Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

Bara gå in på "Challenges" och sedan "Create". Och nej man behöver inte vara nån specialmedlem, vad nu det är ;)

Haha, tänkte ifall man behövde betala för att få tillgång till vissa saker. Det var det jag menade med specialmedlem ;)

Ska se om jag får till en utmaning sen. Tänkte köra en med min syster :)

Vad är det för storlek på cykeln och vad ska du ha för den? ;)
Nä den är säkert lite dyr för mig, men jag vill passa på att ställa en fråga till en rutinerad! 26" eller 27.5"!?!?!?!? :D Jag är ju 160 cm kort, 26 känns himla smidigt men har hört att större hjul kan passa en nybörjare bättre eftersom de kompenserar dåligt teknik lite över hinder.

Då är nog cykeln lite för stor för dig, jag är hela 176 cm i strumplästen :).

Vad är det för typ av cykel du söker? En heldämpad eller en hardtail? Jag tycker att hjulstorleken spelar störe roll på hardtails, har man dämpning bak så sväljer detta rätt mycket av ojämnheterna. Mitt tips är att testa olika cyklar och välja den du får bäst känsla av! Stirra dig inte blind på hjulstorleken, skillnaden mellan 26 och 27.5 är egentligen rätt liten. Cykelns övriga geometri kan göra större skillnad mellan olika modeller än just hjulstorleken.

Har ett tips till er som tar med er kvarg/liknande. På willys hittade jag en liten rund plastburk, från nordiska plast, som rymmer 250 ml (det märket finns även hos coop och ica, så kanske de små burkarna finns där med). Passar perfekt för att skopa över kvarg från en större förpackning och blanda med bär för att ta med sig! 10 spänn gick den på, helt klart värd det!
[/IMG]

Jag har precis upptäckt stora fördelen med tomma glasburkar med skruvlock! Läcker inget oavsett hur mkt man rör på väskan eller så! :)

Sjukt snygg cykel med färgen! Och intressant att läsa kring SPD, tycker det hjälper till rätt bra med rundtramp i uppförslut men det där med att få fart uppför... jaja, fick lite mer tips när vi var ute med tränarna, så ska nog greppa det snart! =)

Men fint med prioritering med hästeriet! Vissa cyklar ju med hästen brevid, kanske vore nåt? ;)

Ang hjustorlek så har jag 26 (som jag gillar) o cyklade med massa folk med 29 i helgen.. Märks ju att de har större hjul på platt asfalt då de snabbt rullade ifrån mig... :D men i skogen var det ingen skillnad, så beror ju lite på vilken typ av terräng man vill köra också och om hastigheten har någon stor betydelse :)

Sjukt snygg cykel med färgen! Och intressant att läsa kring SPD, tycker det hjälper till rätt bra med rundtramp i uppförslut men det där med att få fart uppför... jaja, fick lite mer tips när vi var ute med tränarna, så ska nog greppa det snart! =)

Men fint med prioritering med hästeriet! Vissa cyklar ju med hästen brevid, kanske vore nåt? ;)

Uppför är SPD helt klart en fördel! Jag tror att man ska bestämma sig för ett pedalsystem och träna med det tills man är bekväm med det. Sen byter man till det andra för att få en utmaning och så vips behärskar man båda :).

Jag red ingenting alls på åtta år innan jag började igen förra året men cyklade massor, så jag känner att hästeriet ska få en chans att vara heltidssyssla och se hur jag trivs med det. Kommer dock ha kvar hela fyra andra cyklar (varav en heldämpad 29er MTB) så sluta cykla helt kommer jag ju inte att göra :). Kanske får lära pålle att springa efter cykeln som konditionsträning, haha.

Eftersom min trötthet bara blir värre och värre och snart är i nivå med eller ännu värre än när jag vägde 13 kg mindre så ringde jag till vårdcentralen för att se om jag kan få ta några prover och se om jag har någon/några brister jag kan fixa till. Men sjuksköterskan enda råd till mig var att gå upp några timmar tidigare. Jag förklarade en än en gång att det ju är det som inte går, både fysiskt och psykiskt är jag för trött, jag kan inte ta mig upp ur sängen. Fram till halv tre på dagen är jag helt borta och slut, klarar knappt att gå med min hund, går som i en dvala. Sen har jag några timmar då jag klarar att sitta upp men fortfarande är trött och sen är det kväll och jag bara längtar tills jag får lägga mig.

Och senaste dagarna har jag blivit väldigt deppig igen, allt känns jobbigt. Jag har så dåligt självförtroende så jag förstör för mig själv på agilityn, jag har så höga krav att jag inte kan bli nöjd. Är så ledsen att det är svårt att peppa hunden som blir osäker och inte alls vill träna :( Pratade med instruktören och frågade om det är någon idé att jag fortsätter för att vi inte klarar det, men hon tyckte vi är duktiga, att han är fokuserad på mig, att vi klarar alla hinder och att det märks att min hund klurar på mycket och tänker mycket och att han känner in varje liten sinnesstämning hos mig för att vi är så nära varandra. Hon vill inte förlora oss sa hon, hon vill att jag ska gå kvar. Får försöka hänga i ett tag till, måste jobba med mina krav på mig själv. Och acceptera att varken jag eller hunden inte alltid kan vara på topp, pigga, snabba och glada.

Kl

GE MIG STYRKA ATT STÅ EMOT ALLA KAKOR OCH ALLT GODIS!
"Tvingades" baka till ett möte och mamma kom samtidigt på att hon skulle baka morotskaka. Ätit bakverk hela helgen och fram till nu känns det som. Hur lär man sig ätt äta lagom eller stå emot helt? Det går bara inte!!!

Träningen är dock helt ok. Jäklar vilket tryck man får i benen av morotskaka ;)

Qelina: Men tar inte du ganska mycket tabletter på kvällen mot ångest osv? För i sånna fall kanske det är det som hänger i dagen efter? Hoppas det vänder snart i alla fall för det där låter ju inte alls kul:(

*kl

Snabbjogg efter jobbet idag på 3,6 km i 5:45-tempo. Blåsigt och regnigt så inget höjdarväder direkt men det gick det med;) Kände mig stark i lungor och kropp idag så det var en riktigt göttig känsla! Hade gärna sprungit längre men tar det ju lugnt med mina benhinnor... :cautious:

Har med lite envishet de senaste veckorna lärt mig att gilla keso:D Åt precis ett underbart gott mellis med skivad kiwi och apelsin tillsammans med keso och kanel:d Nice med lite extra protein och mättnad till frukten! + bra deffmat;)

Hur äter du nu? Kan det vara så att du ökat aktiviteten (tänker på träningarna med hunden) men inte ökat maten samtidigt, och att kroppen därför inte orkar?

Andra dagen med kaloriräkning, typ. Haha.
Idag har jag enbart räknat frukosten då jag var tvungen att köpa mat, och sambon gjorde kvällsmaten. Men inga muffins på jobbet, inget godis, och ridning på det! Så det känns fint. 1,3 kg borta sen igår - tur det var mest vätska det som kom i helgen :p

*kl*
Sista kvällen på semestern nu. Jag börjar bli trött ;)men jag har hunnit med en joggingtur längs havet och sju ledarledda pass. 3 Blue Balance, 2 core, 1 cirkelträning och 1 cardio. Varje pass var minst 30 min. Det är jag väldigt nöjd med att ha genomfört! :)
Imorgon ska vi bara bada lite och sen flyger vi hem!

Alltså den är så fin och jag är så sugen på en sån cykel. Men med lite verklighetsförankring inser jag att den inte kommer att komma till sin rätt hos mig. Jag bor i södra Skåne. Vill jag cykla i skog måste jag ta bilen. Den skulle dock vara helt perfekt när jag hälsar på pappa i bergslagen. Vilket händer typ en gång om året. Så jag får fortsätta sukta och försöka övertala sambon att flytta till en mer mtb-vänlig del av landet... för det är ju så kul!

Ska ha en hardtail. Är nybörjare men vill mest cykla i skog, lär inte bli så tekniska stigar till en början men på sikt vill jag cykla mer tekniskt :) Velar mellan 2 stycken, en Scott dammodell 27.5" och en Spezialized 26". 26an känns bra mycket smidigare och lättmanövrerad. Har en tendens att känna mig liten på cyklar, en vanlig typisk damcykel tycker jag är lite läskig att cykla på :o så stor och klumpig.
Tyvärr har de flesta butiker slut på de cyklarna jag vill ha :meh: har inte fått svar på det mail jag skickat om beställning heller... Börjar tappa tålamodet! HUR jävla svårt ska det vara att köpa en satans cykel i denna stad!?!? :banghead:
Såna utbrott har blivit rätt frekventa under senaste veckan :D

Om 26:an känns bäst så tycker jag att du ska ta den! Man ska komma ihåg att mindre hjul är lättare = känns smidigare att baxa runt, precis som din upplevelse säger. Uppsala är en superfin cykelstad, jag bodde där i fem år innan jag flyttade till Dalarna och har cyklat typ överallt :). Lunsen är min favoritskog men den är rätt teknisk.

Jag är så jävla imponerad! Fan vad bra jobbat på en semestervecka!
När jag var på semester drack jag öl, tog en löprunda och typ två promenader :p Haha

Alltså ååååh det ska bli skitväder imorgon och jag hade tänkt cykla :P. Funderar på om jag fixar backintervaller i 0-gradigt, blötsnö och snålblåst. En timme borde man väl mäkta med? Har varit förkyld också så jag vet att kondisen inte är på topp... Det blir gym framåt kvällen men jag har möjlighet att jobba hemifrån imorgon och då tycker jag om att ha en lunchträningspaus eller dylikt någonstans mitt på draget. I-landsproblem.

Tack! Men det rättfärdigar nog inte allt jag stoppat i mig under veckan ändå :D all inclusive är farligt ibland :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 188
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 152
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Israel vs. stora delar av världen
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur