Beach 2014 del V

Status
Stängd för vidare inlägg.
@snow: härligt att det gick bra att lämna:)

Gymet i morse; bänkpress, pull-ups och hantelrodd. Bänkpressen gick bra, bröst är en muskel som var väldigt outvecklad på mig när jag började träna:angel: tar nu iaf 35 kg x 3 och sedan 27,5 kg 10 x 3 (+ ett set med 25 kg x 10 med). Hade nog klarat nån mer rep på 35 kg men är lite försiktig när jag tränar själv:)

Däremot tycker jag att det står lite stilla vad gäller utvecklingen i pull-upsen, funderar på att beställa ett sånt där gummiband, för det ena gymet jag går till har inte sådana och tyckte det kändes bättre att köra med gummiband än i den där maskinen..

@Trollunge har du frågat om de har band? På vissa ställen hänger de undan och man får dem när man frågar. Mitt gym har lite allt möjligt, har tom fått låna dragremmar där. :D

Åt lunch och sedan sprang jag till bussen. Nu är jag nästan framme vid gymmet och är sååå trött. Sova, ja tack. Hur ska det här gå, haha!

@FengurLaugar, jag funderar också på om jag reagerar på pollen i år, har aldrig känt av det innan, men hörde på nyheterna att det är en extremt aggressiv version av pollen i år, där många som aldrig känt av det förut reagerar. Jag är äcklig i halsen, och idag känner jag mig dessutom snorig. Inte sjuk eller trött för övrigt. Så, antingen är det pollen, eller så håller jag väl på att bli förkyld igen, för sådär 500 gången i vinter/vår.

Här blåser det precis lika äckligt mycket som igår. Funderar på vad jag ska roa mig och hästen med idag, för uppsutten träning känns lite risky när man nästan blåser bort.

@Kiwifrukt Det kanske är så. Mamma tyckte jag skulle prova allergitabletter och se om det funkar. Eftersom jag inte känner mig sjuk utan bara krasslig i halsen (dock inte ont i halsen) så jag ska nog ta och springa en runda i morgon kväll. Idag blir det ridning! :D

@FengurLaugar, prova och se om det hjälper, då kan jag också testa sen. ;) För det är precis så jag känner mig, konstig i halsen utan att ha ont, med lite, lite snuva idag.

@Emtherlia, här blåser också kräksmycket. Börjar bli måttligt trött på det.

Men idag får det vara värt det, för jag testade att löshoppa min ponnyskrutt idag endast för att det blåste så mycket att jag inte ville rida. Hon har inte löshoppats sen någon gång tidigt i höstas, och jag har aldrig varit ensam när jag gör det, men hon chockerade mig genom att sköta sig alldeles utmärkt. På de lite lägre höjderna behövde jag inte ens göra något, hon sprang så bra själv. Mot slutet fick jag springa lite också (ja, alla vet väl hur skönt det är att springa i paddocks-sand, med vinterjacka och ridhjälm på sig? :D), men jag är så stolt över henne. Första gången hon hoppar titthinder också, och hon stannade inte.

@cili åh vad härligt för dig! Jag håller med om att skogen gör underverk - jag sprang som sagt 23 km terräng i måndags och benen var i princip helt fräscha efteråt. Hade det varit samma distans asfalt hade jag definitivt varit stel som en pinne (min upplevelse är att "musklerna" lite slås sönder av alla stötar mot det hårda underlaget, trots dämpade skor).

Det enda jag känner av sen igår är träningsvärk. Det är ta mej fan fantastiskt!
Har gått över en mil sammanlagt på måndag+tisdag (mestadels grusväg) och sen lite drygt 3 km gång + 1 km jogging igår. Vanligtvis hade jag haft så ont att jag velat skrika rakt ut.
Jag tror att mycket beror på jobbet också. Just nu jobbar jag ju med att sitta still 55 minuter av varje timme. Förut var det många timmar i sträck på hårda butiksgolv, plötsliga sprinter på asfalt/plattor, för att sen stå/gå på hårda butiksgolv flera timmar igen. Lägger man sen till att kyla alltid gör knäna sämre så känns det ändå rätt vettigt att knäna funkar bättre nu när det blivit varmare och jag slipper den konstanta påfrestningen. Bara att hoppas att det håller i sig nu, vill så gärna klara av att springa hela blodomloppet i jönköping i augusti! (det loppet är nämligen ett av mina mål i år, det ska genomföras ihop med fler personer ur släkten om det blir som planerat)

Hahaha, extremt läskig! Det spelar ingen roll vad som händer, du kommer aldrig vilja springa någon annanstans än "i skooooogen". ;) :D

Btw, det är inte som att skogen är mer awesome än någon annanstans. Det är bara det är underlaget är skönt, du stärker kroppen genom att springa på ojämnt underlag, du slipper blåsten, du får en ny bil, mindre månad kvar i slutet av lönen, solen kommer alltid att skina när du vill det och tja, sådär, ni vet. :D

Btw, det är inte som att skogen är mer awesome än någon annanstans. Det är bara det är underlaget är skönt, du stärker kroppen genom att springa på ojämnt underlag, du slipper blåsten, du får en ny bil, mindre månad kvar i slutet av lönen, solen kommer alltid att skina när du vill det och tja, sådär, ni vet. :D

Och hur var det där inte mer awesome än någon annanstans? ;) Frågan är bara vad man ska med bilen till, då måste man ju (ve och fasa!) ut ur skogen

@Mammas Känner lite, precis som cili, att bilen inte riktigt verkar höra till skogslivet? Men jag kanske är för kritisk, jag ska ta in allt du säger utan att tänka själv:D Hur skulle jag kunna bli en sektmedlem om jag tänker själv? :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 138
Senast: Blyger
·
Tjatter Nu är det dags - här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har varit med tidigare har koll på läget, men läs ändå igenom... 115 116 117
Svar
2 323
· Visningar
111 128
R
Kropp & Själ Hur förhåller ni er till att behöva genomföra livsstilsförändringar som känns oerhört svåra? Hur kan man hjälpa sig själv till att...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Badger
·
  • Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • GVFÖ 2025
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur