Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

OJ det är inga små sträckor du springer! Jag saknar ett bra löparspår här där jag bor, det finns Bokskogen som är lite kuperat, men dit är det 2mil enkel väg, så inget jag åker till flera gånger i veckan. Gillar inte för mkt asfalt. Någon som känner till något bra spår i Malmö trakten?

OT. sitter på jobbet nu och vi har frukansvärt goda chokladpraliner här, hur lär man sig att bara ta EN?!?!

6bc0e884ae9611e3a1cd0a6ea6ffa675_8.jpg

Men vad tusan!
Du måste ju varna innan du lägger ut såna bilder :D

KL

I dag vet jag inte riktigt om eller hur jag ska sporta. Jag fryser och surar. Mina benhinnor är arga igen och jag orkar snart inte med dem längre. Ska möta upp löpcoachen för att studera mina gångarter i morgon under lunchen och se om det finns något vi kan göra med tekniken innan jag blir triangelmärkt...

/Eder ponny

*knapp*

Så! Dagens beachighet är avkarat, yoga 10minuter, ridning ca 40min och gym 75min. Så! Nu proteinpåfyllning och dusch så småningom. Ledig dag men inte mkt till vila. Tur att jag vilade igår :)

Jag "råkade" äta upp en 100g chokladkaka all by myself efter lunchen......

Mina fotleder gillade inte att jag sprang i fredags och igår. Har gamla skador i båda och det behövs inte mycket innan dom blir skrot. Brukar springa med fotledsskydd och har funkat jättebra men jag hittade dom inte nu så då slarvade jag! Fy mig! Ska inte göra om det misstaget, tur jag har kontorsjobb så jag inte behöver röra dom för mycket. Ska hämta en balansplatta efter jobbet och börja träna upp fotlederna så jag inte blir helt handikappad.

Jag beklagar också. Välkommen till tråden, hoppas vi kan stötta dig. Det är världens bästa människor i den här tråden. Som en liten bukefamilj :)

Bli inte besviken på dig själv för att det blev så med chokladen. En chokladkaka är inte hela världen, du måste vara snäll mot dig själv och ibland vill kroppen eller sinnet ha något gott, och det är inget fel med det om man känner att det är man själv som väljer och har kontrollen. Om du känner att du egentligen inte ville äta den så ta lärdom av vad det var som fick dig att äta den idag och försök applicera det på nästa gång du känner så.

Jag är ledsen och trött idag, hade sådan fruktansvärd ångest igår kväll att jag tog för mycket tabletter och mediciner igen :( Däckade totalt och lyckades inte ta mig upp ur sängen på morgonen när hunden väckte mig. Alltså inte så att det var svårt att ta sig upp utan det gick verkligen inte. Kunde inte styra min kropp. Så hunden fick vänta ett tag, tur att han är så duktig på att hålla sig och att han vet när hans matte mår dåligt och känner av situationen. Han borde inte behöva göra det men samtidigt blev det inte jätte sent vi gick ut iaf så det var förhoppningsvis inte jätte synd om honom även om jag kände mig som världens sämsta matte :( Gick och la mig direkt när vi kom in och satte klockan på halv elva för att jag inte skulle sova bort hela dagen. Det var svårt att ta mig upp även då.

Idag är det agility, har promenerat en del redan och går alltid en uppvärmningspromenad med hunden innan och sen efter för att han ska varva ner och inte bli stel så det kommer bli en del aktivitet. Agilityn håller på 1,5 timmar och även om just jag inte kör hela tiden utan att vi turas om kommer det bli massor springande. Det är så dumt för agiltyn är mitt i mina mattider så jag kommer missa middagen, hoppas jag hinner få i mig den när jag kommer hem så jag inte blir utan en måltid just den dagen då jag rör mig som mest. Borde tycka att det ska bli roligt och säger det till alla men jag känner mig helt tom, har inga känslor alls för saker så jag kommer bara åka dit för att jag "ska".

Bli inte besviken på dig själv för att det blev så med chokladen. En chokladkaka är inte hela världen, du måste vara snäll mot dig själv och ibland vill kroppen eller sinnet ha något gott, och det är inget fel med det om man känner att det är man själv som väljer och har kontrollen. Om du känner att du egentligen inte ville äta den så ta lärdom av vad det var som fick dig att äta den idag och försök applicera det på nästa gång du känner så.

Nej jag har faktiskt inte dåligt samvete över att jag åt chokladkakan :) Äter sällan godis under veckorna, någon enstaka gång bara och jag rör på mig så pass mycket så den märks inte. Värre om jag gör så varje dag däremot :p

Vad bra, låter som att du har ett bra och friskt tänk :) Det är kanske bara jag som nästan alltid kopplar ihop godis med att man får ångest eftersom jag får ångest av att äta, och då blir jag orolig att andra också känner så. Jag är kanske dock inte den rätta mallen att utgå ifrån :p Inte för att det är något fel med just godis eller annat snacks, jag tycker alla får äta vad de vill och att man inte ska förbjuda sig saker, utan jag får ju ångest för allt jag äter.

kl

Precis hemkommen från sjukgymnast och sjukhuset.
Sjukgymnasten fick höra om mina nya symptom och klämde massor på knän och ben. Hon var oerhört konfunderad över varför det smärtar så otroligt på utsidan, nedanför knät när man trycker mitt på framsida lår eller på insidan av knät. Det finns ingen logik i det hela. Men hon körde laser på båda knäna och sa att vi kan ju försöka och se hur det går. Fick mitt nya träningsprogram också, men får inte börja med det förrän dom här smärtorna är borta.

Sen blev det sjukhusbesök. Där tog vi nya blodprover samt klistrade fast en jäkla massa aluminiumkoppar på min rygg. Skulle tro att det är sisådär 40 st. Hela min rygg är en enda stor tejpbit just nu.

Träningsförbud i en vecka är det som gäller nu. Inte kul alls, känns som om mina nyfunna magmuskler kommer förintas under den tiden. Men det är väl bara att hålla tyst och acceptera.
Eller ja. På söndag är det första poledancepasset, så där tänker jag vara med. Men försiktigt. Det lär ju inte bli så värst avancerat, tungt eller svettigt första gången, antar att det blir ungefär dom det provapåpasset jag var på och i så fall ska det inte bli några större problem. Knäna belastas inte och någon ryggsvett lär det inte bli, så då gör det ingen skillnad

Att äta kommer bli svårt då det inte är någon "trygg och säker plats" och i ett sammanhang då det är rörigt omkring mig. Klarar t.ex. inte att äta samtidigt som det är ljud i ett annat rum, radion är på, någon pryl ligger fel, en låda står lite på glänt, det är fel bestick eller fel skål, solen skiner på fel ställe eller folk traskar runt omkring mig eller i lägenheten. Har massor av tvång kring det där. Jobbar dock på det! Vatten kommer dock medtas, det lär gå åt när man kutar runt där :D

Alltså din hjärna! Herregud vad många fällor och regler, det är ju inte klokt. Hoppas att du har skrivit ner alla och att du kan skratta åt dem om några månader när du är frisk ;)

Kan du i alla fall dricka saft eller näringsdryck?

Du kan inte ta med t.ex. ett äpple skuret i bitar? Då skulle du kunna utmana dig själv om att äta en bit när du är där (kanske inte mitt bland folk och ljud, men under uppvärmning och/eller nedvarvning av hunden)

Från måndag får jag i alla fall träna överkropp. Sen beror det på knäna. Men jag ska i alla fall försöka göra en del av övningarna, för knäna blir inte bättre av att jag tappar muskelstyrka, så till viss del måste jag träna genom smärtan. Just nu är det dock omöjligt (samt att jag ju inte ens får träna med sånna här smärtor när vi inte vet vad dom beror på).

Tur att jag har massa jobb att koncentrera mig på. Jobbar långpass tisdag, onsdag, torsdag. Sen tror jag att det får bli en skrittur på medryttarhästen på fredag, följt av mattepluggande. Hon behöver ut och lulla och jag måste sysselsätta hjärnan på flera sätt för att inte bli galen. Ledig på lördag också, då får det bli allmänt plugg inför högskoleprovet (det närmar sig nu!). Och på söndag blir det som sagt poledance, sen får vi se vad mer jag fyller den dagen med, inte säker på att jag orkar plugga flera timmar ännu en dag i sträck (men jag har lånat hem massa biblioteksböcker, så jag har att göra ändå!). Så den här veckan ska nog gå ganska bra ändå :)

I bland kör jag någon form av konditionsträning innan frukost, det beror på hur hungrig jag är när jag vaknar. Är jag hungrig = frukost före träning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 162
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma