Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kommit igång med lite längre cykelsträckor i träningssyfte nu. Och trots att det inte går så snabbt som det tidigare gjort (åker man ner mot stan blir det en rejält lång uppförsbacke på vägen hem, det har mitt ben svårt att hantera och vips går det i snigelfart) så ger det ändå en hel del. Det märks att de muskler som inte är skadade, men som gått in i dvala p.g.a. inaktivitet, vaknar igen. Och den krånglande muskeln får mer lagom träning vid cykling än gång, eftersom foten inte börjar släpa när muskeln är trött när den sitter på en pedal och kan avlastas enklare genom att ändra fotposition.

Sitter och lägger in de senaste cykeltillfällena i endo nu. Hade tänkt ta en tur idag också eftersom jag varit iväg i helgen och därmed inte tränat mycket alls, men regnet bara vräker ner så det får nog bli arm+mage inomhus istället.

Har kommit igång med lite längre cykelsträckor i träningssyfte nu. Och trots att det inte går så snabbt som det tidigare gjort (åker man ner mot stan blir det en rejält lång uppförsbacke på vägen hem, det har mitt ben svårt att hantera och vips går det i snigelfart) så ger det ändå en hel del. Det märks att de muskler som inte är skadade, men som gått in i dvala p.g.a. inaktivitet, vaknar igen. Och den krånglande muskeln får mer lagom träning vid cykling än gång, eftersom foten inte börjar släpa när muskeln är trött när den sitter på en pedal och kan avlastas enklare genom att ändra fotposition.

Sitter och lägger in de senaste cykeltillfällena i endo nu. Hade tänkt ta en tur idag också eftersom jag varit iväg i helgen och därmed inte tränat mycket alls, men regnet bara vräker ner så det får nog bli arm+mage inomhus istället.

Skönt att det går framåt!
Du är grym som kämpar på!

Träningsvärk som attan i sittben, ljumskar och lår. Haha.
Hade tänkt springa idag, men det regnar ute och har fys på jobbet ikväll innan nattpasset. Så får nog springa lite då istället. För övrigt något irriterad på att jag inte kunde sova länge idag inför mitt nattpass, eftersom grannen spikar och sågar. Vaknade av det vid halv nio-tiden. Va fan. Gå och jobba eller något! #jävlasemesterfirare.
:p

Skönt att det går framåt!
Du är grym som kämpar på!
Framåt går det helt klart!
Idag är för övrigt första gången jag går runt utan linda/kompressionsstrumpa. Vansinnigt skönt! Lär bli högläge lite oftare för svullnadens skull, men huden behöver få lite luft och för känselns skull är det också bra att det blir lite stimulans med vindpustar, kattsvansar och annat man stöter emot.
Själv vill jag mest snöra på skorna och ge mig ut för att springa en sväng, men jag skulle ångra mig efter sisådär tre meter när det hugger och foten inte kan skjuta ifrån ;)

Idag är för övrigt första gången jag går runt utan linda/kompressionsstrumpa. Vansinnigt skönt! Lär bli högläge lite oftare för svullnadens skull, men huden behöver få lite luft och för känselns skull är det också bra att det blir lite stimulans med vindpustar, kattsvansar och annat man stöter emot.
Själv vill jag mest snöra på skorna och ge mig ut för att springa en sväng, men jag skulle ångra mig efter sisådär tre meter när det hugger och foten inte kan skjuta ifrån ;)
Åh vad gott! Skönt att verkligen märka att det blir bättre och bättre! Låter dock klokt att vänta lite till med löpningen då du :p

Tycker också du är grym som biter i och kämpar på! Härligt med framsteg :)

Jag har semester! Det innebär landliv och husrenovering. Igår körde jag åkgräsklippare i två timmar vilket blev ett helt ok armpass kände jag senare på kvällen. :p Stor del av ytan har inte varit klippt på många år, är ojämn och lutar så det gällde att hålla i och hålla sig kvar på maskinen . :D

Idag har vi målat brädor och städat. Det blir så mycket rörelse hela tiden på olika sätt, så himla härligt. :) är igång nästan hela dagarna på olika vis. Ska peta in regelrätt träning också så snart jag kan. :)

Blä, kom upp och skulle rida, då är hästen svullen på ena bakbenet. Inte halt, men svullen och lite varm. Orkar inte. Nu är benet i alla fall kylt och hästen förflyttad till mindre hage utan sten/rötter, och så får jag se hur hon ser ut imorgon.

Det blev fyra kilometers jogg och en dryg kilometers promenad nu på kvällen för att rensa skallen och rasa av lite energi. Dottern ville inte sova sin eftermiddagslur om inte jag låg bredvid och jag blir helt bäng av att sova på eftermiddagen. Nu känner jag mig dock på bättre humör, så nu ska jag sluta svettas, ta en dusch och kramas lite med karln innan han ska gå och lägga sig.

Imorgon är det PT-pass, whop whop!

Kollegornas efterjobbetträning bjöd på styrkeövningar där kortleken bestämde vad och hur många. Jobbigt och roligt!

6,2 km löpning blev det :) Känns att jag är trött för det gick inte fort men jag sprang hela tiden iallafall :)

I morgon är det intervall/styrkepass på schemat.

Dagens träning blev innebandy. Fy faan, vad jobbigt det är. Haha.
Jag är så sjukt usel med men kör fulspel och tacklar. Det är typ det jag kan :p

Efter förra veckans bandy hade jag träningsvärk typ fem dagar, så vi får väl se vad det blir av det. I kombination med turridningsträningsvärken kan det nog bli oerhört smärtsamt...

Imorn ska det bara vilas. Ledig 8 timmar mellan natt & kvällspasset. Får dock vila lite på jobbet nu verkar det som, så vem vet. Kanske är pigg som en mört imorn. :p

Varning för nördinlägg ;)

Jag skaffade Pokémon go nu på morgonen och jag vill redan ut och promenera!! Lite kortfattat är det en mobilapp som går ut på att man ska fånga Pokémon som gömmer sig i världen. För att hitta dem behöver man ut och röra sig i olika miljöer. Vilket betyder att det är ett spel där man måste motionera. Helt perfekt :D På lunchen ska jag gå ut en timma och gå, och jag ska försöka hinna ut ikväll efter stallet också. Och imorgon, och iövermorgon, och i överövermorgon och.. :D:D:D

Inatt har jag kalibrerat återhämtningsfunktionen i pulsklockan. Det gör man genom att sova med sitt pulsband på sig. Resultat: 100% återhämtad och 37 i lägsta uppmätta puls.
Det låter vansinnigt lågt, kan det verkligen stämma? Har visserligen 51 när jag står upp, brukar komma ner i 47 om jag ligger ner och slappnar av - men 37?!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S