Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här dagen var ungefär lika som igår. Tränade hästen i morse, pressat och staplat hö (dock mer än igår) och sen en liten kvällspromenad med hunden :)

Här fortsätter det också som tidigare. ;) Har idag grävt i rabatten och planterat blommor och målat taket inne. Jobbigt bägge två, ovana rörelser. På kvällen lite tömkörning med hästen. Är himlans trött nu så nån nytta har jag nog gjort!

Häh. Jag var inte redo att gå upp vid 05.30 :p
Så, min vän får ha överseende med att jag blir lite sen i eftermiddag, helt enkelt.
Gymmet ska det bli iaf!

Inte mycket träning just nu, jag hinner i stort sett bara jobba och packa... Men släpade mig iväg på Friskis sommarjympa igår kväll i alla fall, härligt väder och ok pass. Har lite svårt för just den ledaren, men det var i alla fall skönt att röra på kroppen ordentligt.

Jag kan ju i alla fall säga att den löpform jag hade är försvunnen :laugh: Att hux flux börja jobba kontorstider har tagit all energi och all fokus. Så det blir väl mer ha kul och njuta av naturen nästa vecka på o-ringen :angel:

Inte mycket träning här heller, i den mån man menar organiserad träning. Dock drygt 18 000 steg igår inklusive klippning av gräs med icke självgående klippare. Samt grävning av rabatter och handskottande av nio ton grus (nej, inte allt på en dag).

Så mina dagliga kalorier bränner jag nog även utan cykelturer och löprundor, men ser fram emot att återgå till lite mer organiserat springande OCH att börja Ica-klassiker-simningen! Det ska bli mycket intressant med tanke på att jag är en ganska kass simmare i största allmänhet.

Jag vet inte om jag har ont i halsen eller om det är min visdomstand som spökar igen. Hoppas inte på förkylning, ska jobba imorgon också. Enda fördelen är att jag rör mig hela tiden och knappt hinner äta, så det gör kanske inte jättemycket att det blir väldigt lite motion när jag väl slutat. Men jag längtar efter att slippa stressa så fort jag ska göra något.

Jag har nedräkning till semestern, och på semestern tänker jag att jag ska ta tag i träningen :p

Här har varit lugnt i några dagar, gick drygt 15000 steg igår, och kanske blir 12000 idag totalt. Känner mig trött i kroppen, ska bli skönt med semester nu!

Idag har jag och min kompis tagit en långtur på 1,6 mil från oss till mina föräldrar :D 3 timmar tog det inkl obligatorisk kaffepaus :p
Sen körde vi in de sista tre lassen med hö så kroppen fick jobba med att stapla och slänga balar. På tre dagar nu har vi pressat ca 1500 höbalar och alla har jag staplat medan maken skottat i pressen. Vi är det bästa teamet lätt :love:

Sen blev det inte så mycket mer förutom bad ned ungarna. Till och med jag badade för flesta gången i år :D

I morgon ska jag köra ett intervallpass tänkte jag och så får jag se om det blir ett dressyrpass på hästen också :)

Har någon något tips på hur jag ska få i mig tillräckligt med vätska? Jag har alltid varit dålig på att dricka, tyvärr. Idag har jag promenerat i solen i sammanlagt 5-6 timmar, gått 30000 steg och ca 2 mil. Och druckit två glas vatten, om ens det :banghead: Nu sitter jag med en fruktansvärd huvudvärk, såklart.

I vanliga fall dricker jag ganska mycket till middagen, men idag blev det middag på språng utan dricka. Jag har jättesvårt att dricka utan att äta till eller om jag inte är törstig (vilket jag aldrig känner mig..). Inte bara att det är äckligt, utan jag får verkligen inte ner det. Det går bara inte. Det är så jobbigt att komma hem med huvudvärk varje dag, alla träningsplaner går åt skogen :(

Motionerade pålle imorse :) och sen blev det blev 6 svettiga km i skogen innan ikväll! + 2km promenad efteråt för att sluta svettas.. Bra tid dessutom! :)
Och på måndag börjar fotbollen igen!! Weeii!! Jag längtar! :D :love:

Har någon något tips på hur jag ska få i mig tillräckligt med vätska? Jag har alltid varit dålig på att dricka, tyvärr. Idag har jag promenerat i solen i sammanlagt 5-6 timmar, gått 30000 steg och ca 2 mil. Och druckit två glas vatten, om ens det :banghead: Nu sitter jag med en fruktansvärd huvudvärk, såklart.

I vanliga fall dricker jag ganska mycket till middagen, men idag blev det middag på språng utan dricka. Jag har jättesvårt att dricka utan att äta till eller om jag inte är törstig (vilket jag aldrig känner mig..). Inte bara att det är äckligt, utan jag får verkligen inte ner det. Det går bara inte. Det är så jobbigt att komma hem med huvudvärk varje dag, alla träningsplaner går åt skogen :(

Jag är också dålig på att dricka normalt sett, vilket inte blir så mycket bättre när det blir varmt..
På morgonen häller jag i mig ett glas c-vitaminer (brustablett i vatten) inte för att jag egentligen behöver c-vitaminer utan för att det faktiskt är något jag får i mig så att jag kan svälja mina zink och magnesium tabletter.. sen kan det lätt gå hela dagen utan att jag dricker speciellt mycket mer..
Har jag match och det är apvarmt ute så tvingar jag i mig ett par glas vätskeersättning under dagen, smakar :yuck: men hellre det än att jag inte pallar spela! Och när jag spelar fotboll är nog ända gången jag faktiskt gillar vatten och dricker ordentligt!

Finns det något du gillar att dricka bara så där rakt upp och ner?
Gillar du vattenmelon?
Sätt "Nu är det dags att dricka" påminnelser på telefonen?

Var ute och sprang nu ikväll. Gick långsamt men bra. Kändes väldigt lätt. Nu jobbar jag inte så mycket med tempot utan mest med uthållighet och muskler och vana och så, så det var ett bra pass.

Och så några armhävningar på det.

Nu äter jag choklad. :D

Jag är också dålig på att dricka normalt sett, vilket inte blir så mycket bättre när det blir varmt..
På morgonen häller jag i mig ett glas c-vitaminer (brustablett i vatten) inte för att jag egentligen behöver c-vitaminer utan för att det faktiskt är något jag får i mig så att jag kan svälja mina zink och magnesium tabletter.. sen kan det lätt gå hela dagen utan att jag dricker speciellt mycket mer..
Har jag match och det är apvarmt ute så tvingar jag i mig ett par glas vätskeersättning under dagen, smakar :yuck: men hellre det än att jag inte pallar spela! Och när jag spelar fotboll är nog ända gången jag faktiskt gillar vatten och dricker ordentligt!

Finns det något du gillar att dricka bara så där rakt upp och ner?
Gillar du vattenmelon?
Sätt "Nu är det dags att dricka" påminnelser på telefonen?

När jag varit ute och sprungit fungerar det ganska bra om jag dricker en vitamin well, men det är typ det. Till mat kan jag som sagt dricka men annars är det så äckligt att jag verkligen inte kan :crazy: Vattenmelon gillar jag inte och inte direkt någon dricka heller. Det är svårt! Jag får försöka dricka extra mycket till måltiderna så att jag kompenserar :)

SEMESTER! :D

Började med dressyrträning i värmen, jobbigt sa pålle! Blev superfin, när jag red ordentligt såklart. Knåpat ihop ungefär 12000 steg förutom ridningen gissar jag, hade bandet på mig när jag red och det står på nästan 21000. Härligt med ett kontorsjobb där man ändå rör på sig, hamnar mellan 7000-9000 steg på en dag på jobbet :)

När jag varit ute och sprungit fungerar det ganska bra om jag dricker en vitamin well, men det är typ det. Till mat kan jag som sagt dricka men annars är det så äckligt att jag verkligen inte kan :crazy: Vattenmelon gillar jag inte och inte direkt någon dricka heller. Det är svårt! Jag får försöka dricka extra mycket till måltiderna så att jag kompenserar :)

Jag gillar inte heller vattenmelon.. :p Men hoppas det löser sig på ett eller annat vis för dig! :)

Jag hade tråkigt, så jag cyklade en mil i värmen.. :D Brukar alltid lyckas slå trampan i smalbenet på något vis när jag cyklar/leder cykeln.. så även idag, inte speciellt hårt denna gången, tack och lov, men ändå så jag lyckades riva upp ett litet blödande sår på piggarna.. :rofl: :cautious:

Pålle motionerade jag tidigt imorse, gick riktigt bra i slutet! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur