Jag har haft mina hästar på bete en vecka men det börjar ta slut nu. I vinterhagen finns ingenting. Jag måste försöka hitta mark att stängsla in men marken är hård som betong och jag jobbar väldigt intensivt nu och gör 36 timmar nattskift nu i helgen. :(
 
Vi hade tur här i Degerfors, vi fick runt 60 mm regn i början/mitten av juni så jag tror många här klarar sig hyffsat. De som slog innan regnet har ganska fina gröna gärden så får det bara komma lite mera regn så kan det nog bli en hyffsad andraskörd. Dock har många bönder slagit små gärden där de får 1-2 balar har jag sett, gärden som normalt sett inte brukar slås!
 
Just nu säger SMHI regn både onsdag och dagarna framåt. Men det har dom sagt så många gånger förr den här sommaren så det tror jag på när det väl kommer :meh:
För nu börjar betet verkligen tryta här så jag måste snart börja fodra med hö, i juli det har nog aldrig hänt på den 20 år jag har haft häst O_o
 
Ett stråk från Norge-söder om Vänern-Jönköping tycks kunna skatta sig lyckliga idag avseende regn. :) Även en del av västra Dalarna såg ut att kunna få sig en del.
 
Jag ska gå ut och ta ner några askar till mina hästar
För det där regnet som enligt SMHI skulle komma onsdag, torsdag ja det är borta och nu är det ingen nederbörd i sikte förrän nästa tisdag :(
Det blir helt enkelt inget regn här :down:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 383
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
3 814
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hästen är vintertid åt det svårfödda hållet om man jämför med tabellerna. Jag tycker inte hon är särskilt svår men hon ligger på en hel...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 837
Senast: Speedway
·
Foder & Strö Vilket av detta alternativt hade ni valt? Lättfödd shettis, men som ändå behöver äta konstant då hon haft magsår för 2 år sen. Kan gärna...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp