Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Funderar på att försöka gå upp och springa på morgonen innan jobbet :) Äter aldrig frukost hemma utan tar med ett par smörgåsar till jobbet och äter där. Är grymt morgontrött så vi får väl se om det stannar vid att vara en idé bara ;)

Det har hänt ;) men jag gillar inte att vara helt tom i magen när jag tränar, så jag brukar äta en banan och dricka ett glas vatten för att få igång kroppen innan jag byter om och ger mig ut! Tycker det är jätteskönt att ha träningen gjord så tidigt på dagen, men tycker inte det är jätteskönt kliva upp ur sängen :P så det händer inte allt för ofta.

KL
Äntligen är praktiken över och idag börjar jag officiellt skriva min c-uppsats! skönt att kunna styra över sin egen tid lite mer. Men vet faktiskt inte om jag orkar gå iväg och träna ikväll, har varit i skolan hela dagen och känner mig sliten efter en intensiv helg i stallet och fest. så kanske hoppar över idag och försöker få in fler pass under veckan istället.... vet inte om jag egentligen är sååå trött som jag känner mig just nu, tror jag mest försöker hitta på ursäkter att slippa gå... :meh: men jag är verkligen inte sugen... svårt...

Alltså din hjärna! Herregud vad många fällor och regler, det är ju inte klokt. Hoppas att du har skrivit ner alla och att du kan skratta åt dem om några månader när du är frisk ;)

Kan du i alla fall dricka saft eller näringsdryck?

Ja min hjärna är ett kapitel för sig, ingen som riktigt fattar sig på den :p Jag tar in för mycket intryck hela tiden och har svårt att stänga ute saker. Väldigt bra i skolan när jag kunde memorera flera hundra sidor utantill och kunna allt som stod där men inte lika roligt i mina hypomana perioder då allt blir så starkt att jag blir rädd för bussar, cyklar, starka ljus osv. Och inte så roiigt när ätstörningen tar över och styr och ställer, eller när alla känslor blir dubbelt eller trippelt så starka mot vad situationen kanske skulle motsvara. Det är därför jag så ofta tar för mycket tabletter som jag skrev om innan, för att stänga av hjärnan ett tag, få lite lugn. Gör det inte för att dö utan bara få vara ifred ett tag. Klarar liksom inte ens av att en strumpa känns mot tån, en lapp i en tröja ligger mot huden, en söm i en t-shirt eller vad som helst. Mycket ljuskänslig också och har varit sen jag föddes enligt mina föräldrar. Alltid varit ett ganska oroligt och känsligt barn också.

kl
Äntligen känner jag mig lite friskare. Kommer jobba imorgon men blir trött jättefort. Nåja, hoppas på att kunna komma igång med träningen i slutet av veckan eller så. Har nästa PT-möte om en vecka och funderar på om jag borde flytta på det. Har bara hunnit med att köra igenom träningsprogrammet 2 gånger eller nåt :/ Vad är bäst tro?

Tydliga tecken på rastlöshet är för övrigt att sortera (och radera!) massa dokument på datorn (för första gången sen 2011 som det verkar :o) och få en massa organisationsarbete gjort.

Brukar du ha svårt att ta dig iväg?

Om du är trött och inte sugen mår du förmodligen bättre av att stanna hemma. I alla fall förutsatt att du är inne i en bra rutin i övrigt och inte behöver "pressa" dig lite för att ordna upp vanorna, om du förstår hur jag menar?

Någon här som löptränar på morgonen innan frukost?

Det händer lite då och då att jag gör det. Första gångerna var det pest och pina, jag är van att äta direkt jag vaknar i stort sett, men jag har vant mig och nu är det inga problem! Kanske att jag inte kör de tuffaste passen på fastande magen, men annars går det fint! :)

Skönt att du mår bättre! Jag tycker man mår så bra efter att man tagit itu med sådana där saker som du gjort, inget går upp mot lite ordning och reda :p

Ja, det har hänt men inte ofta. Jag mår pyton innan frukost och förbannar alltid mig själv när jag får för mig att springa innan frukost:D

Idag har jag gymmat i 45 min, ben blev det idag och efteråt kände jag mig helt upprymd och glad, fantastiskt! :)

Fengur: Jag springer innan frukost ibland och tycker inte det är något problem. Brukar dock inte köra särskilt hårda pass då utan bara ligga och mala lite. Intervallpass kör jag inte på morgonen:D

*kl

Gymet gjort direkt efter jobbet. Lite marklyft och baksida genomjobbat + militärpressar. SÅ MYCKET FOLK måndagseftermiddagar men satte igång hardstyle på riktigt hög volym i lurarna och bara körde på så det var ganska lugnt ändå;) Var sjukt trött vid 14-15 tiden men åt lite kaka och drack 2 koppar kaffe vid 15 och sen piggnade jag faktiskt till:D

Jag har sprungit några gånger innan frukost och visst fungerar det, men jag springer bättre på eftermiddagarna så jag gör hellre det :)

Nu ska jag snart iväg och försöka knipa åt mig en drop in-plats på Body Pump-releasen på gymmet. Hoppas på att få en plats! :D

kl

Minns ni att jag var lite nere nyligen för att det gick så dåligt att rida? Min superbra vän fick mig ju på bättre tankar och idag fick jag rida på hennes fina häst! Hade vännen som ridlärare och det gick jättebra, så himla roligt! Bara fokus på sitsen och väldigt basic grejer. Nu fick jag lite självförtroende tillbaka :)

Har än så länge bara tillgång till film med dålig kvalitet men jag lägger in den här i alla fall :p
https://www.youtube.com/watch?v=rYaOxLTOaLU&feature=youtu.be

Sorry för lite OT :D

kl

Allergitest pågår. Jäkligt glad att det görs nu när man fortfarande har jacka på sig utomhus :D
2014-03-2420194809.jpg

Men tejpfanskapet stör mig rejält, vill rycka av det redan nu. Får göra det på onsdag eftermiddag, hur i hela friden ska jag nå dom där tejpbitarna själv?!

Nä, jag ska ta av dom på onsdag eftermiddag, sen ska resultatet läsas av på fredag morgon och måndag morgon. Så jag får inte duscha ryggen eller svettas under den tiden för då finns det risk att strecken dom ritat försvinner (jo men tjena, när dom ritade på mina knän för operationerna så tog det en månad innan det var borta) trots att jag då försökte gnugga bort det med tvål

Du har ju tränat på rörligheten i axlarna och kan greppa händerna bakom ryggen, tror du får av dig tejpen finfint. :)

Jag har fortfarande träningsvärk i insida lår efter ridningen i fredags. Jodå! Går bra nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 342
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 162
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 345
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31