Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte vad jag ska tycka om stegräknarna i telefonerna. Har ju två telefoner med olika stegräknare. Idag säger den ena 1 km och den anda 4,5 km. :meh: Jag vet att jag gått ca 1,5 km men övriga sträckor är inte lika lätta att kontrollmäta så den som sa 1 km är iaf fel ute, har ökat på känsligheten där.

Trots att jag varit ute och rört på mig väldigt mycket på jobbet och dessutom börjat gå mycket mer med hästen på fritiden (mest helger dock) så tycks vikten bara ticka uppåt. Det är VERKLIGEN skärpning nu med maten! Såhär kan det ju inte fortsätta.
Steg 1: åt en rejäl lunch så kvällens middag blev en ihopplockad sallad med kött (kyckling) och frukt och några bitar fetaost.

Har med mig mörk choklad att småäta när jag kör, körde 5 h i ett sträck idag och det blir samma i morgon. Försöker att inte äta allt bara för att jag kan.
Värken i smalbenen från helgens alldeles för snabba promenad med hästen börjar ge med sig. Ipren 3 ggr per dag och en rejäl massage om dagen inkl att trycka hårt och länge på de värsta punkterna har verkligen hjälpt! :up: Har lätt att få ont här och har tidigare fått inflammationer pga för snabba promenader. Detta är nog värsta smärtan hittills men också första gången det släppt så snabbt. I söndags kunde jag öht inte gå normalt på hälen först utan fick sätta ner foten plant/tårna först. Nu kan jag gå normalt igen men har fortfarande lite ont i den vänstra, höger är så gott som helt ok. :) Att vila helt från snabba promenader och dessutom gå så lite som möjligt fram tills idag har också varit guld.

Min telefon verkar räkna stegen hyfsat, men mäter sträckan helt åt skogen :p

Det stör mig otroligt mycket faktiskt det där med rosa skor/träningskläder.. Jag HATAR rosa, jag tycker det är asfult, ha iaf ett alternativ! :rage: :angel:

Jag håller med, allt är rosa eller LILA :wtf: Jag kan tycka att rosa är snyggt på någon liten detalj om det är rätt nyans, men helklädd från topp till tå? Nej tack :rage:

@cili Men allvarligt?! Sånt där får ju bara inte hända! Tänk om du varit ett litet barn och hunden hade fått halsgrepp...? Jag känner spontant avlivning av den hunden, faktiskt.
Precis min tanke. Längre ner på gatan åkte en liten kille på skateboard, tänk om det varit han som passerade hunden först, då hade det förmodligen inte gått bra alls :(

Jag håller med, allt är rosa eller LILA :wtf: Jag kan tycka att rosa är snyggt på någon liten detalj om det är rätt nyans, men helklädd från topp till tå? Nej tack :rage:

Jag har samma problem med hästutrustning. Allt är i rosa eller babyblått, eller med någon fånig barnslig broderad häst på. Min häst är 1,40 så hon är inte så liten att det är någon som är åtta-nio som "skulle" ridit. Inte ens hon som hoppar hästen, hon är tretton, vill ha rosa. Och jag har alltid HATAT rosa, så nu har vi all utrustning i lite för stor storlek för att få en vettigare färg.

Nu har jag krånglat klart med försäkringsbolag för stunden. Får 4000 kr för hundbettet i nuläget, och om det krävs mer vård efter att penicillinkuren är slut så ska jag höra av mig igen. Ärr och eventuell funktionsnedsättning kan jag få ersättning för om tidigast två år.
Det känns lite som en struntsumma med tanke på smärtnivån och problemen det orsakar (inte kunna gå ut, konstant smärta, dålig sömn, ont i magen p.g.a. mediciner m.m.), även om summan i sig är stor, så jag hade ju definitivt hellre sluppit hundbettet och skippat pengarna. Men jag är ändå väldigt glad att jag får något alls nu när skadan är ett faktum. Helt klart glad att jag tecknade en olycksfallsförsäkring för två år sedan. Om det är någon här i tråden som sitter utan en sådan så har jag bara ett råd: teckna en omgående!!

Nu inväntar jag bara att få hem polisanmälan om cykeln, så jag kan skicka in den och kontoutdrag på köpet för att se vad jag får för cykelstölden.
Det verkar ju utan problem lösa sig med den där augustihyran som äventyrades med nya cykelköpet, tack vare försäkringar och prisgaranti-återbetalningen. Men som sagt, hade jag kunnat göra tisdagens cykeltur ogjord så hade det ju varit mitt förstahandsval.

Jag har samma problem med hästutrustning. Allt är i rosa eller babyblått, eller med någon fånig barnslig broderad häst på. Min häst är 1,40 så hon är inte så liten att det är någon som är åtta-nio som "skulle" ridit. Inte ens hon som hoppar hästen, hon är tretton, vill ha rosa. Och jag har alltid HATAT rosa, så nu har vi all utrustning i lite för stor storlek för att få en vettigare färg.

:wtf::arghh:

Apropå färgdiskussionen så håller jag helt med! På tok för mycket rosa (och då är det ändå en färg jag gillar).
Skulle hitta svarta joggingskor att ha på jobbet för några år sedan, det fanns inte ett enda par i damvariant i någon butik jag besökte som inte även hade stora rosa detaljer (vilket inte funkade med klädkoden). Till slut fick det bli ett par i herrutförande när jag fick tag i tillräckligt små.
Samma sak nu vid cykelköpet, damvarianterna jag kollat på har ofta rosa/lila detaljer/stora fält medan herrvarianterna har blå. Jag valde bort en av dom jag gillade bäst vid provcyklingen, för att den var i två nyanser av lila :angel:. Trots att det är min favoritfärg vill jag inte ha alla mina prylar täckta av den.

Jag tycker rosa är ganska fint så jag har aldrig lagt märke till att typ allt är rosa eller har rosa detaljer, men det kanske är så :p Mina nya skor är ju turkosa, men nu när jag kollade efter har de faktiskt lite neonrosa detaljer :D

Idag är min enda lediga dag denna veckan och jag startade dagen med en liten pw/jogg-tur. Perfekt väder för träning, molnigt, 15 grader och helt vindstilla :up: GPS-klockan dog tyvärr mitt i men min gissning är ca 5,5 km på knappt 50 min. Sprang nog typ 2-2,5 km av detta. Joggade ju 3 km i sträck senast men då kände jag av benhinnan liiite (det börjar typ "klia" på framsidan av smalbenet), så jag tar det lugnt helt enkelt :)

Och för övrigt, detta kanske kan höra till "hälsa" i alla fall, och jag får ofta lusten att berätta för folk om denna sjukt smarta grej: menskopp! Hur många här använder det/har provat? Jag köpte nog min första menskopp för kanske... 5 år sen och har varit jättenöjd med den fram till för någon månad sen då jag råkade glömma den på plattan när jag skulle koka den (desinficering) och ja, den blev lite bränd. Köpte nu en ny på apoteket och denna är ju ännu bättre! Mjukare och lättare att sätta in och ta ut :up:
Man kan bada med den utan problem, sova med den i och jag tömmer den bara morgon och kväll + att den är inte så jäkla uttorkande som typ tamponger.
Dessutom mycket mer miljövänlig än en massa bindor och tamponger :up: Bättre på alla sätt helt enkelt :D Ok, lite krångligt i början innan man får in tekniken på att sätta in/ta ut bara :p
*TIPS*

Ocha vad skönt att du iaf slapp opereras eller så @cili! Hoppas att du klarar dig utan infektioner och skit och att det läker så snabbt som möjligt! Och fint att få lite ut på försäkringen med :)

Ocha vad skönt att du iaf slapp opereras eller så @cili! Hoppas att du klarar dig utan infektioner och skit och att det läker så snabbt som möjligt! Och fint att få lite ut på försäkringen med :)
Verkligen! Jag är mest glad att jag slapp sy, för lokalbedövningen gör så ont (och så tål jag den egentligen inte). Ska bli spännande att ta av det hela i eftermiddag och se hur det ser ut nu, för det är dags att byta ut kompresserna.

Nu har vi varit ute och ridit ungefär en timme, mest skritt men en liten travsträcka också, och ingen hälta idag, peppar peppar. Hade varit skönt för hennes psykes skull att kunna hålla igång lite lätt i alla fall tills hovslagaren ska komma, så bara att hålla tummarna.

Skulle ut på en liten joggingrunda såhär på kvällskvisten, kommer inte långt innan jag känner hur trosorna skaver i ljumskarna. Tänker att det nog går över och fortsätter. Inser sedan att det INTE kommer att göra det men jag har verkligen ingen lust att vända om och gå tillbaka. Dessutom tights så inte så enkelt att bara tråckla ut dom genom byxbenet - MEN så kommer jag på att de är ju så gamla, tunna och sköra så jag borde kunna riva isär dom utan att behöva dra av mig byxorna! :idea:

Sagt och gjort, där står jag sen i skogen och river sönder mina trosor lite diskret i ett buskage för att kunna springa vidare :nailbiting::D:D

Skulle ut på en liten joggingrunda såhär på kvällskvisten, kommer inte långt innan jag känner hur trosorna skaver i ljumskarna. Tänker att det nog går över och fortsätter. Inser sedan att det INTE kommer att göra det men jag har verkligen ingen lust att vända om och gå tillbaka. Dessutom tights så inte så enkelt att bara tråckla ut dom genom byxbenet - MEN så kommer jag på att de är ju så gamla, tunna och sköra så jag borde kunna riva isär dom utan att behöva dra av mig byxorna! :idea:

Sagt och gjort, där står jag sen i skogen och river sönder mina trosor lite diskret i ett buskage för att kunna springa vidare :nailbiting::D:D

:rofl: :D :laugh: :up:

Har lagt om såren idag. På fem min hade det stora blött igenom igen. Området består dessutom av ett 10x15 cm stort blåmärke plus svullnad. Så det lär dröja innan jag kan träna ben igen :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka