Beach 2016 II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Låter gött ändå :D @FengurLaugar

Känner mig pigg och fräsch, ingen träningsvärk eller trötthet för gårdagen. :) Däremot börjar jag få ont vid vänster skulderblad som så många gånger förr. Kan nu relatera det till löpningen då det kom tillbaka direkt när jag började springa igen. Måste spänna mig på något knepigt sätt. Massage bokad på fredag och i slutet av september. :up: Ska bli sååå gött!

Såhär pepp på träning som jag är nu var det väldigt längesen jag kände. :)

Jag är också fortfarande pepp på träning! Det har ju ändå gått flera veckor nu :) Blev ju en veckas uppehåll pga att vi var sjuka så jag var rädd att tappa motivationen då men än hänger den i!

Hur gör ni för att hålla peppen uppe nu när hösten och vintern står för dörren? Egentligen menar jag nog inte bara peppen för träning, utan all motivation överhuvudtaget. :o
Jag avskyr de kalla årstiderna, och just nu hittar jag ingen ljusglimt alls med att det blir höst. Förra året såg jag framemot att flytta tillbaka till stallet för att få tillbaka de bra ridvägarna och ha någon att rida med, men i år har jag stått på ett mycket bättre bete, så det är snarare tvärtom. För att inte tala om att jag inte ser framemot kollektiva stallpass, snö, mörker och gyttja.

Men jag inser ju också att jag måste försöka se något positivt, så tell me, vad ser ni framemot här i höst? Så kanske jag kan få inspiration?

Men jag inser ju också att jag måste försöka se något positivt, så tell me, vad ser ni framemot här i höst? Så kanske jag kan få inspiration?

Den vackra naturen :love: och den friska luften. Sitta i soffan med en tekopp efter att ha varit ute i det friska, kyliga men inte iskalla. Hösten är nog min favoritårstid (ja, den slår nog t.o.m. vintern!). Känslan efter att ha varit utomhus blir liksom nåt helt annat på hösten och vintern tycker jag.

Hur gör ni för att hålla peppen uppe nu när hösten och vintern står för dörren? Egentligen menar jag nog inte bara peppen för träning, utan all motivation överhuvudtaget. :o
Jag avskyr de kalla årstiderna, och just nu hittar jag ingen ljusglimt alls med att det blir höst. Förra året såg jag framemot att flytta tillbaka till stallet för att få tillbaka de bra ridvägarna och ha någon att rida med, men i år har jag stått på ett mycket bättre bete, så det är snarare tvärtom. För att inte tala om att jag inte ser framemot kollektiva stallpass, snö, mörker och gyttja.

Åh jag älskar hösten! November, delvis januari (beror på vädret) och definitivt februari är jobbiga månader. Allt annat är rätt najs och speciellt sept-okt samt slutet mars-maj. Älskar våren och hösten. :D

På hösten är luften fräsch och hög, flugor och getingar försvinner, ofta är det fantastiska soldagar långt in i oktober med färgsprakande skogar. En bra höst kan de fina färgerna vara hela oktober och in i november. :love: Precis som @Niyama gillar jag att känna skillnaden mellan inne och ute, att bli lite kall och få gå in och värma sig. Men jag tycks frysa mer och mer för varje år så jag ska verkligen satsa mer på bra vinterkläder och skor nu annars lider man ju bara när man är kall i fem månder på raken.

I höst ser jag särskilt fram emot att fortsätta med träningen, åka till Malta en vecka i oktober, köra in hästen och färdigställa huset inför flytt. Längtar så efter att flytta till landet vilket förhoppningsvis blir före jul, så vi kan fira jul på landet. :love:

Har tänkt lite på ditt inlägg sen igår utan att svara. Jag ser fram emot hösten men kan inte riktigt sätta fingern på varför :D
Men delvis har det nog att göra med att vi snart har båda barnen på dagis och båda vuxna jobbar heltid igen = mera pengar in och lättare att få rutin på livet :p
Men annars så tycker jag kvällspysslet ute hos hästarna är mysigt när det är mörkt. Jag har dom på lösdrift med bra beslysning i hagen och att fodra och pyssla där ute på kvällen i mörkret när det är tyst och lugnt är något speciellt :love: Även att eksemtäcket kan tas av på ena hästen runt älgjakten är positivt! Alla äckliga flyfän dör!
Sen friskare luft är en annan sak! Men lera och regn vill jag inte ha :D

Blev inte så beachigt igår. Att springa la jag ner redan på morgonen med tanke på min hemska träningsvärk :rofl: Efter jobbet kom equiterapeuten och behandlade ena hästen och när hon var klar var det dags att natta barn. Maken ville gå med röjsågen så han fick göra det medan jag pysslade med kläder som ska med till dagis. Sen var klockan helt plötsligt 21 och jag orkade inte bry mig utan vi åt kvällsmat och gick och la oss :D

Hade klockan på ringning tidigt för att gå ut och gå i morse, det sket sig. Jag går ju aldrig upp!!! Vad är det för fel på mig? Tips på hur man faktiskt får vanan att gå upp när klockan ringer istället för att snooza i en timme mottages tacksamt! Jag måste börja gå upp kl 6 från och med måndag för då ska hunden rastas, hästarna fodras, ungarnas kläs, jag själv ska göra mig klar och sen ska ungarna vara på dagis 7.30. Tror det blir lättare då maken också går upp kl 6 och han är bättre på att faktiskt gå upp.

Ikväll ska vi shoppa regnkläder mm åt barnen. Hade en tanke på att låta äldsta dottern rida men det blir nog för sent. Så jag kanske rider unghästen själv idag och tar en pw med hunden sen :)

Blev inte så beachigt igår. Att springa la jag ner redan på morgonen med tanke på min hemska träningsvärk :rofl: Efter jobbet kom equiterapeuten och behandlade ena hästen och när hon var klar var det dags att natta barn. Maken ville gå med röjsågen så han fick göra det medan jag pysslade med kläder som ska med till dagis. Sen var klockan helt plötsligt 21 och jag orkade inte bry mig utan vi åt kvällsmat och gick och la oss :D

Hade klockan på ringning tidigt för att gå ut och gå i morse, det sket sig. Jag går ju aldrig upp!!! Vad är det för fel på mig? Tips på hur man faktiskt får vanan att gå upp när klockan ringer istället för att snooza i en timme mottages tacksamt! Jag måste börja gå upp kl 6 från och med måndag för då ska hunden rastas, hästarna fodras, ungarnas kläs, jag själv ska göra mig klar och sen ska ungarna vara på dagis 7.30. Tror det blir lättare då maken också går upp kl 6 och han är bättre på att faktiskt gå upp.

Ikväll ska vi shoppa regnkläder mm åt barnen. Hade en tanke på att låta äldsta dottern rida men det blir nog för sent. Så jag kanske rider unghästen själv idag och tar en pw med hunden sen :)

Jag ställer klockan så att jag inte hinner göra någonting annat än just det jag ska göra. Varken snooza eller kolla Facebook eller något annat. Jag hade varit körd annars. Men givetvis en större felmarginal för din del, eftersom allt kan hända med barn och djur.

Tack för era svar, hörrni! :bow:

Håller med om att september, och till viss del även oktober är vacker. När det börjar bli vår är det också skönt. Och jag älskar julen, så december får vara hur grå som helst, jag genomlider december med siktet på den 24 som en fyraåring. :p

Alltså är det nog från det att man ställer om till vintertid tills det börjar bli ljust till fem-sex om kvällarna jag hatar mest. Och just nu tänker jag på det hela tiden, det och att jag fasar för en vinter till med kollektiva stallpass. Och då funkar majoriteten av personerna ändå bra, så jag borde inte gnälla.

Jag lyckades i alla fall hitta en ljusglimt. Hockeyn börjar snart igen. :up:

Jag ställer klockan så att jag inte hinner göra någonting annat än just det jag ska göra. Varken snooza eller kolla Facebook eller något annat. Jag hade varit körd annars. Men givetvis en större felmarginal för din del, eftersom allt kan hända med barn och djur.

Ja jag får nog börja ställa klockan den tiden jag måste upp så jag inte har tid att snooza helt enkelt. Nu är jag så dum att jag ställer klockan ca 30 min innan jag ska upp...:banghead:

Tack för era svar, hörrni! :bow:

Håller med om att september, och till viss del även oktober är vacker. När det börjar bli vår är det också skönt. Och jag älskar julen, så december får vara hur grå som helst, jag genomlider december med siktet på den 24 som en fyraåring. :p

Alltså är det nog från det att man ställer om till vintertid tills det börjar bli ljust till fem-sex om kvällarna jag hatar mest. Och just nu tänker jag på det hela tiden, det och att jag fasar för en vinter till med kollektiva stallpass. Och då funkar majoriteten av personerna ändå bra, så jag borde inte gnälla.

Jag lyckades i alla fall hitta en ljusglimt. Hockeyn börjar snart igen. :up:

Jag förstår dig gällande kollektiva stallpass. Jag ryser när jag tänker på det. Stod i kollektivstall i 1,5 år innan vi köpte egen gård och flyttade hem hästarna. Det var INTE roligt. Jag tyckte jag la massa onödig tid och energi på andras hästar när jag hade två själv som jag vill lägga allt på istället.

November är den tråkigaste månaden för mig. Då brukar jag låta hästen ha sin vila och så bara genomlider jag den bara :p Men i år har jag planerat att låta unghästen vila i oktober och den andra hästen i november så jag får rida lite i november ändå :D Önskar mig en ridbana med bra belysning så jag slipper ut med pannlampa och träna på grusvägen och åkern när det är mörkt.

Jag förstår dig gällande kollektiva stallpass. Jag ryser när jag tänker på det. Stod i kollektivstall i 1,5 år innan vi köpte egen gård och flyttade hem hästarna. Det var INTE roligt. Jag tyckte jag la massa onödig tid och energi på andras hästar när jag hade två själv som jag vill lägga allt på istället.

November är den tråkigaste månaden för mig. Då brukar jag låta hästen ha sin vila och så bara genomlider jag den bara :p Men i år har jag planerat att låta unghästen vila i oktober och den andra hästen i november så jag får rida lite i november ändå :D Önskar mig en ridbana med bra belysning så jag slipper ut med pannlampa och träna på grusvägen och åkern när det är mörkt.

Håller med i allt. Det här stallet var inte kollektivt när jag flyttade in, utan blev det efter ett år för att tjejen som skötte stallpassen flyttade. Mycket funkar, det ska jag inte säga att det inte gör, men som du säger, mycket tid och energi går åt till att krångla med andras hästar och tjafsa om vem som ska göra vad. Det är en anledning till varför jag verkligen hoppas att min häst kan gå med den hästen hon går med nu, för de ägarna är fantastiska och jag litar på att de gör "sin" del till 110 procent.

Håller med i allt. Det här stallet var inte kollektivt när jag flyttade in, utan blev det efter ett år för att tjejen som skötte stallpassen flyttade. Mycket funkar, det ska jag inte säga att det inte gör, men som du säger, mycket tid och energi går åt till att krångla med andras hästar och tjafsa om vem som ska göra vad. Det är en anledning till varför jag verkligen hoppas att min häst kan gå med den hästen hon går med nu, för de ägarna är fantastiska och jag litar på att de gör "sin" del till 110 procent.

Hoppas det blir så så får du det så bra det går i alla fall :)
Jag har verkligen men efter att ha stått i kollektivstall :rofl: Har haft ett par kompisars hästar här under nån period och jag har varit noga med att jag sköter allt! Dom kommer när dom vill och rider och pysslar men inga pass!

Ingen promenad igår pga ömmande knän. Därför blir det gym idag direkt efter jobbet, har slarvat med benträningen bevisligen! Upptakt inför träning med min PT-kollega på lördag.

Gruvar mig delvis för mörker och kyla, men ser fram emot fina höstdagar, varm macka med kantarellstuvning, springa med pannlampa och dubbskor på snövägar, åka skidor, använda varma sköna kläder. Bra vinterkläder underlättar livet mycket för mig, typ jättesköna ullunderställ och varma vantar och bra sockor. Och jag får använda min fancy-pants pannlampa som jag efter viss tvekan kostade på mig:bump:
I oktober är det ett inofficiellt cykel+löplopp här som brukar vara roligt, det är utan tidtagning och avslutas med middag på hotellet. Idag har jag plockat obscena mängder lingon, det är en bra sak med hösten! Och ikväll blir det kantarellspaning.

En timmes utritt, check. Ponnyn uppförde sig så fruktansvärt illa när vi red med en kompis i tisdags, och igår hann jag verkligen inte rida av andra skäl, så jag valde att ta delvis samma runda idag och se om det var en tillfällighet med hennes gräsliga beteende häromdagen. Det var det nog, peppar peppar ta i trä, för förutom när hon höll på att hoppa mig ur sadeln för en gren på marken som var högst en dm hög (:eek:) så skötte hon sig utmärkt. Då ska det tilläggas att hon hoppade betydligt högre stockhinder utan att tramsa. ;)

Jag ställer ungefär 15 alarm på tre olika väckarklockor, med ungefär 5 minuters mellanrum. Så jag snoozar mellan 30 och 60 minuter, beroende på hur lång tid det tar innan jag tröttnar på att höra skiten :angel:

Jag ser fram emot den klara, höga luften och att det faktiskt blir mörkt på kvällarna. Jag ser fram emot att sitta och plugga (faktiskt), att cykla mot skolan när dimman ligger tjock. Jag ser fram emot lunchpromenader i höstsolen. Jag ser fram emot att kötta inne på gymmet när regnet står som spön i backen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ En tråd om allt som har med träning, hälsa och kost att göra :) Före detta "Beach-tråden" men bytte namn i förra tråden då vi som... 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
93 343
Senast: Kiwifrukt
·
Kropp & Själ Eftersom att vi är så väldigt beachiga av oss är det dags för en ny tråd! Välkomna alla gamla och nya beachisar, vältränade som... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
73 716
Senast: Osthyvel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur