Behövs svängel till både rockard och släde?

sommarvind

Trådstartare
Som rubriken lyder. :) Drive O*t har ju olika modeller, vilken är lämplig?

Sedan har jag draglinor från B*rjes och undrar hur man ska fästa dom? Fästa dom? Fäster man i dragringen och sedan i? Hur långa bör dom vara till ardenneråring?
 
Sv: Behövs svängel till både rockard och släde?

ja
svängel beövsa om inte skaklarna har inbyggd svängel sk rekade skaklar. Ska man bara skritta lite med släde och använder loksele fungerar det utan draglinor o svängel..
och draglinor från börjes fästs av att öglan i änden av draglinan ( du gör den själv genom att dra den igenom ringen) fästs runt svängeln.
Svängeln har sen stoppar så draglinan inte kan glida av svängeln.
 

Liknande trådar

Samhälle Känns som att det är dags att starta tråden jag väntat på sedan diskussionerna innan valdagen...:) Jag lånar ett par inlägg från...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
9 082
Senast: lbb
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 329
Senast: Magiana
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 977
Senast: LelleLilla
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 448
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Vilodagar för riktigt aktiva hundar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp