Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack @fryckan!
Bra att du taggade mig för jag har inte direkt varit duktig i min viktnedgång....
---

Har iaf hittat en medryttarhäst som jag ska rida 2 dagar i veckan! :D han är riktigt rolig att rida och hans galopp är enorm! Har ridit många hästar i mitt liv men när jag satt på denna kille hade jag ett stor leende hela tiden

Ska väga mig någon dag och hoppas jag blivit lite lättare. Dragit ner på sockret iaf och går varje lunch, borde gå hemma med..

Träningsvärk!!! :p
Med tanke på var slitna mina lår var efter mitt pass igår så var jag säker på att träningsvärken kommer bli mysig :D Känns även i armar och magen.
Så här körde jag:
15 knäböj
15 utfallssteg ner till sandlådan
15 dips vid sandlådan
Jogga tillbaka till startplatsen
15 höftlyft
15 armhävningar
Jogga tillbaka
15 reps av fällkniven sittandes på en större sten

Börja om.
x4 och ingen värre vila mellan alls utan jag körde på.

Idag blir det ridning. Ett ganska lugnt pass. Vill känna på honom efter tävlingen bara :) Ska försöka få till en pw också.

Med tanke på var slitna mina lår var efter mitt pass igår så var jag säker på att träningsvärken kommer bli mysig :D Känns även i armar och magen.
Så här körde jag:
15 knäböj
15 dips vid sandlådan
15 höftlyft
15 armhävningar
Jogga tillbaka

Börja om.

Idag blir det ridning. Ett ganska lugnt pass. Vill känna på honom efter tävlingen bara :) Ska försöka få till en pw också.

Herregud va duktig du är!

Så här körde jag:
15 knäböj
15 dips vid sandlådan
15 höftlyft
15 armhävningar
Jogga tillbaka

Börja om.

Bra jobbat! :up:

Så här körde jag:
15 knäböj
15 dips vid sandlådan
15 höftlyft
15 armhävningar
Jogga tillbaka

Börja om.

Tufft pass!!

För mig var det det iallafall för mina lår var bra slitna :D Och träningsvärken idag säger att musklerna fick jobba. Undrar om mina ben verkligen kommer orka springa 7 km i morgon som jag planerat :rofl:

:D

Planerar för någon styrkeövning för benen efter joggingen, vad beror på hur trött jag är. Prehab, liksom.

Försöker få till träningsdejt med kollegan också! Jag ska tydligen specificera vad jag vill med träningen tills dess och vad jag vill träna på. Kunde han ha kommit på en svårare fråga eller? :p

:D

Planerar för någon styrkeövning för benen efter joggingen, vad beror på hur trött jag är. Prehab, liksom.

Försöker få till träningsdejt med kollegan också! Jag ska tydligen specificera vad jag vill med träningen tills dess och vad jag vill träna på. Kunde han ha kommit på en svårare fråga eller? :p

Haha sådana frågor är jobbiga :D

Haha sådana frågor är jobbiga :D

Vekligen!
Men nu är det bestämt, på lördag ska vi träna! Känns hur kul som helst, han verkar jätteduktig (fd instruktör). :) Kan till och med få hjälp med kosten om jag vill få riktig utväxling av träningen. Inte för att jag är väldigt okunnig egentligen men det känns väldigt inspirerande att få input, teknikhjälp och ett allmänt bollplank. Känns lite läskigt utelämnande också men det får man väl bara lägga åt sidan. :)

Tog ett löppass imorse och kände på formen inför på lördag, riktigt svettigt :o kommer nog gå bra, om knät håller.:crazy: Det är det jag är mest orolig för nu, konditionen sitter där den ska iaf :up:

Jogging avklarat! Tog tiden för första gången och kan konstatera att jag är så långsam som jag trott. :D Men det spelar ingen roll för jag har joggat 1,5 km utan att stanna och det kändes som jag nästan hade kunnat ta en lika lång runda till! :banana: Så jäkla grymt! Vilken grej!

Jag råkade göra en tankemiss igår, fick lämna bilen hos en kompis, så tog cykeln dit och hämtade den innan jobbet idag! Bättre än bussen! Förutom det blev dagens träning en skogstur med hästen :)

Dagens motion, en timme ridning på överaktiv ponny. Vi hade tänkt rida innan hovslagaren för att hästen skulle hålla sig lugn, men då var hovslagaren så försenad att det inte hjälpte mycket. Men riden blev hon åtminstone.

Satan vilken träningsvärk jag har :rofl: Det är liksom jobbigt att sätta sig ner på dass haha!
Så det blir ingen 7 km löpning ikväll i alla fall :p Ska se om jag får till en pw i alla fall. Igår blev det ett litet pass på hästen och han var så fin :love: Bådar gott inför lördagens tävling. Idag ska han få en genomgång att vår Equiterapeut och i morgon får han godkända skor så vi slipper bli diskade igen :D

Låter gött ändå :D @FengurLaugar

Känner mig pigg och fräsch, ingen träningsvärk eller trötthet för gårdagen. :) Däremot börjar jag få ont vid vänster skulderblad som så många gånger förr. Kan nu relatera det till löpningen då det kom tillbaka direkt när jag började springa igen. Måste spänna mig på något knepigt sätt. Massage bokad på fredag och i slutet av september. :up: Ska bli sååå gött!

Såhär pepp på träning som jag är nu var det väldigt längesen jag kände. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad vill han ?
  • GVFÖ 2025
  • Småbarn, vitaminer, kosttillskott?

Hund, Katt, Andra Djur