Drömsemester?

Vi fick fylla i info om vilka typer av hästar vi föredrar och så fick vi provrida första dagen. Då hade man möjlighet att byta om det inte kändes bra. De poängterade många gånger att vi skulle säga till om vi kände oss otrygga eftersom det är viktigt att det blir rätt. En tjej i gruppen hade en väldigt pigg häst och hade jag fått den hade jag bytt :D. Man behöver ju inte känna nån prestige, det viktigaste är ju att man kan njuta av sin semester och känna sig trygg. (Horse Explore förmedlar samma resa som jag åkte på men de säljer den dyrare än min förmedlare. Så det är värt att jämföra priser!)

Så lite så! Hoppas du kommer i väg i framtiden :) :heart.
Det ska jag satsa på och definitivt kolla priserna! Härligt de är så noga med att de blir rätt :)
 
Jag gjorde så att jag anlände dag 1 på själva resan. Man skulle vara på flygplatsen i Johannesburg en viss tid och jag flög så att jag hade ordentlig marginal till det. Flera anlände dagen innan och sov på hotell en natt. När resan var slut påbörjade jag samma dag resan tillbaka (samma där, flyget skulle gå efter en viss tid och jag såg till att ha ordentlig marginal) men flera åkte vidare på ytterligare ridresor eller tog en hotellnatt. Jag hade bråttom hem till min dotter så jag ville bara åka hem liksom, så för mig var det lite annorlunda.

Efter att man mötts upp på flygplatsen i Johannesburg var det transfer till ett litet flygfält och därifrån flög vi sedan med ett litet plan in till reservatet i Botswana. Sammanlagt var det en låååång resa så man var helt klart mör efteråt!

Och ja - det kostar en hel del. Vissa av dem som var på min resa var rika och åkte ofta på den här typen av resa men de andra hade sparat länge för att kunna komma i väg. Min tanke var att det skulle vara min once in a liftetime-resa men nu drömmer jag återigen om att åka :D.
alltså vilken dröm!!!! Själv har jag kollat på ridning i Egypten, fått kontakt med en tjej som driver företag där och det ser fantastiskt ut! Rida runt Luxor och all historia.
 
alltså vilken dröm!!!! Själv har jag kollat på ridning i Egypten, fått kontakt med en tjej som driver företag där och det ser fantastiskt ut! Rida runt Luxor och all historia.
Ja, verkligen en dröm!! Vi red i skymningen en dag och solen var sådär röd som den liksom bara är i Afrika och så galopperade en giraff lugnt förbi oss. Då kändes det nästan absurt, absurt vackert och absurt drömmigt och bara helt otroligt!

Jag har också tittat på resor till Egypten! De ser fantastiska ut!! Men på alla jag sett så rider de så satans snabba galopper att jag blir svettig i knävecken bara av att se det 🙈😅.
 
Ja, verkligen en dröm!! Vi red i skymningen en dag och solen var sådär röd som den liksom bara är i Afrika och så galopperade en giraff lugnt förbi oss. Då kändes det nästan absurt, absurt vackert och absurt drömmigt och bara helt otroligt!

Jag har också tittat på resor till Egypten! De ser fantastiska ut!! Men på alla jag sett så rider de så satans snabba galopper att jag blir svettig i knävecken bara av att se det 🙈😅.
kolla på horses and hieroglyphs. 5 dagar Luxor (har varit i Egypten innan).
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 267
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
7 976
Senast: Dimmoln
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 364
Senast: Stereo
·
Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 596
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp