Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är så himla irriterad. Har släktingar här på besök, eller ja de bor inte hos mig men har hyrt stuga i byn. Idag skulle vi vandra några timmar över dagen bara. Vi tog deras bil till "utgångspunkten". En person har kraven: vill gå ovanför trädgränsen, vill inte åka lift (liftar som går uppe i luften är farliga saker...), vill inte gå för länge i brant uppförsbacke, vill inte åka bil för långt osv.

Hade det gått att åka lift hade det ju varit enkelt här men nu blir det ganska svårt att pricka allt, särskilt som det helst ska vara en "runda" dvs inte behöva vända och gå tillbaka samma väg. Och eftersom vi måste tillbaka dit bilen står, och man måste gå nån km uppför tills man når trädgränsen så tja...

På tillbakavägen börjar personen klaga på att hen är hungrig och behöver äta senast kl x. Jag väljer närmaste vägen mot bilen, som går ovan trädgränsen och går i fin "fjällterräng" men inga extrema backar. Efter en stund upptäcker jag att jag är ensam :confused:. Tänker att de stannat utom synhåll för att klä på sig tröjor eller nåt. Väntar. Och väntar. Börjar bli orolig att det hänt nåt, att nån av hundarna skadat sig eller så. Går tillbaka en bit men ser dem inte ens. Tror inte att jag har mottagning på min telefon men jag upptäcker till slut att jag har det och får tag i dem. Då har de gått tillbaka samma väg som vi kom vilket de sa att de inte ville + att det var en lång uppförsbacke som vi precis gått nedför vilket de inte ville + att det tar typ 40 min längre tid och de ville ju tillbaka så fort som möjligt :banghead:. Jag blir irriterad och säger att de kunde talat om det, eftersom de gick efter mig så måste de ju upptäckt att "oj, nu är inte Niyama framför längre" men får noll förståelse och de tycker jag tjafsar om en skitsak. Senare vet de förstås inte riktigt var de är och hur de ska komma tillbaka så jag får gå uppför berget igen för att leta rätt på dem.

Vädret var i alla fall strålande.

Hej tråden. Remember me? :angel:

Om en vecka blir jag skåning och då ska jag verkligen sätta igång ordentligt med träningen igen, för jag ska springa tjurruset igen i september. Igår stod jag dock på en gräsmatta och gjorde sånt här:

dsc_4274_57804e7f9606ee4d526c81f2.png

Så där finns det ju potential på utveckling :D

Idag har jag legat i sängen och ätit piggelin, för jag måste packa men det är för varmt för att ens existera :yuck:

Så, det var väl universums snabbaste uppdatering :angel: Om nån kommer ihåg kan ni ju peta på mig om en vecka och påminna mig om att jag ska springa :D

De senaste 36h har jag sovit totalt 4 av dem.. :p :angel:
Upp 07 igår och sov sen 2h innan jobb på eftermiddagen, slutade 06 imorse och sov 2h innan mamma hämtade mig för att dra till falsterbo! :D är på väg hem där ifrån nu.. härlig dag! Liiite regn när vi kom sen ganska varmt och fint väder! En härlig derbybana som bjöd på en hel del avtrampade skor, en avtrillning och en spännande omhoppning! Bra shopping.. faktiskt bara grejer jag verkligen behöver: blev en CO YR8 ridhjälm (borde bytt hjälm för längesen..), ett par bruna sovereign "vardagsridstövlar" från MH och ett par gråa Pikeur lugana ridbyxor! :up:
Mycket promenerande och har stått mycket idag, helt mör i kroppen med andra ord.. haha!
Käka, duscha, SOVA står på schemat nu när jag kommer hem! :D

Min egna variant på styrkecirkel/hiitpass blev det idag istället :) Körde tre varv och mina lår är döda efter torsdagen så det kändes :p Men nu är det gjort och nu blir det en dusch och sen soffan!

Jag är så himla irriterad. Har släktingar här på besök, eller ja de bor inte hos mig men har hyrt stuga i byn. Idag skulle vi vandra några timmar över dagen bara. Vi tog deras bil till "utgångspunkten". En person har kraven: vill gå ovanför trädgränsen, vill inte åka lift (liftar som går uppe i luften är farliga saker...), vill inte gå för länge i brant uppförsbacke, vill inte åka bil för långt osv.

Hade det gått att åka lift hade det ju varit enkelt här men nu blir det ganska svårt att pricka allt, särskilt som det helst ska vara en "runda" dvs inte behöva vända och gå tillbaka samma väg. Och eftersom vi måste tillbaka dit bilen står, och man måste gå nån km uppför tills man når trädgränsen så tja...

På tillbakavägen börjar personen klaga på att hen är hungrig och behöver äta senast kl x. Jag väljer närmaste vägen mot bilen, som går ovan trädgränsen och går i fin "fjällterräng" men inga extrema backar. Efter en stund upptäcker jag att jag är ensam :confused:. Tänker att de stannat utom synhåll för att klä på sig tröjor eller nåt. Väntar. Och väntar. Börjar bli orolig att det hänt nåt, att nån av hundarna skadat sig eller så. Går tillbaka en bit men ser dem inte ens. Tror inte att jag har mottagning på min telefon men jag upptäcker till slut att jag har det och får tag i dem. Då har de gått tillbaka samma väg som vi kom vilket de sa att de inte ville + att det var en lång uppförsbacke som vi precis gått nedför vilket de inte ville + att det tar typ 40 min längre tid och de ville ju tillbaka så fort som möjligt :banghead:. Jag blir irriterad och säger att de kunde talat om det, eftersom de gick efter mig så måste de ju upptäckt att "oj, nu är inte Niyama framför längre" men får noll förståelse och de tycker jag tjafsar om en skitsak. Senare vet de förstås inte riktigt var de är och hur de ska komma tillbaka så jag får gå uppför berget igen för att leta rätt på dem.

Åh fyyy alltså! Man kan ju ha vissa krav pga skador eller whatnot. Men att dra sådär utan att alla är med på det och att du sen ska behöva leta upp dem när de gått vilse... Så gör man bara inte!! Överlevnad 1.0 liksom.

Gött att vädret var bra och du fick en fin fjälltur dock. :D Lätt avis på den biten!

Vilka jäkla nötter. Har så otroligt svårt för sådana där, i brist på bättre ord, begränsade personer som måste ha saker och ting på ett visst sätt precis hela tiden.

Alltså jag hade varit vansinnig om det var jag som var med dem... Men så har jag lite kort stubin också iofs...

Igår var slappdag, jobbade på brännan på stranden och roséformen efter det! Börjar bli fin färg och bra roséform nu :D

Idag har jag ridit ett dressyrpass, fick lite hjälp av en kompis så vi fick jobba hårt jag och pålle! Nu börjar det tjatas om att vi ska tävla dressyr, men jag vet inte om jag vågar...

Efter min mindre optimala fördelning av sömn tidigare dygn så sov jag ca 12h natten till idag.. :rofl:
Har ridit en konditions runda med pålle idag, han tramsade vid järnvägen som vanligt men jobbade på bra sen! Mycket trav och galopp på mjuka fina grusvägar! (Det är enda fördelen med mycket regn..)
Nu är det jobb till 06 imornbitti..

Varit i Jämtland en sväng med en kompis i helgen. Vi tältade, sprang en fin tur och lagade god mat och hade det allmänt bra.
Imorgon ska några kollegor ha styrketräning efter jobbet så jag tänkte hänga på.

Jag överlevde Vansbro Tjejsim och är snart tillbaka i hemstaden. Simningen i sig var inte så jobbig, det var inte överdrivet kallt men usch vad jag ogillar när det är så himla mycket folk. Folkfesten är ju vad som lockar många, men för mig drar det tyvärr ner upplevelsen.

Jag överlevde Vansbro Tjejsim och är snart tillbaka i hemstaden. Simningen i sig var inte så jobbig, det var inte överdrivet kallt men usch vad jag ogillar när det är så himla mycket folk. Folkfesten är ju vad som lockar många, men för mig drar det tyvärr ner upplevelsen.
Bra simmat! Håller med dig om trängseln, jobbigt och oberäkneligt.

Idag blev det bara 4 km promenad och ett träningspass med hästen :) I morgon har jag planerat vila för hästen och själv ska jag springa. Ska ta en utökad variant av min favoritrunda (5 km) så jag vet inte riktigt vad det blir, 6-7 någonting kanske :)

Är rätt nöjd med mig själv att jag sitter med en skål skivad banan och nektarin som snacks till EM finalen och Ramlösa i glaset :D

Bra simmat! Håller med dig om trängseln, jobbigt och oberäkneligt.

Känns som att det spelar ingen roll hur bra man förberett sig om någon simmar jättetight inpå och i princip sparkar in vatten i mun och näsa på en (based on a true story). Fick en redig kallsup efter kanske hundra meter och fick verkligen fokusera mig för att inte få panik. När det väl släppte och jag kunde simma på själv så gick det ju rätt så lätt.

Idag har irritationen lagt sig (eller det la sig lite redan igår när jag vräkt ur mig här) och det blev årets första bad! Var inte ens så farligt kallt. Fick dock promenera i sjön säkert 5 min innan det blev så djupt att det gick att simma. Men det var väldigt fint, vattnet hur klart som helst, fin sand på botten och fjällen som utsikt :love:

Ska försöka ha någon slags planering för träningen denna veckan så kanske det lättare blir av :D

Måndag: Löpning
Tisdag: Intervall/styrketräning
Onsdag: Promenad
Torsdag: Löpning
Fredag: Intervall/styrketräning
Lördag: Ridlektion och promenad
Söndag: Promenad eller löpning

Något sånt blir det nog. Kommer rida mer än lektionen givetvis men den är det jobbigaste i ridväg jag antagligen kommer göra :D

Har semester i fyra veckor nu så jag hinner träna mer och behöver det med tanke på allt grillat det kommer bli :p Vi kommer antagligen börja med höskörden i slutet av veckan också så där blir det träning i form att skotta hö in i pressen och stapla balar.

Men idag börjar vi semestern med en tur till ett berg med utsikt och restaurang hela familjen :)

Summering av förra veckan. Ett dressyrpass måndag, samt en promenad för mig. En timmes ridning tisdag, en halvtimme promenad med ponnyn onsdag. Utritt en timme torsdag och fredag. Sen blev det jobbhelg och ingenting i lördags, men igår var jag faktiskt ute och gick 45 minuter efter jobbet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S