Vet inte vad jag ska tycka om stegräknarna i telefonerna. Har ju två telefoner med olika stegräknare. Idag säger den ena 1 km och den anda 4,5 km.Jag vet att jag gått ca 1,5 km men övriga sträckor är inte lika lätta att kontrollmäta så den som sa 1 km är iaf fel ute, har ökat på känsligheten där.
Trots att jag varit ute och rört på mig väldigt mycket på jobbet och dessutom börjat gå mycket mer med hästen på fritiden (mest helger dock) så tycks vikten bara ticka uppåt. Det är VERKLIGEN skärpning nu med maten! Såhär kan det ju inte fortsätta.
Steg 1: åt en rejäl lunch så kvällens middag blev en ihopplockad sallad med kött (kyckling) och frukt och några bitar fetaost.
Har med mig mörk choklad att småäta när jag kör, körde 5 h i ett sträck idag och det blir samma i morgon. Försöker att inte äta allt bara för att jag kan.
Värken i smalbenen från helgens alldeles för snabba promenad med hästen börjar ge med sig. Ipren 3 ggr per dag och en rejäl massage om dagen inkl att trycka hårt och länge på de värsta punkterna har verkligen hjälpt!Har lätt att få ont här och har tidigare fått inflammationer pga för snabba promenader. Detta är nog värsta smärtan hittills men också första gången det släppt så snabbt. I söndags kunde jag öht inte gå normalt på hälen först utan fick sätta ner foten plant/tårna först. Nu kan jag gå normalt igen men har fortfarande lite ont i den vänstra, höger är så gott som helt ok.
Att vila helt från snabba promenader och dessutom gå så lite som möjligt fram tills idag har också varit guld.
Min telefon verkar räkna stegen hyfsat, men mäter sträckan helt åt skogen