Bebben vill ut för tidigt...?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Nu har hon inte varit här och skrivit sendan den 14.e. Antingen har det kommit en liten prematur eller så han hon bara semester...hoppas att det gått bra i vilket fall som helst
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Nu är jag här!!!
Ledsen att jag inte kunnat svara tidigare men det har varit en rätt jobbig tid - och dator har jag inte haft tillgång till.

Som några av er säkert minns hade jag en tid hos läkaren den 16:e. Blev då sjukskriven på heltid, eftersom jag börjat öppna mig lite lite grann. Så det var bara att åka raka vägen hem och bädda ner sig.
Sen två dagar senare fick jag fruktansvärt ont i magen. Först i hela magen men sedan mer och mer koncentrerat till ena sidan och ner mot högra ljumsken.
Åkte in på eftermiddagen och de misstänkte genast att jag fått blindtarmen - verkligen jättelyckat! :crazy:
I alla fall opererades jag morgonen efter, men någon inflammerad blindtarm var det inte så de fick leta vidare. Istället hittade de en stor cysta på högra äggstocken som de fick ta bort.

Mådde fruktansvärt dåligt när jag vaknade upp. Magen var uppsvälld som en ballong och jag hade självklart ont i operationssåret. Men det hade jag ju kunnat stå ut med, men ett dygn senare fick barnet nog och ville ut på allvar. Täta sammandragningar och ännu mer öppnande gjorde att de skickade mig till Linköping.
Så där har jag tillbringat jul och närapå nyår också, men som tur var lyckades de få det hela att lugna ner sig. Gick på massor av brikanyl första dygnen (riktigt otäckt), men sedan kunde de minska successivt och nu är jag helt utan medicinering. Bebben är kvar och jag har till och med fått komma hem! :banana:

Nu är jag inne i vecka 31 och allt känns ungefär som innan operationen. Jag får vara uppe 4 timmar per dygn bara, men är jätteglad att jag är hemma och att bebben mår fint.

Tack alla för att ni bryr er!!

Kram Tillis
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Vad skönt att det gått bra för dig och bebben :bump:

Men...hur går det till när man opererar en gravid...sover bebben också då?? Hur vet man att han/hon inte får för mycket narkos???
Har faktiskt inte hört det förut att man opererat en gravid men självklart händer det inser jag nu :angel:

Mvh Angelina
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Jag förstår att det har varit jättejobbigt, men drar ändå en stor suck av lättnad :)

Nu har du ju hållit kvar bebin så länge att den har goda förutsättningar även om den skulle komma ut. :bow:

Angelina, man väljer narkosmedel som inte skadar bebin. Det är snarare tillståndet som gör att man opererar som kan vara farligt, inte operationen i sig.

Lycka till i fortsättningen Tillis och se till att få med dig en laptop i sängen ;)
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Jag förstår att det måste vara jättejobbigt men JÖSSES vad skönt att höra från dig!

Sköt om dig nu så ska du se att det ordnar upp sig i slutänden.

*skickar lite styrkekramar*
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Åhh vad skönt att bebben stannat kvar imagen! Jag har med oro följt din"onärvaro" ;) här.

V 31 är ju betydligt bättre än v 28 nu håller vi tummarna för att ni klarar nån vecka till!

Anneli
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Äntligen. Vad jobbigt du har haft det. Stackare, men vad sjönt att du har bebin kvar i magen och att det går bra nu. Säger som Tim (tror jag det var) ha med dig en laptop i sängen så vi slipper oroa oss halvt ihjäl. Nu tar vi en vecka i taget och hoppas på det bästa.
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Oh så skönt att allt är bra med dig och magen.
Men usch en sådan gräslig historia att gå igenom.

V31, då så är ju största faran över.
Vad skönt!
Tänk ändå på att varje dag som bebisen får i magen gör den bättre rustad för livet utanför.
Så ligg still.

Sköt om er och ha det bra.
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Kan bara hålla med alla andra... skönt att höra att allt är bra...! Som sagt, några veckor till så har du passerat de mest kritiska!!

Fortsätter att hålla en tumme och det kommer säkert att gå bra för er.. :) Dessutom behöver inte barnet få några skador även om det kommer för tidigt...

//Helena
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Där är du ju :)
Det var mycket på en gång. skönt att det går bra för dig. :bump:
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Åh vad skönt att du mår bra! Jag har också oroat mig och undrat hur det gick.

Tänk att du tyckte att du bara skulle jobba lite till, först... :crazy:

Vilken tur att du hade läkarundersökningen då och inte en vecka senare!

Ta det lugnt och lycka till med väntan! Jag antar att tiden går låååååååångsamt nu - men försök att stå ut!
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Vad skönt att det lugnat ner sig! Hoppas att allt går bra nu! Njut av den här tiden, se till att bli ordentligt uppassad!
 
Sv: Bebben vill ut för tidigt...?

Hu vad skönt att allt verkat ordna sig! Hoppas du ligger i soffan och viftar på tårna!!

Jag minns att jag var världsbäst på att referera både Oprah och alla möjliga eftermiddags-talkshower under mina sista grav-veckor, och skickade maken till biblioteket var och varannan dag. Läste alla böcker i hela föräldrahyllan på biblan, tills det bara var tvilling-böcker och adoptionsböcker kvar - och då läste jag dem också :angel: .

(Jag hade ifos nytta av all läsning när det till slut blev akut kejsarsnitt - det naturliga var väl att söva mig, men jag hade läst om spinalbedövning och att bedövningseffekten kom nästan lika snabbt, så jag kunde vara vaken under kejsarsnittet. Och det gick, vilket jag är tacksam för! Annars hade jag nog inte fattat vems bäbis det var som dykt upp... Min? Näh?)

Har du många kanaler på TV? Hoppas du har någon filmkanal... ;)

Framför allt - ligg och ta det lugnt nu! För varje dag som går blir bäbisen starkare och piggare i magen - så kniip och lägg fötterna högt :) . Och hör av dig hit lite nu och då och berätta hur det går, vi håller tummarna för er! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 691
Senast: orkide
·
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
22 976
Senast: Mabuse
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 289
Senast: Whoever
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 269
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp