tror jag iaf. Det är snö ute :( Så idag är en rätt bra dag rent pollenmässigt.

*knapp*
Förra veckans träning är jag nästan nöjd med:
4st ridpass, 2st gympass. Hade gärna velat ha ett löppass med. Men jobbade 6dagar den här veckan så jag får vara nöjd. Maten har gått bra hela veckan och åt 10 godisbitar i lördags kväll efter jobbet. Men det är okej. :) Idag ska jag till gymmet. Det är min plan. Fast vila ligger högt upp med. Jag ligger fortfarande på soffan och njuter av min lediga måndag. Imorgon är det dags att arbeta igen :(

kl

Om det är fler än jag som är hemma nu så slå på fyran! Dom pratar om olika kryddor och deras positiva effekter på kroppen. Himla intressant!

Vad de än säger så hoppas jag att de säger något om att kanel är rena mirakelkuren mot förkylning, för jag vaknade med skrovlig hals och åt kanel till frukostgröten...:p Kände av det lite smått igår också, men vet hittills inte om det bara är att jag är lite torr och irriterad i halsen eller om det faktiskt är något som håller på att bryta ut. Var klok och förnuftig och avbokade Bootcamp idag i alla fall och tänker köra ett lugnt armpass samt Abs Attack istället, blir inte lika flåsigt och ansträngande för lungorna som Bootcamp hade blivit.

För övrigt är jag jätteirriterad på hur himla morgonpigga och snabba folk på mitt gym är - bokningen till fredagens Metafit öppnade kl 06.30 idag och när jag var inne 07.15 och skulle boka så var alla 20 platser tagna. På 45 minuter. Mutter mutter...

Ang kanel så sa dom i alla fall att det bl.a. hjälper mot magsår. Dom skulle lägga upp nån artikel om detta sen, kan leta upp länken och klistra in den här i tråden :)

Se där, då slipper jag ju i alla fall det om inte annat! ;) Du får hemskt gärna flika in artikeln sedan, det låter intressant!

KL

Nu har jag fått nya sulor! Återstår att se om det blir nån skillnad i kroppen. Det gör i alla fall ont i fötterna att plötsligt ha en massa stöd. :p Tror jag ska komplettera med ett par mindre framöver som inte täcker hela sulan då det är större chans att jag kan ha sulor även i lite nättare skor då. Återbesök om två veckor, då ska vi diskutera fortsatt träning lite mer och effekten av sulorna.

Tack! Chili/cayennepeppar och ingefära framstår ju som värsta mirakelkryddorna som är bra för allt, fast man ska nog ta det med en nypa salt (höhöhö) det här också. Intressant läsning i alla fall, även om jag måste klaga lite på språkkunskaperna/noggrannheten hos den som skrev texten...:p

I programmet sa dom även att det är relativt stora mängder som krävs av de flesta (som fettförbränningsfunktionen hos cayennepeppar), vilket artikelförfattaren inte upplyser om :/
Ingefära har man gett till cancerpatienter och konstaterat att 40% av de i testgruppen mådde mindre illa än kontrollgruppen, så det verkar ju fungera även i normalare doser :)

Det var en känga som hette duga! Men jag håller med. Träningshetsen som råder just nu är inte hälsosam. Att drivas av normer eller ångest känns inte som hälsa.

Bra rutet, må jag säga!

:bow:

Sånt där gör mig tacksam att jag inte kan dras med i "träna för att bli snygg"-hetsen, jag har alldeles för stor hudkostym för att nånsin kunna få en tight rumpa eller platt mage (om jag inte opererar mig). Jag har accepterat min lott i livet; jag får träna för att vara frisk, stark, sova bra, få äta mer, orka mer och förhoppningsvis leva längre. :p

kl

Jag trotsar vinden och min hosta och ger mig ut på en kort och lugnt löptur. Orkar inte att bara sitta inne!

Jag ropade nog hej lite för tidigt. Ont i halsen i morse med och sedan jag steg upp i morse har jag längtat efter att få få o lägga mig igen: så jäkla trött.

Men imorgon är jag ledig, ska sova länge och sen kanske ta ett lugnt pass på gymet!

Det var en känga som hette duga! Men jag håller med. Träningshetsen som råder just nu är inte hälsosam. Att drivas av normer eller ångest känns inte som hälsa.

Bra rutet, må jag säga!

:bow:

Sånt där gör mig tacksam att jag inte kan dras med i "träna för att bli snygg"-hetsen, jag har alldeles för stor hudkostym för att nånsin kunna få en tight rumpa eller platt mage (om jag inte opererar mig). Jag har accepterat min lott i livet; jag får träna för att vara frisk, stark, sova bra, få äta mer, orka mer och förhoppningsvis leva längre. :p

Haha, riktigt bra skrivet:D

Det är min fantastiska vän Lisa som är författarinnan :). Tassetass: du är ju verkligen inte ensam om att ha de målen, jag tycker att i alla fall 90 procent av de som skriver i den här tråden verkar vara på samma nivå (så även jag; som har haft kroppen de strävar efter i den där serien och då mådde skit).

kl

Ingen risk för överträning här inte. Fick precis hem en kallelse från sjukhuset med hela tre tider: måndag, fredag, måndag. Och där emellan får jag inte svettas eller duscha hela kroppen, för jag ska ha aluminiumpluppar på mig som kan ramla av då. Alltså seriöst, det är evigheter!
Det står även att jag ska ha byxor med mig till första besöket :rofl:
Men om det kan leda till bättre hälsa och därmed mer kontinuerlig träning i framtiden så är det helt klart värt det! :bump:

Är dock lite orolig för hur det ska gå med min idrottsprövning om jag inte börjar öka upp träningen snart :/

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 163
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 138
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka