Tack!
Låter som en fantastisk dag helt klart! Spa är fasen aldrig fel!![]()
Nä, spa är aldrig fel! Helt grymt ställe!
Kan rekommendera St Jörgen här i Götet! Första, men inte sista gången jag var där!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack!
Låter som en fantastisk dag helt klart! Spa är fasen aldrig fel!![]()
Alltså, din "ingen värre träning dag" är nog mer aktiv än mina "idag har jag tränat dagar".Du verkar ha en god portion vardagsmotion, vilket inte ska underskattas. Heja heja!
Lyssnar på Träningspodden nu (gammalt avsnitt) angående hur kosten kan påverka ens eget varumärke och hur ens arbetsplats kan stötta eller stjälpa goda kostvanor. Så blev nyfiken på hur ni har det. Hjälper er arbetsplats till att skapa goda vanor gällande kost och motion? Har de kopplat att god hälsa leder till bättre prestationsförmåga?
Inser när jag lyssnar på det här att jag är glad i min arbetsplats här. Det är ofta högt tempo, hög press, snabb utveckling osv. Men å andra sidan får vi både gymkort och friskvårdsbidrag, massör kommer till arbetsplatsen (kan få friskvårdspengar för det), det finns alltid frukostmackor och massor av färsk frukt och vi får bidrag till aktiviteter som vi arrangerar själva som alla kan vara med på, såväl inom kultur som sport eller underhållning. I slutändan skapar det för mig lite bättre förutsättningar även om man såklart inte alltid är på topp ändå, men det känns gött att veta att motion och hälsa främjas. Har dock inte tänkt på det innan i banan av ens eget "varumärke".
Hur gör ni när det börjar mörkna på kvällarna? I höst kommer jag vara borta mellan 06.30-18.30 och 18.45-20.15/21.30 varje vardag. Dem dagarna jag kommer hem senast räknar jag inte med att träna alls, men de andra dagarna skulle jag gärna komma ut och springa på. MEN! Jag tycker det är så himla läskigt att vara ute ensam i mörkret. Bor ganska avsides, visst finns det en del hus men inga mängder, och inga gatlyktor heller på stora delar. Alltså skulle vad som helst kunna hända utan att någon märker någotSå hur tänker ni?
Hur gör ni när det börjar mörkna på kvällarna? I höst kommer jag vara borta mellan 06.30-18.30 och 18.45-20.15/21.30 varje vardag. Dem dagarna jag kommer hem senast räknar jag inte med att träna alls, men de andra dagarna skulle jag gärna komma ut och springa på. MEN! Jag tycker det är så himla läskigt att vara ute ensam i mörkret. Bor ganska avsides, visst finns det en del hus men inga mängder, och inga gatlyktor heller på stora delar. Alltså skulle vad som helst kunna hända utan att någon märker någotSå hur tänker ni?
@Chili Intressant! Egentligen är det väl inte så konstigt, man tillbringar ju oftast rätt många timmar på jobbet, så det är klart man blir präglad. På min nuvarande arbetsplats är cola väldigt viktigt och dricks dagligen till/efter lunch. Visserligen är det en del av kulturen i landet och inte särskilt unikt för just arbetsplatsen. Det kändes iallafall lite socialt fel att alltid tacka nej i början. Nu har de vant sig och frågar inte längre.
Tyvärr får jag säga att min nuvarande arbetsgivare inte tar speciellt bra hand om sina medarbetare. Den fysiska arbetsmiljön är inte toppen och det finns inga friskvårds/hälsorelaterade förmåner, aktiviteter eller möjligheter. Synd på ett spännande jobb.
Så är det verkligen! Sen har vi ganska ofta godisskålar också.Det där är väldigt intressant!Helt klart presterar man ju bättre på jobbet om man mår bra i övrigt och kosten är en stor del av det. Nu pluggar jag ju fortfarande så kan inte svara på frågeställningen, men en arbetsplats känns helt klart mer attraktiv om de bryr sig om de anställdas hälsa och välmående i form av friskvård, fruktskål istället för godisskål osv.
En del av er har följt min resa på insta, kort sagt så har jag varit i Kanada och sett både prärien, storslagna berg, näst intill ökenlandskap, lummiga skogar med mera.
Jag har haft ficklampa med mig ut ett par nätter nu. Ska skaffa pannlampa, min supergamla har gått sönder och den var ändå inte bra. Vad menar du skulle kunna hända? När jag ger mig ut där jag vet att jag delvis kommer vara helt utan mottagning på telefonen brukar jag tala om för någon vart jag ska, tänker om jag typ skulle lyckas bryta benet eller så.
Det jag tror ska hända mig är att en flock vargar kommer och äter upp både mig, häst och hund
Nej det är väl inte troligt men jag är väldigt bra på att skrämma upp mig själv och få för mig saker när det är mörktMaken vet alltid när jag är ute och på ett ungefär vart jag håller till om jag skulle ramla av eller bryta benet eller något
![]()
springer hunden med lös när du rider? I så fall kan jag iofs förstå oro för varg (alltså för hundens del).
När jag är i skogen i mörkret helt ensam har jag känslan av att vara på världens tryggaste plats. Köpcenter när folk precis slutat jobbet är betydligt värre
.
Angående mörker så är ju mörker i skogen tusen gånger trevligare än mörker i ett samhälle eller stad. Kan dock erkänna att jag blir nojig i skogen ibland för det finns vildsvin. Men om jag rider i mörker brukar jag sjunga Disneysånger nonstop så jag har inte träffat några vildsvin än.Sen är det ju mest tråkigt att vara ute i mörker om man inte har en mycket bra lampa. Minns en gång i ungdomen när jag red i mörker typ varje kväll på vintern, en gång bröts en rejäl gren i skogen precis intill så då galopperade vi hem trots risken att snubbla.
![]()
![]()
Jag skulle då inte vilja stå ivägen för varken varg eller vildsvin i full fart om den är på det humöret.Vildsvin och vargar, farliga saker i de svenska skogarna![]()
![]()
Vildsvin och vargar, farliga saker i de svenska skogarna![]()
![]()
Jag skulle då inte vilja stå ivägen för varken varg eller vildsvin i full fart om den är på det humöret.![]()
Särskilt här i de Värmländska skogarna![]()