Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, lyssnar man på vissa så borde ni knappt kunna gå ut därnere utan att riskera att bli vargmat.
(Iofs, när jag varit ensam på en tur genom skogen och upp på ett fjäll här sa en vän "men björnar? ni har väl björnar där?!". Öh ja.)
Håller mig till mina disneysånger, har ju visat sig vara mkt framgångsrikt.Nä, fast de verkar inte "vara på det humöret" särskilt ofta. Vid mitt barndomshem bökade de (vildsvinen alltså) precis bakom huset typ varje natt, jag har mött de i skogen både till fots och till häst hur många gånger som helst. Senaste gången en människa blev dödad av vilt djur i Sverige var väl av en älg? Fast jag fattar att man kan ha rädslor som inte är logiska.
Det är nog samma här och den känslan sitter i även utan hästen. Nu är inte jag rädd för en massa djur när jag är ute, är ute väldigt mycket i "vildmarken" och jobbar ensam t.ex. Men när det är mörkt gillar jag inte att inte se vad som låter inne i skogen, eller riskera att hamna mellan t.ex. älgko och kalv utan att vara medveten om det. Men jag rör mig ute i mörkret ändå och känner mig trygg. Fler verkar ha nån slags rädsla för att det ska sitta personer som överfaller dem i varannan buske och det finner jag varken troligt eller är rädd för, där är stan mkt värre.Det jag är mest rädd för gällande varg (eller andra rovdjur) om jag skulle möta dom är att hästen blir superrädd och skenar all världens väg och bryter benen eller att jag flyger av och bryter nacken.
Men jag försöker prata mycket när jag är i skogen så eventuella rovdjur blir rädda för oss innan vi blir rädda för dom![]()
Det är nog samma här och den känslan sitter i även utan hästen. Nu är inte jag rädd för en massa djur när jag är ute, är ute väldigt mycket i "vildmarken" och jobbar ensam t.ex. Men när det är mörkt gillar jag inte att inte se vad som låter inne i skogen, eller riskera att hamna mellan t.ex. älgko och kalv utan att vara medveten om det. Men jag rör mig ute i mörkret ändå och känner mig trygg. Fler verkar ha nån slags rädsla för att det ska sitta personer som överfaller dem i varannan buske och det finner jag varken troligt eller är rädd för, där är stan mkt värre.
Jag har haft ficklampa med mig ut ett par nätter nu. Ska skaffa pannlampa, min supergamla har gått sönder och den var ändå inte bra. Vad menar du skulle kunna hända? När jag ger mig ut där jag vet att jag delvis kommer vara helt utan mottagning på telefonen brukar jag tala om för någon vart jag ska, tänker om jag typ skulle lyckas bryta benet eller så.
Fråga: Jag fick ont i foten för några dagar sen helt oförhappandes, det känns som en öm punkt undertill typ mitt i på framfoten. Känns nästan som en nerv som är i kläm, eller en sträckning. Vet nån vad det kan vara? Vem är bäst att kolla upp det hos? Jag kan gå men det ömmar hela tiden. Inget har hänt, det dök bara upp en dag.
Förstår att det känns udda att cola är så vedertaget! Tar man med sig egen eller finns till på arbetsplatsen? Ditt nuvarande jobb är väl temporärt eller blir du kvar där även om du inte är kvar i landet?
Min kiropraktor har fixat mina fötter så hade det varit jag hade jag frågat honom (en kiroprktor), min kiropraktor är bäst på typ allt..![]()
![]()
Idag blir det då ingen träning, jag föll som en fura påvägen hem från jobbet och är nu både halt och enhäntHade glömt vad fruktansvärt ont det gör att skrapa upp sig djupt och ordentligt, massa mysig sand och grus i såren
Det var en av mina dumma fötter som vek sig som vanligt men den här gången fick jag inget nytt grepp utan gjorde en störtdykning framåt och fick rejäla luckor i händer och knän plus en alldeles repig mobil
Är det någon mer som har veka fotleder? Jag börjar fundera på om det är värt att gå till sjukgymnast eller om det bara är att fortsätta att försöka stärka dem genom promenader? Den sämsta av dem gjorde jag illa som barn och har sedan vrickat upp ordentligt några gånger, och den verkar aldrig riktigt bli bra. Håller jag den i vissa (normala) lägen gör den ont och jag kan inte sitta med den vikt ens mot mjukt underlag. Den andra foten gjorde jag illa för typ tre år sedan och då kunde jag inte stödja på den på en vecka, haltade i ett halvår och kunde inte rida ordentligt på åtta månader. Sen dess har den varierat mellan att kännas bra och inte bra.
Jag blir halt utan anledning med jämna mellanrum på båda fötterna (men inte samtidigt tack och lov), särskilt när det regnar eller är kallt ute och oftast på mornarna. Känns som jag har promenerat så mycket nu att de borde bli starkare, men likt förbannat trampar jag snett så gott som varje dag. Suck!
![]()
Idag blir det då ingen träning, jag föll som en fura påvägen hem från jobbet och är nu både halt och enhäntHade glömt vad fruktansvärt ont det gör att skrapa upp sig djupt och ordentligt, massa mysig sand och grus i såren
Det var en av mina dumma fötter som vek sig som vanligt men den här gången fick jag inget nytt grepp utan gjorde en störtdykning framåt och fick rejäla luckor i händer och knän plus en alldeles repig mobil
Är det någon mer som har veka fotleder? Jag börjar fundera på om det är värt att gå till sjukgymnast eller om det bara är att fortsätta att försöka stärka dem genom promenader? Den sämsta av dem gjorde jag illa som barn och har sedan vrickat upp ordentligt några gånger, och den verkar aldrig riktigt bli bra. Håller jag den i vissa (normala) lägen gör den ont och jag kan inte sitta med den vikt ens mot mjukt underlag. Den andra foten gjorde jag illa för typ tre år sedan och då kunde jag inte stödja på den på en vecka, haltade i ett halvår och kunde inte rida ordentligt på åtta månader. Sen dess har den varierat mellan att kännas bra och inte bra.
Jag blir halt utan anledning med jämna mellanrum på båda fötterna (men inte samtidigt tack och lov), särskilt när det regnar eller är kallt ute och oftast på mornarna. Känns som jag har promenerat så mycket nu att de borde bli starkare, men likt förbannat trampar jag snett så gott som varje dag. Suck!
![]()
Jag har veka fotleder pga gamla skador, i bådaBäst hjälp fick jag av en kiropraktor faktiskt. Varit hos två sjukgymnaster och det har inte hjälpt ett dugg.
Kul att dela matlådor! Vore ju najs när ens egen är trist.Du har förstått rätt, det är temporärt, så det är en spännande upplevelse att se något annat en tid. Man tar med sig egen, eller det är framförallt några som tar med sig egen och sedan delar man på det. Det är visserligen trevligt med delningskulturen (matlådor delas också), om än ovant.