Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del V

*knapp*

Jag dör träningsvärksdöden i min mage. Fick knappt av mig tjocktröjan ikväll, och jag har på mig en sportbh eftersom jag red på dagen. Hur f-n jag ska få av den är en spännande fråga. Får knappt upp händerna över axlarna för det gör ont i magen. Hur lyckas man lixom?

Måste varit liknande det jag kände i söndags kväll. Men det är ju typ bevisat att socker och dåliga kolhydrater förvärrar depression så det är väll inte så konstigt att man blir sugen på det vid en sån "attack" fram med avokadon och kycklingfilén bara :)

Förövrigt har jag sprungit idag!
Nytt PB på milen, förra veckan sprang jag som sagt min första mil på över 1år på 56.03 och idag 53.25 Kändes faktiskt inte jobbigt, tittade på Ryttareliten samtidigt så det gick undan :D

Haha fan vad härligt! Man märker verkligen hur mycket man använder sina magmuskler till vardags när man har sådär grym träningsvärk.

Kl
Sitter som bäst och äter en macka innan jag ska ta tåget in till stan. Oktistligt tidigt på en ledig dag. Men vad gör man inte för att få testa bodybalance? ;)

Kl

Nu ska jag tvinga mig upp ur sängen och bort till gymmet. Fan vad jobbigt det kan kännas. Wäääh!

Ett halvt kg ner på en vecka, bra! (kan iofs lika gärna vara vatten) Men jag tror inte jag orkar mer:p Jag saknar att ha kraften jag får av mat. Hur ska jag orka träna och springa om jag inte har någon energi?

Ja upp nu och iväg. Du kommer känna dig grym efteråt :) Jag har gym som väntar på mig imorgon em.

*knapp*
Idag blir det ridning innan jobbet. Just nu håller jag på att göra lite kesoplättar så jag har till lunch i bilen tors+fre slutar 12:30 och ingen lunchrast och vill gärna ha något att äta direkt när jag slutat som går att äta i bilen. Jag tror det blir bra. :) Måste hitta någon form av middag till kvällen med... hmm...

KL

I morgon och på fredag ska jag vara i Stockholm.
Jag kommer hänga på Rosa skrot en del och ha några stunder över.

Är det någon som vill umgås lite?

Testa att öka på maten lite grann, fundera på om du kan hitta mer mättande alternativ för samma kalorier. Det är ingen vits om du inte orkar träna, eller blir på dåligt humör. Då är det mer värt att ligga något kilo plus och ha ork och kraft att träna och göra roliga saker! Tycker jag ;)

Ska ut o cykla på torsdagskvällen men om du är sugen på lunch på fre o kan ta dig mot city/odenplan så vore det kul att ses! =)

(har flexibel lunch mellan 11:40 o 14:00

Blev typ 55 min på gymmet och allt kändes mycket bättre bara jag kom dit! :)

Kl

En snubbe höll på att förstöra mitt pass, haha. Han tog stången när jag tänkte köra marklyft, och hade den huuur länge som helst!! :p till slut gav han sig så jag hann köra 4x8 :) Annars hade jag gått därifrån och varit sur, haha.

Är ju inte kul att gå runt och vara hungrig ju :p
Så öka lite som Zass säger, eller se till att fokusera på vettig mat och träning och skit i att räkna :)
Du har en grym kropp hur som! :)

Jag är inne på dag tre med räkning. Blir dock svårt när någon annan lagat maten, särskilt när det är en fettgalning av rang. Bacon, fet korv, Creme fraiche och vispgrädde. Behöver jag säga att det inte blir mycket kalorier kvar till resten av dagen? :p
Dessutom ris till. Wääh. Men väldigt gott, såklart! Och så mängder av broccoli med!

kl

Tjoho, jag fick just pappret där det står att jag är godkänd blodgivare! Känns som en lottovinst typ, haha. Hb var 142 så där ligger jag ju långt över gränsen, men det står att mina järnvärden var på gränsen till för låga (24 μg/L, någon som vet vad μ står för i det här fallet?) och gränsen är 20 μg/L för kvinnor så jag kommer behöva äta järntabletter, samt ska inte lämna blod lika ofta som någon med högre järnvärden.

Det känns nästan som om jag har fått någon sorts friskhets-/kvalitetsstämpel :). Min kropp är stark och frisk nog för att jag ska kunna hjälpa sjuka eller skadade människor, det är ju fantastiskt.

Mikro antar jag, så mikrogram. Kul att du ska bli blodgivare :D Borde ta tag i det jag med men det blir aldrig av.

Mikro antar jag, så mikrogram. Kul att du ska bli blodgivare :D Borde ta tag i det jag med men det blir aldrig av.

För mig som är statistiker betyder μ medelvärde ;). Men mikro låter ju vettigt.

Vet inte riktigt varför jag blev så glad? Massor av människor är ju blodgivare. Kanske är det för att jag i gymnasiet hade urusla värden, ett skelett som höll på att kalkas ur p.g.a. svält och en allmänt ledsen kropp. Detta kändes verkligen som en seger faktiskt. (Skelettet har också fixat till sig - jag gjorde tre stycken bentäthetsmätningar med två års mellanrum och på den sista låg bentätheten inom normalspannet. Förhoppningsvis slipper jag därför bryta benen i tid och otid som gammal.)

Kastade för övrigt om mitt träningsschema idag och körde styrketräning på lunchen istället. Vädret ser ut att bli bättre framåt kvällen (inget regn) så jag sticker ut på cykeln då istället.

Testade en ny övning som var klurigare än vad den såg ut vid första anblick. Någon slags utfallsvariant som krävde mycket balans. Jag kör inte så tung styrka nu under sommar/höst när jag springer mycket, benen blir så trötta av det, men kombinerade balans- och styrkeövningar känns vettigt och lagom påfrestande.

https://www.youtube.com/watch?v=LMQYD-ZEZ94

Haha och jag blir förvirrad på statistikkurserna när det betyder medelvärde istället för att vara ett prefix :D

Underbart att din kropp verkligen är tillbaka nu, förstår att det känns som en seger :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 188
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 152
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 344
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Israel vs. stora delar av världen
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur