Beach 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Emtherlia hur mår kroppen nu? Jag känner så väl igen känslan av att bli rädd efter att ha trillat av vid hoppning. Det kanske inte är så kul att ha en lugnare häst nästa gång men det bygger nog upp ditt självförtroende rätt mycket om du får ett hoppass som går bra.

Eftersom jag trots mina jordnötsringar inte kom upp över normalt kaloriintag igår så hoppas jag att jag ska hinna knipa en kebabtallrik på min snabbvisit i staden där min favoritpizzeria ligger (för jag har ju fortfarande mycket tillgodo och utnyttjar det gärna! :D ).

Det känns riktigt skönt att kaloriräkna ibland, och inse att en sån får plats i min kaloribudget utan att det blir kaos (= kan fortsätta ha gott samvete över maten). Har gått och drömt om kebabsås i flera veckor nu, så nu ska jag banne mej slå till!

Kör en slags falla-för-alla-frestelser-helg. Var precis iväg och skulle posta brev och blev sugen på godis. Så in gick jag och plockade ihop 2-3 st av de sorter jag var sugen på. 5 kr blev det :D (för 70 g). Har nu suttit och petat i mig mina godbitar under en lång stund och är inte ens sugen på mina två sista geisha, så dom åker ner i väskan för framtida bruk. Det är för övrigt ett kalasbra knep när man är godissugen, att man får köpa t.ex. 10 bitar lösgodis. Man stillar suget, blir nöjd eftersom man fick äta godis och man sitter inte där med en full godisskål som man fortsätter att norpa ur resten av veckan.

Så gott som jag sov inatt har jag inte sovit på länge! Har väldiga problem med nacken och sambon tröttnade på att jag vaknade med huvudvärk varje morgon, så vi åkte till ett sängvaruhus och köpte en tryckavlastande kudde med nackstöd från Tempur. Gudars va skön den va! Ville inte ens kliva upp imorse!
Men tog mig upp och drog till gymmet. 1,5 timme senare har jag avverkat ett grymt benpass. Nöjd brud!

Här är det mensvärk för hela slanten. Har en 200gr fazer hemma som faktiskt inte tog slut direkt ;) Tagit lite varje dag på den. Inne på dag 2 i stallet med jobb och fix. Rätt skönt hålla igång genom stallet men saknar gymmet. Får se om man vågar dit i morgon för lite ont i halsen än :( Var tur man inte jobbade i fredags med. Var helt invalid i 24 h mellan tors-fre av värk och feber :(

Jag funderar på att boka tid på vårdcentralen och kolla upp mig. Har känt mig trött och orkeslös länge nu, är helt slut när jag vaknar på morgonen trots 7-8 h sömn. Blir lätt andfådd och kan inte ta lika djupa andetag längre. Får tryck över bröstet ibland, sitter med det nu t.ex. och det är lite obehagligt.

Samtidigt känner jag mig fånig, jag går aldrig till läkaren. Men det kan väl inte skada att typ kolla upp järnvärden och sånt eller?

Eftersom jag trots mina jordnötsringar inte kom upp över normalt kaloriintag igår så hoppas jag att jag ska hinna knipa en kebabtallrik på min snabbvisit i staden där min favoritpizzeria ligger (för jag har ju fortfarande mycket tillgodo och utnyttjar det gärna! :D ).

Det känns riktigt skönt att kaloriräkna ibland, och inse att en sån får plats i min kaloribudget utan att det blir kaos (= kan fortsätta ha gott samvete över maten). Har gått och drömt om kebabsås i flera veckor nu, så nu ska jag banne mej slå till!

Kör en slags falla-för-alla-frestelser-helg. Var precis iväg och skulle posta brev och blev sugen på godis. Så in gick jag och plockade ihop 2-3 st av de sorter jag var sugen på. 5 kr blev det :D (för 70 g). Har nu suttit och petat i mig mina godbitar under en lång stund och är inte ens sugen på mina två sista geisha, så dom åker ner i väskan för framtida bruk. Det är för övrigt ett kalasbra knep när man är godissugen, att man får köpa t.ex. 10 bitar lösgodis. Man stillar suget, blir nöjd eftersom man fick äta godis och man sitter inte där med en full godisskål som man fortsätter att norpa ur resten av veckan.
Den där godistaktiken är bra! Så trycker man inte i sig massa halvgoda sorter heller utan bara de godaste.

Kl
Åkte längdskidor idag. Känner mig hyfsat bortskämd med finfina spår alldeles bakon huset! Var ute knappt två timmar. Isigt här och och där men fästet var bra.

Haha, jag kan inte ens tänka mig att jag skulle gå och drömma om just kebabsås av alla saker om jag fick äta vad jag ville men vi är ju alla olika :p Härligt att du verkar ha hittat ett så fint förhållningssätt till maten. Kul att höra någon som använder kaloriräknandet på ett så positivt sätt. Heja dej!

På något sätt lyckades jag skrapa ihop 2 timmar och 10 minuters promenad igår, varav en timme var i skogen med is,rötter, fullt med backar (vi åkte på utflykt dit jag växte upp och gick på lite nostalgitur i mina gamla rid och löpspår och det är extremt mycket backar inklusive ett par "mördarbackar") och det var väldigt kämpigt att gå. Jag klarade det men det var lite jobbigt.

Träffade en nära kompis på kvällen och vi pratade lite om vad som hänt och hon var förvånad över att jag var så pass "normal" men saken är den att jag ju varit psykisk sjuk så länge (problemen uppenbarades ju redan när jag var ca 7 år men jag har alltid varit känslig och haft vissa problem även innan dess) så att jag lärt mig att hantera det utåt sett ganska bra, jag har lärt mig att sätta upp en mask, jag kan skämta om svåra saker och samlar all energi jag har till att hålla ihop mig själv när jag är med folk. Men det var svårt igår, hade egentligen inte ork till att skratta och prata men ville vara normal och ville inte ställa in men inuti var jag helt slut och ledsen.

Konstigt nog är jag fortfarande super trött efter i torsdags, jag kom upp halv tolv idag, åt en super sen frukost och sen somnade jag nästan sittande vid köksbordet. Hur länge till kan det hålla i sig? Jag vill bara sova hela dagarna men har inte gjort det. Har inte vågat vila för jag är så rädd för ångesten som kommer då :(

Är orolig, på torsdag åker jag till min skola i Stockholm vid 5.30 så jag måste upp 5 på morgonen och är borta till fredag kväll. Läser ju på distans och vi har intensiva kursdagar när vi träffas. Förstår inte hur jag ska orka och klara det. Vill bara gråta när jag tänker på det. Att försöka hantera maten på ett annat ställe än hemma, plus min depression och all ångest. Orkar inte men träffarna är ju obligatoriska och jag vill inte hoppa av nu när jag tagit mig så långt som jag har.

Jag funderar på att boka tid på vårdcentralen och kolla upp mig. Har känt mig trött och orkeslös länge nu, är helt slut när jag vaknar på morgonen trots 7-8 h sömn. Blir lätt andfådd och kan inte ta lika djupa andetag längre. Får tryck över bröstet ibland, sitter med det nu t.ex. och det är lite obehagligt.

Samtidigt känner jag mig fånig, jag går aldrig till läkaren. Men det kan väl inte skada att typ kolla upp järnvärden och sånt eller?
Tycker absolut att du kan ringa till VC, i bästa fall är det ju inget och då får du veta det men annars kanske det är något litet som du kan ändra på så att du mår bättre och då vore det ju dumt att inte ha kollat upp det om det går att fixa lätt. Om proverna inte visar något kanske det är något i ditt sätt att leva som kan ändras? Om du haft väldigt mycket att göra? Är stressad, har ångest eller liknande? Eller så är det typ järnbrist eller så som du skrev.

Så gott som jag sov inatt har jag inte sovit på länge! Har väldiga problem med nacken och sambon tröttnade på att jag vaknade med huvudvärk varje morgon, så vi åkte till ett sängvaruhus och köpte en tryckavlastande kudde med nackstöd från Tempur. Gudars va skön den va! Ville inte ens kliva upp imorse!
Men tog mig upp och drog till gymmet. 1,5 timme senare har jag avverkat ett grymt benpass. Nöjd brud!
Bra jobbat med gymmet! Går det bra med att få till mer mat nu? Är det dyrt med en sådan där kudde?

Den där godistaktiken är bra! Så trycker man inte i sig massa halvgoda sorter heller utan bara de godaste.

Kl
Åkte längdskidor idag. Känner mig hyfsat bortskämd med finfina spår alldeles bakon huset! Var ute knappt två timmar. Isigt här och och där men fästet var bra.

Håller med, låter som en smart godistaktik!:up:

Bra jobbat med gymmet! Går det bra med att få till mer mat nu? Är det dyrt med en sådan där kudde?

Maten går mycket bättre. Använder en app som jag registrerar allt i. Kommer dock sällan upp i önskad mängd men de är stor skillnad ändå och hjärnan börjar vänja sig vid all mat. Jag känner att kroppen presterar bättre åxå.
Ja, kudden gick på ca 1000 kr med rabatt. Men de är så värt pengarna, slippa nackont och slippa huvudvärken. Brukar vakna flera gånger varje natt för att den gamla kudden tryckte så hårt på huvudet och jag hamnade "fel" med nacken.

Jag skulle kolla upp det! Dumt att gå runt och må dåligt över något som troligtvis är snabbt avhjälpt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Tråden där vi diskuterar träning, hälsa och välmående (fysiskt såväl som psykiskt) i största allmänhet. Här råder absolut ingen... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
86 590
Senast: lizan
·
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
79 150
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Här snackar vi om allt som rör träning och hälsa (och lite därtill). Välkommen att hänga på! Vill även poängtera att det inte råder... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
79 059
Senast: cili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31