Bukefalos 28 år!

Behöver ny plånbok

Jag har en sån där med popup funktion (fick min i julklapp :D), min är en sådan här:
secrid-miniwallet-vintage-brown-front.webp

(Oj, ber om ursäkt för stor bild :o)
Det negativa är att det inte får plats med så mycket kontanter men några sedlar går bra, men jag betalar jämt med kort och bär i princip aldrig på kontanter så jag klarar mig bra med den.
Det positiva är att den får lätt plats i mina byxfickor så jag behöver inte ha en handväska jämt när jag behöver ha en plånbok med mig, min mobil är till ytan större än den! Plus att popup funktionen gör att jag betalar snabbt med mitt bankkort med blippen då jag har den högst upp i högen och busskortet längst bak i högen med ID-kortet i mitten. De andra ligger i plånboken då det finns kortfickor i den också.
 
Har en stor läderplånbok med massor av kortfack. Har hur mycket kort som helst så har ofta problem med att få plats med alla kort i en vanlig plånbok utan att trycka ned flera kort i samma fack. Lyckades hitta en stor plånbok efter många om och men.
 
Behöver en ny plånbok men hittar ingen jag gillar.

Vad har ni för plånböcker? Gärna bild!

Jag har en The Monte i kalvskinn med vintagelook:
dinav%C3%A4skor-3-15-600x600.jpg

Den har de fack jag behöver (jag behöver två sedelfack för att hålla koll på företagens kvitton...) och RFID. Den är dessutom väldigt prisvärd med tanke på kvalitén, den kostar mellan 400 och 500kr. Jag hade en från samma märke som höll i många år och fortfarande är fin... men den är svart så jag hittade den aldrig, det var därför jag köpte den här :o Den är supermjuk från början och blir bara snyggare med användning.

Edit: Den är ljusare i verkligheten jämfört med hur bilden ser ut på min skärm.
 
Jag har en sån där med popup funktion (fick min i julklapp :D), min är en sådan här:
secrid-miniwallet-vintage-brown-front.webp

(Oj, ber om ursäkt för stor bild :o)
Det negativa är att det inte får plats med så mycket kontanter men några sedlar går bra, men jag betalar jämt med kort och bär i princip aldrig på kontanter så jag klarar mig bra med den.
Det positiva är att den får lätt plats i mina byxfickor så jag behöver inte ha en handväska jämt när jag behöver ha en plånbok med mig, min mobil är till ytan större än den! Plus att popup funktionen gör att jag betalar snabbt med mitt bankkort med blippen då jag har den högst upp i högen och busskortet längst bak i högen med ID-kortet i mitten. De andra ligger i plånboken då det finns kortfickor i den också.
Har en likadan, men dubbel och annat skinn. Haft den i 7 år och den ser ny ut. RFID-säkra.
Använder kontanter och tycker det funkar bra, men myntfack finns ju inte. Samlar man på kvitton får man tömma ofta. Supernöjd.
 
Jag gillar plånböcker som är tillräckligt stora för att jag ska kunna klämma ner mobilen i den vid behov. Det är användbart framförallt nu på sommaren då jag sällan har klädesplagg med fickor, men samtidigt inte vill släpa med mig hela handväskan varje gång jag ska någonstans.

Just nu har jag en från Kate Spade som jag haft i ungefär ett år. Jag hade en exakt likadan i fyra år före det, och när den blev stulen köpte jag samma igen eftersom jag tycker att den är snygg, lagom stor och framförallt håller något alldeles enormt bra (den som blev stulen såg knappt använd ut trots att jag använt den varje dag i fyra år). Den har fickor för totalt 16 kort (8 på varje sida), tre separata sedelfack samt ett myntfack med dragkedja. Gillar också att jag kan lägga ner passet i den när jag är ute och reser, istället för att ha det löst i väskan.

1591091901113.png
 
Har en likadan, men dubbel och annat skinn. Haft den i 7 år och den ser ny ut. RFID-säkra.
Använder kontanter och tycker det funkar bra, men myntfack finns ju inte. Samlar man på kvitton får man tömma ofta. Supernöjd.
Min är lite sliten men det är mest pga jag varit lite oaktsam och använt den mycket i fickor där nycklar och mobiler legat tillsammans med den. Färgen har blivit lite mörkare men den ser okej ut.
 
Jag använder sällan riktig plånbok. Tycker de är så klumpiga oftast.
Jag brukar ibland lägga kort/pengar etc i fack i väskor. Men oftast så använder jag en liten grej som kom med en väska utan innerfack. Det är väl som en blandning av innerfack/clutch. Det går att trycka ner någon sminkpryl eller mobil eller nyckel med.
B01779E3-715F-4EE2-883F-348780FB392D.jpeg
 
Jag använder ett plånboksfodral från iDeal of Sweden till min telefon (magnetiskt skal så telefonen tas lätt bort om man inte behöver ha med sig plånkan).


Skärmavbild 2020-06-02 kl. 20.56.40.png
 
Jag har en Tony Perotti från deras Green-kollektion. Tony Perotti färgar alla sina produkter med färg utvunnet från ekologiskt hållbara råvaror. Min modell verkar inte finnas längre att köpa dock.
 
RFID säker Plånbok - Övrigt Hem och Hushåll - Elgiganten

Jag har en sån här. Vill inte ha en stor plånbok utan den måste få plats även i en liten väska eller i en liten ficka.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja, drömsemester? Hur är din drömsemester? Aktivitet? Resmål? Värme eller kyla? Längd? Jag velar mellan en ridsemester med bra hästar...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
3 086
Kläder & Bli fin Behöver hjälp med att köpa ny väska. Har hittat 2 potentiella: Gillar denna men är inte säker på att det går ner en 50 cls flaska i...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 808
Kläder & Bli fin Jag har bestämt att det blir en ny handväska i december, då får jag löneförhöjning retroaktivt! Jag har en oäkta "klassisk" Micael Kors...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: Unafraid
·
Fritid Jag behöver en ny hobby. Nått jag kan tillbringa alldeles för många timmar på Youtube med att lära mig kring och sen utöva praktiskt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 780
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp